Johan Peter Mathisen

Startet af Tore Furuseth, 28 Jan 2020 - 09:27

Forrige emne - Næste emne

Tore Furuseth

Hei, jeg leter etter foreldrene til Johan Peter Mathisen. I følge folketelling i 1885 (nr 43), så er hans fødested Slesvig, men jeg finner ingen kirkebøker på internett for dette området. Johan Peter var forøvrig gift med Angelique von Staffeldt 26. november 1853 i Garnisons sogn, København. Han døde 31. desember 1889. Var branndirektør. Så er det noen som har noen gode råd, hvordan jeg kan finne frem til et svar på mitt spørsmål?

Tore Furuseth

Ifølge folketelling i 1870 (nr 12), så er oppgitt fødested København, så jeg vet ikke hva som gjelder av København eller Slesvig

Tore Furuseth

Her følger giftemålet med Angelique (nr 5) på venstre side

Tore Furuseth

Ifølge MyHeritage så er det noen som har funnet frem til Peter Jurgen Mathisen (1795-1826) og Christine Dorothea, født Clasen (1806-?), men stemmer dette. Det var det jeg tenkte å dobbeltsjekke.

Britta Hansen

#4
Hej Tore

Det kunne godt være ham her
Johan Peter *25.8.1826 Trinitatis, København nr. 227 - afgangne Peter Mathiesen og Dorothea Clasen

Med moderen og en søster
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Store Strandstræde 106, 2. Sal, 486, FT-1840, C4387
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Cristiane Borthea Birch     39     Enke          Silke Vask      
Sofie Wilhelmine Mathisen     17     Ugift          hendes Datter       Garnisons *1.1.1824
Petter Johan Mathisen     14     Ugift          hendes Søn      
Martin Thrane Buyrich     34     Ugift          Logerende, Portrætmaler      
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Tore Furuseth

Mange takk for svar og hjelp  :)