Peder Hansen (Buk) født 1817 Vestenskov Lolland

Startet af Annie Rasmussen, 01 Apr 2020 - 12:09

Forrige emne - Næste emne

Annie Rasmussen



Det drejer sig om en søn Peder Hansen født 1-4- 1817 Vestenskov kun ham og evt. hans familie Hans  far er Hans Pedersen Buk Vestenskov
På  family Searches er der et familie træ, hvor der står Peder er gift med
Maren Kirstine Pedersdatter ,der står to børn Anne Chatrine  skulle være født 1844 og Johanne 1857 ? om det er rigtigt derfor skal det kontrolleret.
Mit problem er hvor er Peder i folketællingerne. Da der er flere som har samme navn  er det svært at finde ham med familie, har også ledt efter de andre i familien. Mangler vielse dåb for pigerne og begravelser. Iflg. siden skulle Anne Cathrine  være død 1936 ? jeg tror der ligger noget på My Heritage men jeg er ikke medlem.
Håber nogle kan hjælpe mig
På forhånd tak for hjælpen

m.v.h. Annie

bente lindhardt

Er det denne familie?

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Navn:
Maren Kirstine Pedersen
Alder:
23
Civilstand:
Ugift
Fødested:
Cappel
Erhverv:
hendes Barn
Kildehenvisning:
128

Antal familier/hus:
2








Kilde:
FT-1845
Husstands-/familienr:
78

Sogn:
Kappel
Herred:
Lollands Sønder
Amt:
Maribo
Stednavn:
Vesternæs Bye, et Huus
Indtastningsnr:
B2590
Løbenr.:
415

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Sønder, Kappel, Vesternæs Bye, et Huus, , 78, FT-1845, B2590
Navn:
Alder:
Status:
Stilling i familien:
Erhverv:
Fødested:
Hendrik Nielsen 
23 
Gift 
 
Skræder 
Cappel 
Kirstine Andersdatter 
26 
Gift 
 
hans Kone 
Cappel 
Niels Hendriksen 


 
deres Barn 
Cappel 
Hans Peter Hendriksen 


 
deres Barn 
Cappel 
Margrethe Hansdatter 
49 
Enke(mand) 
 
Inderste 
Cappel 
Ane Marie Pedersen 
12 

 
hendes Barn 
Cappel 
Maren Kirstine Pedersen 
23 
Ugift 
 
hendes Barn 
Cappel 
Ane Kathrine Pedersen 


 
Pleiebarn 
Cappel 

bente lindhardt

Ane Cathrine Pedersdatter er født i Vestenskov 29/9-1844. Forældrene er ikke gift. Hun er konfirmeret i Kappel 1858.



Vh
Bente

Annie Rasmussen

Hej Bente
Tak fordi du har brugt tid på Peder, men stadig helt sikker er jeg ikke. Har igen kigget i folketællingerne men syntes  ikke noget jeg kan bruge
Jeg fandt Anes konfirmation her er jo kun nævnt hendes mor som ugift fruentimer
Måske skulle jeg igen kigge i sørullerne han udskrives i 1844. Han har 3 brødre Niels min ane har jeg styr på. Rasmus
falder over bord og drukner en bror Rasmus er 1857  afrejst til Valparaiso Chrile uden tilladelse han er indenfor marinen.
I skiftet efter deres far står der en søn er i Amerika det går jeg ud fra er Rasmus der menes Så der er kun Peder jeg mangler. Jeg tror jeg må opgive at finde ham.
M.v.h. Annie

bente lindhardt

Citat fra: bente lindhardt Dato 01 Apr 2020 - 18:37
Ane Cathrine Pedersdatter er født i Kappel 29/9-1844. Forældrene er ikke gift. Hun er konfirmeret i Kappel 1858.



Vh
Bente

Britta Hansen

#5
Hej Annie

Vi ser Peder Hansen sidste gang i sørullen ER 1846_79_69/55  (det hjalp at holde en pause, så fandt jeg ham igen) Han kom fra Kappel.

Han er udlagt som fader til Ane Cathrine Pedersen *29.9.1844 Kappel, Lollands Sønder, Maribo. Han opholder sig i sognet, og det stemmer med, hvad der står i sørullen ovenfor.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Annie Rasmussen

Jeg tror ikke at Peder og Maren bliver gift.

Britta Hansen

Citat fra: Annie Rasmussen Dato 02 Apr 2020 - 10:10
Jeg tror ikke at Peder og Maren bliver gift.
Nej, det er der ikke noget, der tyder på.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

Har du haft fat i denne kandidat?

Maribo, Lollands Sønder, Landet, Nøbbølle Skoledistrikt, Skodsebølle, Et Hus, 114, FT-1860, D6112
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peder Hansen     43     Gift     Husfader. Husmand. Lever af sin Jordlod          Vestenskov Sogn, Maribo Amt 
Ane Jensen     57     Gift     Hans Kone          Halsted Sogn, Maribo Amt 

Din Peder Hansen er vaccineret 28.7.1820, står der ved konfirmationen i Kappel

Peder Hansen fra FT1860:
2. ægteskab m/Maren Christiansdatter 20.5.1860 Landet (han står som vaccineret 22.7.1820)

Peder Hansen døde 29.3.1883 – Landet – 
Skifteprotokollen.

Her synes jeg udfordringen er, at der ikke står tilnavnet Buch ved disse forekomster. Spørgsmålet er, om det er din Peder.
Står han med navns nævnelse i skiftet efter faderen?


Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Annie Rasmussen

Hej Britta
der står kun der er 5 børn en af dem en søn i Amerika.Jeg har ikke fundet  Peder  med Buch
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=131457&side=256
Det er skiftet efter Hans Pedersen 9-7-1865 højre side
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-894W-C998?i=64&cc=2078555
Fandt denne dåb en Rasmus Pedersen far Peder Hansen og i Parrentes læser jeg Buk. Fandt en Peder i folketællingen 18880 hvor han bor i Landet
Hilsen Annie

Britta Hansen

#10
Peder Hansen i Stokkemarke - fader til Rasmus - kaldes Kok
Maribo, Lollands Sønder, Stokkemarke, Tjennemark By, et Hus, 41, FT-1880, d2315
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peder Hansen Kok     42     Gift     Huseier, Arbeidsmand          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Maren Kristensen     37     Gift     hans Hustru          Græshave Sogn, Maribo Amt 
Ane Kirstine Hansen     13     Ugift     deres Barn          Græshave Sogn, Maribo Amt 
Hans Kristian Pedersen     11     Ugift     deres Barn          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Jens Karl Pedersen     8     Ugift     deres Barn          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Rasmine Magrete Pedersen     5     Ugift     deres Barn          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Johanne Mathilde Pedersen     3     Ugift     deres Barn          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Emma Augustine Pedersen     1     Ugift     deres Barn          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Ane Magrete Hansdatter     78     Enke     Huseierens Moder, der af ham Forsørges          Græshave Sogn, Maribo Amt 

Peder Hansen, som du også fandt i Landet, ser ud til at være ham, der dør i 1883
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Annie Rasmussen

#11
Hej Britta
Endnu engang tak for din tid du bruger. Det er ikke min Peder hans mor var Birthe Carlsdatter død 1825. Hans far gifter sig igen med karen Jensdatter forældrene opholder sig hos sønnen Niels i Riddertofte Kappel indtil de dør. Bør nævne at Peder har en hel søster Bodil som på et tidspunkt bor i Landet senere Købelev.
Hilsen Annie