Virker www.vortsognshistorie.dk ikke mere?

Startet af Lene Gade, 21 Feb 2020 - 13:20

Forrige emne - Næste emne

Lene Gade

Hej.
Jeg har i dag og flere gange for nyligt forgæves forsøgt at bruge www.vortsognshistorie.dk. Jeg kan ikke komme ind på den mere.
Er der nogen der ved, om jeg mon skal gøre noget andet end jeg plejer for at tilgå den - eller om den ikke virker mere og hvorfor?
Venlig hilsen
Lene Gade

Gitte Johansen

Hej Lene


Hvis det er en bestemt, du søger, kan jeg muligvis slå den op for dig.

Jeg ved ikke, hvorfor den ikke virker.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lene Gade

Hej Gitte. Tak for tilbuddet. Det er flere forskellige ejere og gårde fra en stor personkreds fra en slægt i Vendsyssel, jeg arbejder med - bl.a. for at sikre, at jeg får styr på de rigtige steder, de har boet. Jeg har holdt pause i nogle måneder med slægtsarbejdet og har genoptaget det nu - og ville igen søge på personnavne og gårdnavne efterhånden som jeg har brug for det - og øv, så virker siden ikke. Men det er ikke et enkelt opslag, men flere. I første omgang håber jeg, at jeg kan komme ind på den elektroniske udgave igen, men hvis det ikke lykkes, så vil jeg nok gerne benytte mig af dit tilbud og skrive til dig om at slå op for mig. Mvh Lene

Kurt Arne Empacher

Hej Lene
har prøvet ser stadig ikke ud til at den virker der må komme noget besked
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

Jeg tror ikke, den kommer på mere. Der er andre der har spurgt til den allerede i 2018.

Måske er den taget væk på grund af den nye lov om personfølsomme oplysninger. Jeg ved det ikke.

Men du skriver bare til mig på min mail, så kan jeg forsøge at finde oplysninger til dig.


Et citat fra 2018
Jeg havde engang en link til en bogserie på net. Tittelen var "Vort sogns historie" og det var en gennemgang af mange/de fleste gårde i Jylland - amt for amt, sogn for sogn.
Linken har jeg fortsat, men nu hvor jeg har brug for den virker den ikke længere og det skal ikke være et datamaskinproblem.
Er der nogen som kender til bogserien og har en mere opdateret link?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Grethe Elten Mortensen

Hej

Bøgerne plejer at kunne lånes på Biblioteket.

God weekend
Grethe Elten Mortensen

Jørgen Sørensen

Dem her må vide noget.

vortsognshistorie.dk
Status   Aktivt
Oprettet   5. oktober 2005

Registrant
Navn   Vejle Kommune
Adresse   Skolegade 1
Postnr. og by   7100 Vejle
Land   DK
Venligst Jørgen - 2300

Lene Gade

Hej igen.
Tak for alle jeres svar. Jeg er ved at få undersøgt nærmere om, hvad der er sket med www.vortsognshistorie.dk. Jeg får bl.a. hjælp fra Det Kgl. Bibliotek, som er ved at undersøge sagen både ved dem internt og hos dem, der eksternt har drevet siden.
Det er her i tråden desuden blevet nævnt, at selve bøgerne plejer at kunne lånes, men dette er ved at overgå til at de kan ses på områdernes lokale biblioteker, men ikke hjemlånes. Jeg håber dog meget, at den søgbare hjemmeside bliver gjort tilgængelig igen.
Jeg skriver her igen, når jeg finder ud af mere.
Venlig hilsen
Lene Gade

Lene Gade

Hej igen.
Hjemmesiden www.vortsognshistorie.dk blev for nogle (en del) år siden overdraget fra Statsbiblioteket til Vejle Bibliotek.
Vejle Bibliotek har konstateret, at det nu er for dyrt for dem at forsætte med siden, da den skulle opdateres til nutidige IT forhold.
De har bl.a. med baggrund i denne økonomiske betragtning derfor desværre valgt at nedlægge siden, så den er ophørt.
Øv.
Mvh Lene Gade
PS. Jeg er ved at undersøge, om det evt. via fondstilskud kan lade sig gøre at genoplive siden i et andet regi, men har pt. ingen fornemmelse af om det kommer til at lykkes.

Lars Jørgen Helbo

Jeg forstår ikke helt det med økonomien? Jeg vil i hvert fald meget gerne tilbyde at lægge værket på min side og det skal ikke koste nogen en krone. Jeg skal sådan set bare have tilladelse til det. Ved du hvem der kan give det?

Carl-Johan Bavnhøj Madsen

Ellers var det måske noget for slægtsforskerne bibliotek.

Carl-Johan
Carl-Johan Bavnhøj Madsen 8883

Per Andersen

Hej,
Det kunne fint være noget, som DS / biblioteket ser på at fortsætte. Vi er på foranledning af Lene i øjeblikket i dialog med biblioteket i Vejle om dette og jeg opdaterer her, når der er nyt i sagen.
Med venlig hilsen,
Per
Slægtsforskernes Bibliotek

Arno Guzek

Har man problemer med at finde en hjemmeside, som ikke længere er tilgængelig, så kan man anvende https://archive.org/web/

Der er milliarder af gemte hjemmesider og der komme lige så mange til hele tiden, idet de scanner dag ind og dag ud. Skriv den ønskede side og man vil opdage, at siden ofte er scannet ganske mange gange. Men afhængigt hvor meget database, der er i den pågældende webside, kan det være at man ikke kan hoppe så meget rundt men som man ønsker. Men vort sogns historie er scannet helt tilbage til 2006. Er der ikke bid for den nyeste scanning, så prøv en ældre.

Og gem så linket, det kan jo være at man snubler over en anden nu nedlagt hjemmeside.

mvh

Arno Guzek