Vedr. lægdsruller i Vestindien efter 1850.

Startet af Anni Bruhn Johansen, 24 Mar 2020 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

Anni Bruhn Johansen

Hej Niels.

Ja, du har nok ret, at den "nye" Weiss må have en relation til "min" Weiss.

Først tænkte jeg på, at Friederich Wilhelm Weiss´ svigerfar, som kom til Danmark som hvervet soldat i 1785 (for 8 år), Friederich Wilhelm Weinholdt, født 1760 ca. i Saxen,
at han fik en søn med sin første hustru i 1792, og sønnen hed Johan Friederich Weinholdt.
Hans mor dør før 1795 (hende har jeg ikke kunnet finde død), og han bor ved FT 1801 hos sin mormor.
Da jeg ikke kan finde ham i Ancestry (eller andre steder) er han sandsynligvis død før 1812.
Han bor ikke hos faderen ved FT 1801, og dukker ikke op nogen steder hos sin far - ej heller i hans skifte 1818.

Men fornavnene går igen i Weinholdt- familien, som de også dukker op mange gange i Weiss familien (som jo på den måde er blevet gift ind i hinanden).

Så vidt jeg kan se, færdes begge familier og efterkommere i et "tysk" miljø i København, da flere bliver gift med ægtefæller, som stammer syd fra (det nuværende Tyskland)

At gå videre med disse slægter i "Tyskland", vil jeg ikke prioritere i første omgang, da det er ret dyrt og svært at finde personerne og deres liv dernede.

MVH
Anni