Ancestry og danske kirkebøger

Startet af Klaus Guldager, 07 Feb 2020 - 15:41

Forrige emne - Næste emne

Klaus Guldager

Hvem er opdateret på dette?

Og findes der en brugbar vejledning?

Skal man stadig som ny bruger kæmpe sig uden om betaling/prøveperiode?

mvh
Klaus

Kay-Verner Christiansen

H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Klaus Guldager

Men er det ikke den side, som nogle ikke kan få til at fungere?

Hans Chr. Baagøe

Der er sikkert nogen, der ikke kan få det til at fungere, hvis sikkerheden er sat for høj.

Du kan genbruge dit login til Ancestrys forum til kirkebøgerne. Hvis du ikke har en sådan, er det måske nemmere at oprette den gratis konto til forum, da guiden til "Free Ancestry Account" også skal fungere uden for Danmark. Ancestrys sikkerhedssystem skal så ikke se på, hvor du kommer fra, men kun om du udfylder felterne korrekt.

Du skal først vælge "Sign in" og i det næste billede skal du gå videre fra linket med denne tekst: Not a member yet? Sign up today for free. , hvor du skal oprette din konto.

Ancestrys forum for Danmark finder du her:
https://www.ancestry.com/boards/localities.scan-balt.denmark/mb.ashx

Hvis du en slægtning giver dig adgang til sit træ på Ancestry, er det også tilstrækkeligt med den gratis adgang til Forum.

Når det er lykkedes dig at få oprettet den gratis konto, kan du benytte denne indgang til de danske kirkebøger:
https://www.ancestry.com/search/collections/61607/

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe


Jette Nielsen

#4

Jeg har fra starten logget ind, med en kode, og har fint kunnet søge i de danske kirkebøger,
men på et tidspunkt kom jeg hele tiden ind en på svensk side,og så var det slut med at søge i kirkebøgerne.  De troede åbenbart at jeg var svensker. Jeg har forsøgt at lave en ny kode,men det hjælper ikke. De skriver de har min email adr. men koden er forkert.

Hvordan kan jeg genbruge mit login?

Mvh.
Jette Nielsen

Hans Chr. Baagøe

Jeg har kun haft udfordringer med den svenske side efter en weekend med gratis tilbud om søgning i Sverige, men det er flere år siden.

For at genbruge det login, du har, skal du benytte det login, du allerede har oprettet. Du kan godt have flere logins, men de skal efter al sandsynlighed være på hver sin mailadresse. Brugernavnene skal også være forskellige.

For at logge på, skal du bruge "Sign in" øverst til højre.

I loginbilledet kan du trykke på "Forgot password", hvis du har glemt din kode. Du vil så få en mail med et link, så du kan lave en ny kode.

Hvis du vælger "Show", vises den kode, som er gemt til det aktuelle login på din PC.

De to links fra mit forrige indlæg giver dig mulighed for at logge på en en eksisterende profil, samt mulighed for at oprette en ny konto.

Adgangen til de danske kirkebøger kræver, at din PC har en dansk IP-adresse, hvilket den som hovedregel vil få, hvis du opholder dig i Danmark.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe



Klaus Guldager


Jette Nielsen

Hej Hans Chr.

Tak for svaret, jeg har først har logget ind sidste efterår, hvor de startede med gratis søgning i danske kirkebøger. Og det var fint i starten.

Nu har jeg forsøgt at logge ind igen og ved show kommer ganske rigtigt min mailadr.og min kode, og det er korrekt begge dele.  Men hver gang får jeg denne besked: Signed in failed, try again.

Jeg har tidl. forsøgt at lave en ny kode (glemt password) men der er åbenbart gået noget galt ved det, så det er derfor de ikke vil kendes ved mig.

Jeg vil prøve at lave en ny kode - jeg vender tilbage når det forhåbentlig lykkes.

Mvh.
Jette Nielsen

Jette Nielsen

#8
Nej, det lykkes ikke, jeg kommer ikke igennem hverken med den nye eller gamle kode.

Når jeg har lavet en ny kode under forgotten password (5 bogstaver og 3 tal) får jeg denne:
Code failed.   Jeg har efterhånden startet helt forfra mange gange.

Jeg går ind på søgesiden med kirkebøgerne-søger en vilkårlig person, og så kommer login-billedet frem og så vælger jeg glemt kode, men ligemeget hjælper det :(

Jeg tror det har noget med det svenske at gøre, eftersom det skiftede til svensk sprog, hver gang jeg loggede ind med den gamle kode. Derfor forsøgte jeg tidligere at lave en ny.

