hvem boede på Gården 1819-1979? Vindblæs Sogn, Slet Herred, Aalborg Amt

Startet af heine petersen, 03 Mar 2020 - 11:18

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

hej

hvordan finder jeg ud af hvem der boede på en bestemt adresse, i samme hus.. gennem et par hundrede år?

jeg ved at folketællingerne kan bruges.. men kan man på en nemmere måde finde ud af det?


det drejer sig om Thinghøjgaard beliggende i Vindblæs Sogn, Slet Herred, Aalborg Amt - på adressen  Bjørumsletvej 65


Gården ses her fra Arkiv.dk

https://arkiv.dk/vis/3288113

min morfar er født der i 1915.... og jeg kan se at en Maren Jensdattter... hende der senere blev til Maren Haaning II - også har boet der...

Maren Haaning var en af de kloge koner fra Vindblæs

Gården bliver revet ned ii 1979 og en Clemmensen ser ud til at være de sidste der har boet der....


vil jeg kunne finde ud af hvem der har boet på gården Thinghøjgård gennem tiderne?

venlig hilsen
Heine

Britta Hansen

Hej Heine

Der er ikke noget der er nemt, når du skal finde data gennem et par hundrede år  ;)

Den nuværende Tinghøjgård er beliggende Engelstrupvej 5, 9670 Løgstør

Den gamle her på Historisk Atlas 1953-1976

Ejendommen på - også den gamle - Danmark set fra luften - ophav: Aalborg Luftfoto

Ejendommens blad i tingbogen:  matr.nr. 6a m.fl. Vindblæs by, Vindblæs
Slå ejendommen op i Realregisteret for at se hvem, der har ejet ejendommen for en tidligere periode. De kan have boet dér.

Personer, der har boet dér, kan du finde via folketællinger og f.eks. i kirkebøger, hvis personens bopæl er oplyst ved dåb, konfirmationer, vielser etc...
Kig også i skiftearkivalier.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

FT1916: Andreas Nielsen Sahl med familie
Han boede der også i FT1906 + FT1911 + FT1921
Så er du lidt på vej.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

heine petersen

hej Britta

tak for hjælpen og tak for fundet at det flotte billede på "Danmark set fra luften"


jeg har - ved at læse om de kloge koner fra Vindblæs fundet ud af, at Maren Haanings slægt boede på gården i 3 generationer...

så mon ikke jeg kan finde ud af gårdens fulde beboelsess historie.

vh Heine