Geneanet?

Startet af Tove Laursen, 29 Feb 2020 - 14:30

Forrige emne - Næste emne

Tove Laursen

Er der nogen erfaringer at videregive i forhold til Geneanet, som jeg for førte gang er stødt på i min søgning på nettet de seneste dage.

Nu bliver jeg bedt om at registrere mig (gratis), ellers får jeg ikke adgang.

MEN hvem står bag, hvad risikerer jeg ved registrering?

Venlig hilsen
Tove Laursen
Venlig hilsen
Tove Laursen

Grethe Leerbech

#1
Hej Tove
Jeg har franske aner og har været medlem i en hel del år. jeg er glad for geneanet og for den hjælp jeg har fået der af frivillige, der ligner meget vores ds-danmark .
Jeg sender dig her en side på engelsk om geneanet.fr Jeg er ikke betalende medlem, da jeg får al den oplysning og hjælp jeg har brug for.  Det er frivillige der ligesom hos os digitaliserer de forskellige arkiver i Frankrig og der er mange på nettet.  jeg tror også at siden kan vises på svensk, men jeg har ikke prøvet det, da jeg ofte skal have hjælp fra franskmænd og de er ikke så gode til engelsk i hvert fald ikke i det district jeg søger i.

Jeg er registreret, men man kan også lade sig registrere hos familysearch.org - hvad jeg også er - og så får man adgang til geneanet. Jeg har aldrig risikeret noget og har min franske familie på nettet der, og er heller ikke blevet bedt om at betale noget, kun når jeg har købt oplysninger lokalt, der ikke er på nettet - eller forespørgsler på lokale kommunekontorer etc.

https://www.familysearch.org/wiki/en/Geneanet
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Kurt Arne Empacher

Hej Tove
Som Grethe skriver bruger jeg også Geneanet og er meget tilfreds og jeg har den på svensk nem at benytte og det nye der snart kommer er at man kan uploade sin Dna analyse
Vh
kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Tove Laursen

Tak for jeres svar, som fortæller mig, at der intet er at risikere.

Jeg er registreret hos Familysearch, må se hvordan adgangen findes.

Hilsen
Tove Laursen
Venlig hilsen
Tove Laursen