VH.
Jette

Jette Nielsen

#9
citat slettet

Hans Chr. Baagøe

Hvis du får fejlen "Code failed", tyder det på at du laver en kode, der bliver genkendt som en af dine gamle koder, eller også er koden ikke gentaget korrekt. En anden mulighed er at du bruger ulovlige tegn i koden. Som bogstaver accepteres kun tegn fra det amerikanske alfabet, danske og andre landes specielle bogstaver accepteres ikke som specialtegn. 3 eller flere ens bogstaver/tal/specialtegn efter hinanden godtages formodentlig heller ikke.

Prøv at lave en kode, der ikke ligner noget, du har haft før! Når du har fået lavet en kode, som bliver godkendt, bør du i det mindste kunne logge på Ancestrys forum.

Noget helt andet, som også kan give udfordringer, er manglende oprydning i form af at cachen i din browser trænger til at blive tømt. I de fleste browsere behøver man ikke at ændre på standardindstillingerne, når der skal ryddes op.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Jette Nielsen

#11
Tak for svar

Har nu forsøgt igen, men der er ikke noget at gøre, jeg kan ikke få det til at virke.
Når jeg laver en ny kode (alm.navne og forskellige tal) så får jeg denne besked:

Active Email Address
This email address is already associated with an Ancestry Account. Sign in with this one, or use a different email address to create a new account.

Så jeg må stoppe med det.

Det irriterer mig bare at jeg ikke længere kan bruge det, når det nu er tilgængeligt.

Det kunne måske godt være det med browseren,men alt andet fungerer fint,selvom den måske er fyldt. Nu har jeg skiftet til Firefox og søgt ancestry derigennem, (har en ældre udgave af internet expl. og der er efterhånden mange ting der ikke kan køre i det.)  Det ændrer ikke noget.

Så jeg vil i stedet glæde mig over at jeg kan bruge Familysearch :)

Mvh.
Jette

Jørgen Sørensen

Har du prøvet det, der står i dit svar ?
"or use a different email address to create a new account"
En ekstra email adresse er det nemmeste at få, jeg har selv et par stykker i gmail.

Husk lige adressen skal hedde noget du ikke har tidligere. Fex jetteac.xxx
Et nyt password kunne være dit for/mellem navn+de 4 sidste cifre i din fødselsdato, telefonnummer eller lignende.

Fex.
Når jeg logger på min hovedmail, skriver pc'en det password den husker (som stjerner), og IKKE det jeg senere har ændret til.
Jeg skal derfor hvergang ændre stjernerne til det rigtige password.
Passwordet er "rigtigt" men "forkert"/forældet da det er ændret senere.

Det er en mulighed at din pc husker det gamle pw, og når du vil se det, står der det "rigtigte"
Som muligvis er "forkert" nemlig dit gamle pw, som du har fået ændret, da du troede det gik galt.
Frisk mod på den igen.
Venligst Jørgen - 2300

Jette Nielsen

Tak for svar

Nej, jeg har ikke forsøgt med en ny email-adr. for det vidste jeg ikke man kunne, sådan bare lige ...

Det vil jeg da overveje, hvis man så ellers kan holde styr på dem ;)

Mht. til at bestille ny kode, så tror jeg aldrig det gik igennem, for når jeg forsøger at logge ind nu, er det stadig den kode som jeg valgte i første omgang, der kommer frem,jeg kan bare ikke logge ind.

På et tidspunkt, da jeg forsøgte at vælge en anden kode, fik jeg en mail fra ancestry, med en kode der skulle godkendes indenfor et kort tidsrum, og det fik jeg aldrig gjort af en eller anden grund.

Om det har noget med det at gøre, ved jeg ikke, det tekniske har jeg ingen forstand på.

Mvh.
Jette Nielsen

Jette Nielsen

Bare lige en tilbagemelding .....

I dag har jeg så igen, forsøgt at oprette en ny kode i Ancestry (som glemt password) og det gik glat igennem, så nu kan jeg søge igen, i de gratis, danske kirkebøger - på den svenske side!

Jeg troede det var en fejl, at man pludselig var havnet på en svensk hjemmeside, men jeg kan ser her i Forum, at andre også har haft problemet.

Mvh.
Jette Nielsen