St. Croix dødsfald 1848-1851, Peter Petersen Geipel

Startet af Cay-Erik Geipel, 27 Jan 2020 - 17:59

Forrige emne - Næste emne

Cay-Erik Geipel

Er der mon nogen eksperter for de vestindiske øer her ?
I flere år har jeg nu ledt efter Peter Petersen Geipels død som må have været mellem ca. sommer 1847 (et barn fødes 12.4.1848) og august 1851 (han nævnes som død i faderens begravelse i Flensborg).
Jeg savner også enkens død (Adriane Maria født Døhnert) efter 1880.
Jeg har tjekket alle kirkebøger jeg kunne finde og forgæves ledt efter et skifte. I faderens begravelse i Flensborg nævnes, at han er død på St. Croix (familien levede i Christianssted). I ft 1850 for øerne finder jeg ham ikke, derimod hustruen som på det tidspunkt er gift, dvs. muligvis lever Peter Petersen Geipel endnu- hvor han opholder sig er uvist. I ft 1855 er hun enke.
Peter Petersen Geipel er født i Flensborg 1812 og gik til St. Croix som exam. juris (eksamen 1836 i København) snart efter sin  eksamen. 16.10.1838 blev han gift i Christianssted.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Kurt Arne Empacher

Hej Cay-Erik
Du har hjulpet mig så meget og da jeg også har aner på SCT.Croix ville jeg lige se om jeg kunne finde noget og der er nogle døds attester hvor jeg har fundet en Geipel,jeg vedhæfter den ,men det kan jo være at du har https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=217060#217060,66826378
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Cay-Erik Geipel

Hej Kurt

indenfor slægtsforskningen lever vi jo af at hjælpe hinanden, især her i forum.
Du skal have mange tak for din indsats, men dette dødsfald var desværre ikke nyt for mig.
Jeg undrer mig over, at jeg fandt familien (hustru og børn) i flere folketællinger (1841, 1846, 1850)  men altid uden min ane Peter Petersen Geipel. Og han må jo være i nærheden siden der fødes flere børn i ovennævnte periode, det sidste i april 1848. Jeg frygter, at dette problem ikke kan løses mere, muligvis er de pågældende kirkebøger gået tabt.
Men hvis du har brug for opslag syd for grænsen er du velkommen.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Kurt Arne Empacher

Tak Cay-Erik
Ja jeg tænkte nok at du havde den ,der var også en del af efterkommerer af mine aner der i den bog
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher