Skøde- og panteprotekollen Hids Herred

Startet af Jesper .Balle, 01 Apr 2020 - 01:08

Forrige emne - Næste emne

Jesper .Balle

Hej

Min tipoldefars svoger Jens Kristian Hansen, Pramfører (formentlig Gudenåen) indtil 1850 og senere Gårdmand og ejer af matr., nr. 6 c LUNDEgård, Buskelundsvej 5, Hvinningdal by, Balle sogn købte iflg. de oplysninger jeg ligger inde med ovennævnte gård, der var en udstykning af matr. nr. 6, der blev til 3 matrikler nemlig 6 a, 6 b og 6 c, , der alle omkring 1818 var samlet i 1 matrikel  tilhørende Jens Kristian Hansen far Hans Jensen Elling, der var sigerfar til min oldefar Søren Pedersen.

Gården Lundegård var i mange år den eneste bevarede gård i Henningdal by, Balle sogn i nyere tid og mig bekendt står stuehuset vist nok der stadig.

Nu har jeg kastet mit lys på denne går som Jens Kristian Hansen skulle have købt af den tidligere ejer Rasmus Jensen, men jeg kan ikke finde skødet i Herreds og panteprotokollen.

Jeg vedlægger et link fra omkring denne periode

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=16968032#231942,44052360

så måske andre i dette forum har lyst til at " grave lidt i det " for at finde det skøde for den ejendom som Jens Kristian Hansen fik adkomst på, der iflg. mine oplysninger skule være lyst 24/9 1852.

Britta Hansen

Hej Jesper

Vis ejendommens blad i Realregistret – der står reference til Skøde- og panteprotokollen
Matr.nr. 6c Hvinningdal By, Balle
Læst 24.9.1852 - bog 22 folio 945

Bog 22_945 - højre side
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com