Steen Steensen Blicher

Startet af Oliver K, 30 Mar 2020 - 22:34

Forrige emne - Næste emne

Oliver K

Hej Forum

Min farmors mand er i sin tid blevet fortalt, at Steen Steensen Blicher (digter og forfatter) langt ude skulle have forbindelse til hans mors slægt.
Blicher er født i 1782 i Vium lidt syd for Viborg.
Hvordan ville I gribe en sådan opgave an, hvis I skulle prøve at finde en sammenhæng?

Ville I starte med at kigge på Blicher og finde samtlige efterkommere, eller ville I hellere begynde fra min farmors mands mor og kigge på hendes aner? Jeg er lidt på bar bund. Hun er født i 1913 så der er alligevel nogle års forskel.

På forhånd tak.

Anne Marie Holck

Begynd ved din farmors mands mor og gå bagud fra ham, så vil du finde forbindelsen, hvis den er der. Blicher-slægten er kæmpestor, så der er en god chance for bingo, vil jeg mene.

Oliver K

Tak for tippet Anne Marie :)

Anton Blaabjerg

I et gammelt bind af Personalhist. Tidsskrift findes en større Blicher-slægtsartikel. 1983 udgav Dansk Slægtshistorie i Kjellerup en bog på omkr. 300 sider om slægten, alle forfædre til St. St. Blicher og hustru Ernestine, samt efterkommerne af sønnen Francisco Blicher. Bogen står på min reol, da det var mig der lavede alt arkivarbejdet til bogen. - Du er velkommen til at maile til mig: blaab@webspeed.dk - mailadressen kan du også let finde ved at google mit navn. - Bedste hilsner Anton