AO Sønder Bjert Sogn

Startet af Mona Bergfriedt Touray, 22 Jun 2011 - 00:07

Forrige emne - Næste emne

Mona Bergfriedt Touray

data_kirkeboeger_Aa103_A_Aa001_K01-46-A
Jeg ønsker hjælp til tydning af:
1699-1763
Sønder Bjert Sogn,Nørre Tyrstrup,Vejle Amt
opslag 45
29.10.1752

Mvh

Mona Touray

Carsten Lasak Pedersen

Hej Mona

Når jeg slår op på opslag 45, får jeg år 1739 - 40 - 41 frem,
du skriver 29.10.1752
Det vil også være en hjælp, for at være sikker på, det er de rigtige personer, der er tale om, at du skriver hvem du mener der burde stå. samt evt. hvor meget du selv mener at kunne tyde af indholdet.

med venlig hilsen
Carsten


Jørgen Thue Pedersen

Hej!

Til Carsten : Det er den kirkebog der står som den 5. nederste, bare med betegnelsen "Bjert", som er "1699-1763", ikke den øverste, som kun er "1699-1745".

Og jeg er enig i din bemærkning ang. at "være sikker"! Der skal mere til end den 29.10.1752. Man kunne jo være kommet til at taste et af tallene, fx. 9-tallet forkert, eller bytte rundt på dem, hvilket er set før.

mvh

Jørgen
mvh
Jørgen

Mona Bergfriedt Touray

Undskyld,undskyld,jeg lærer det nok efterhånden,troede at det var nok oplysninger:

Tror at der står:

Erich Thullesen,s søn Thull Erichsen ..moder Karen Pedersdatter (det er de navne vi har i vores slægt)
men det ser ud som om der står Toll..,nu tør jeg næsten ikke spørge herinde mere...troede  ikke at man selv skulle gætte hvad der står.
Men jeg takker mange gange for at korekse mig   ;)

Mona

Vagn Lind

#4
Mit bud er:

Den 29. Octbr Erich Tolles Barn = Tolle I Schartved
Moderens Nafn Karen Peders Datter
Fadderne vare T----- Jens, Jens Peders., og J-- T--


Rædsom skrift!!   :(

Citat fra: Mona Bergfriedt Touray Dato 23 Jun 2011 - 16:13
nu tør jeg næsten ikke spørge herinde mere...troede  ikke at man selv skulle gætte hvad der står.
Men jeg takker mange gange for at korekse mig   ;)

Mona

Spørg du bare igen, Mona, ;)  men da der er tale om hjælp til selvhjælp, må man også selv gøre en indsats
---og du gætter jo faktisk ikke, men læser!
Venlig hilsen
Vagn Lind
6541 Bevtoft

Mona Bergfriedt Touray