Lidt hjælp til at forstå test

Startet af Kurt Arne Empacher, 23 Mar 2020 - 08:12

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Er ny med Dna som jeg har taget hos MH og uploadet til FTDNA resultatet fra MH giver 5250 match og FTDNA giver 2104 hvad er forskellen? TAK
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anders M. Petersen

Der er forskelle på hvor lavt de sætter grænsen for at betragte en person som et match.

Det er nok kun de bedste 200 matches, hvor der er mulighed for at finde de fælles aner, så glem de resterende 5.050.

/ Anders

Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Kurt Arne Empacher

Hilsen
Kurt A Empacher

Anders M. Petersen

Hej Kurt!

Lige et PS, som jeg kom til at tænke på:
MyHeritage har gennem agressiv markedsføring også fået et godt tag i det danske marked - desværre også den del, hvor folk ikke laver slægtsforskning, men bare tager en DNA test i håbet om at få mere at vide (de bliver så som regel skuffede).

Men det betyder så også at der er langt flere danskere testet hos MH end FTDNA - især hvis man medregner de mange FamilyFinder tests der er kopieret over til MH.

For mig er FTDNA dog stadigvæk det mest seriøse DNA-firma - især fordi de sælger DNA-tests og ikke abonnementer på andres og egen slægtsforskning  ;)

Hilsen Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Kurt Arne Empacher

Hej Anders
Tak for dit indlæg ,ja jeg blev grebet af det med Dna da der var en kvinde der havde fejl købt 2 stk dna hos MH og ville sælge til halv pris ,så jeg købte et sæt og fik så data og jeg fandt 3 stk jeg var i slægt med og dem har jeg skrevet til og fået svar at det er vi  lidt tilbage i 1800 tallet jeg sendte dna. Til FTDNA og de har sammenarbejde med GENI så da jeg meldte mig til der fik jeg 96 matches der og der kan jeg se at der er også nogle der er i min slægt så jo der er lidt der passer,men jeg skal lære meget endnu i slægtsforsker gruppen når vi får lov til at mødes og det morsomme der er at der er en jeg er i slægt med
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher