Blodbeslægtede

Startet af Kurt Arne Empacher, 10 Feb 2020 - 07:23

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Hvad gør man med aner man er blodbeslægtede med kan de sættes ind i ens slægtstræ? Jeg har fundet 2 stk blodbeslægtede sider en med 939 personer og en med 4690 stk hvad gør jeg med dem? Skal jeg oprette en slægtstavle for dem ?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Helle Jespersen

Jeg ville ikke ukritisk sætte dem ind i mit træ. De kan være fejlbehæftede.
Jeg ville gemme oplysningerne og i takt med at jeg får dem tjekket efter for fakta i kirkebøger mv taste dem ind i mit eget program, så de bliver en del af mit træ.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anton Blaabjerg

spørgsmålet lyder lidt kryptisk, for man kan slet ikke have aner, man ikke er blodsbeslægtet med. At tilføje andres arbejder uden grundig tjek skal man være meget varsom med - eller rettere slet ikke gøre. Vi kan ikke være forsigtige nok. Alternativt må kildeangivelse tilføjelse, altså navnet på den person, der udført det slægtshistoriske arbejde.

Kurt Arne Empacher

Hej Helle og Anton
Tak for jeres svar,jeg tror på dem ,der er hæftet kilder til det er en i Norge jeg har slægts aner med plus en del andre også med kilde angivelser!!men jeg undersøger det og sætte dem ind på et nylavet træ så jeg ikke får påvirket mit eget træ
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Helle Jespersen

Jeg har faktisk lige et eksempel fra i går.
Jeg får tilsendt et link fra en, som har de samme personer i sin slægt som jeg har. Det var ud fra noget jeg spurgte om hjælp til, og vedkommende havde så fundet en som havde de samme aner. Super godt. Der var også knyttet kilder til. Igen, super fint.

MEN, ved nærmere eftersyn, så har vedkommende rodet SÅ meget i det, at jeg er glad for, at jeg IKKE har lagt mit sammen med hendes.

Hun har fået koblet søn sammen med Bedstemor. Gift 30 år før denne søn bliver født. Og børn der er 30 år yngre end faderen.
Så det var et kæmpe rod, også selvom der var knyttet kilder til.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Kurt Arne Empacher

Hej Helle
Tak for det du har sat ind og ja man skal passe på og læse det hele så det gør jeg TAk
mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher