Opslag i skifteprotokollerne fra Elbo-Holman-Brusk Herreder 1797/1798 og 1802

Startet af Karen Riis Jensen, 04 Feb 2020 - 21:04

Forrige emne - Næste emne

Karen Riis Jensen

Hvem kan hjælpe os med at finde følgende 2 skifter:

1.  Jens Nielsen Linds afd. hustru Kirsten Chri(e)stensdatter, Tiufkær, Smidstrup sogn,
     Holmans hd, Vejle amt
     
     Reg.dato 17/11 1797, der henvises til "BLAD 183b". Jens N. Lind blev gift 2.
     gang
     02-12-1797, og der nævnes ved trolovelsen i april samme år, at han har skiftet med
     børnene

2.  Niels (Pedersen) Lind døde dec 1802 i Tolstrup; Herslev sogn, Brusk hd, Vejle amt;
     reg. dato 27-12-1802;  der henvises til "Folio 180".

Ovennævnte henvisninger til henholdsvis Blad 183b samt Folio 180 er fundet i navneregisteret for ovennævnte skifteprotokoller, men finde dem kan jeg ikke.

Håber meget, at der er nogen som har mulighed for at hjælpe !

Mvh
Karen 


     


Karen Riis Jensen

God formiddag Gitte og STOR, STOR tak for din hjælp !  Herligt, at du ville hjælpe endnu en gang !!!!!   

Var de ikke svære at  finde ?

Mange hilsner,
Karen


Gitte Johansen

Hej Karen


Den første fandt jeg ret hurtigt. Den anden skulle jeg lige ind i et par stykker for at finde.

Jeg bruger denne her, så det var kun et spørgsmål om nogle stykker, der passede i år.

https://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_alt_vis_navne.php?stil=2&navn=Elbo-Brusk-Holmans+Herredsfoged&sort=a&max=1
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karen Riis Jensen

Hejsan Gitte - den brugte jeg også, men som sagt uden held, og til sidst - da øjnene løb i vand - opgave jeg !

Men herligt at du kunne og ville finde dem !!!   cool)

Mange hilsner,
Karen