Virker DigDag ikke længere?

Startet af Jan Andersen, 31 Jan 2020 - 14:06

Forrige emne - Næste emne

Jan Andersen

Jeg får hele tiden følgende fejl:

Warning: Use of undefined constant a - assumed 'a' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/digdag.dk/public_html/service/add/laginfo.php on line 22

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/digdag.dk/public_html/service/add/laginfo.php:22) in /var/www/digdag.dk/public_html/service/add/laginfo.php on line 121

/Jan
/Jan

Johnny Rose Larsen

#1
De skriver på hjemmesiden: http://www.digdag.dk
Grundet tekniske vanskeligheder med DigDag, har vi været nødt til at midlertidigt at lukke for dele af siden. Indtil vi får løst udfordringerne med løsningen, stiller vi denne midlertidige side til rådighed, hvor kun kernefunktionaliteten er tilgængelig.

Har du spørgsmål eller kommentarer skriv til mailbox@sa.dk (Skriv DigDag i emnefeltet)

Jan Andersen

Rigsarkivet svarer:
Tak for din mail. Vi ved desværre godt at der er fejl i DigDag men for nuværende har vi ikke ressourcer til at få dem rettet.

Men jeg gemmer din mail og håber på bedre tider ;-)

Kan Danske Slægtsforskere gøre noget?
DigDag giver fejl hver gang på trykker et sted på kortet.
Så reelt er DigDag pt. ubrugelig.
/Jan

Britta Hansen

#3
Hej Jan

Beskriv hvad du leder efter. Så kan vi forsøge at hjælpe dig. Jeg har af og til fået dele af siden til at virke, og det er der også andre medlemmer, der har.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Holger Almholt

Hej alle
Jeg vil gerne bruge Digdag, hvis det virker- derfor sidder jeg nu med Ulrich Alster Klugs artikel herom i Slægtsforskeren nr. 2019/4 sd 38. Det går nogen lunde med at vælge to emner til dobbeltkort f. eks. sogn og retskreds - Kortet bliver vist, men når man så søger oplysning ved at klikke i kortet svarer programmet med nogle stumper ulæselig kode, se ovenfor
mvh Holger Almholt

Jan Andersen

Som Holger skriver, virker digdag så længe man ikke klikker i kortet.
Da hele meningen med digdag var, at man skulle kunne klikke på en lokation og få oplyst hvilen retskreds med videre stedet tilhørte, så er digdag i dag reelt ubrugelig.
Da digdag blev hacket ville sa helt lukke digdag, men pres fra Danske Slægtsforskere forhindrede dette.
Jeg håber at Danske Slægtsforskere igen vil lægge pres på sa for at få genetableret funktionaliteten i digdag.

Fejlmeddelelserne tyder på at problemet er en simpel it kode fejl. Måske kunne man bede en fond eller et it-firma om at donere lidt ekspert bistand til sa. Det er en skam, at en simpel fejl i et så vigtigt værktøj ikke rettes, blot fordi sa vælger at prioritere anderledes.

Vores repræsentant i brugerrådet bør prioritere løsning af dette højt.

/Jan

/Jan

Helmer Christiansen

Navnene på retskreds/sogn/kommune mv. fremkommer da stadigvæk, når man dobbeltklikker på kortet. Navnene står blot mellem uforståelige Warnings foroven og nedenunder.
Helmer Christiansen
2000 F