Hvor er parret gift? Kriminel og rumænsk kvinde

Startet af Henriette Diana Krøger Hansen, 25 Jan 2020 - 20:18

Forrige emne - Næste emne

Henriette Diana Krøger Hansen

God aften

Jeg leder efter en Eudoksia Siemieniuk, som skulle være født i Rumænien omkring 1888.
Jeg er lidt usikker på navnet, idet det er rumænsk. Har spurgt i en anden tråd i dag og jeg er enig med tydningen,

Hun skulle have været gift med Christian Felix Hansen (født 1897 i Vordingborg) - han står som gift i FT 1930 og de skulle have boet sammen i Kisserup i 1940 .
Hun gik under navnet Regina.

Der skulle også være en datter, der døde i 1968.
Christian døde i 1964 og Regina i 1973.

Her er links om Christians død, hvor man kan se hustruens navn:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117493#154203,25720211
og
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117935#155102,25900880

Christian var forbryder det meste af sit liv og tilbragt noget af sit liv i fængsel, og jeg tror ikke, at parret har boet meget sammen :-(

Jeg er meget interesseret i at vide, hvornår parret blev gift og datterens navn og fødsel.

Håber, at nogen har lyst til at hjælpe.


Hilsen
Henriette

Eva Morfiadakis

Eva M

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære Eva

Tak.
Det er nu blevet lidt mystisk.

Håber, at der kan findes mere om Eudoksia.

Hilsen
Henriette

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Damm Sørensen

Regina døde som bekendt i 1973, og i nekrologen kunne man læse, at hendes eneste datter var død i 1968. Manden Christian Felix Hansen døde i 1964 på Statshospitalet i Nykøbing Sjælland.

Det burde derfor være muligt at få adgang til skifterettens behandling af dødsboet, da der formodentligt ingen efterlevende slægtninge findes.
Man burde kunne følge familien bagud via folkeregisterkortene, men da familien flyttede en del rundt, kan det blive en besværlig vej.

Hilsen
John


Eva Morfiadakis

Eva M

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære Gitte, John og Hans

Tusind tak for jeres store hjælp.

Jeg er virkelig i tvivl om, hvorvidt de to personer, som du, Hans, har fundet, er den samme person, idet efternavnet ikke ser ud til at være det samme (kan jo have været svært at stave :-) ) og fødselsdatoen ikke er den samme.
Men dog er en af dem i samme år, som den du, Gitte, har fundet.

Det er nok det letteste at finde skiftet efter hustruen, som du nævner, John.
Og så er spørgsmålet - hvordan gør jeg det? Skal jeg kontakte den pågældende skifteret?

Hilsen Henriette

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære Eva

Du er fantastisk - tusind tak.


Hilsen
Henriette

Hans Chr. Baagøe

Hej

Du kan ikke være sikker på den danske stavning i en folketælling. Selv danske navne kan se underlige ud, når tælleren benytter sig af noget, der minder om lydskrift.

Med hensyn til om det er den samme person, jeg har fundet i de to tællinger, så er jeg ret sikker på, at det er den samme pige som Eva har fundet en vielse for. Der er tilpas mange sammenfald for datoerne, fødestedet og efternavnet, desuden er arbejdspladsen "Rosenfeldt" også den samme.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Henriette Diana Krøger Hansen

Hej Hans

Tak for din besked og din store hjælp.

Hilsen
Henriette

John Damm Sørensen

Citat fra: Henriette Diana Krøger Hansen Dato 26 Jan 2020 - 08:53
Kære Gitte, John og Hans

Det er nok det letteste at finde skiftet efter hustruen, som du nævner, John.
Og så er spørgsmålet - hvordan gør jeg det? Skal jeg kontakte den pågældende skifteret?

Det må være skifteretten i Køge, du skal have fat i.

Hilsen
John

Kristian Skak-Nielsen

Hej

Efternavnet (endelsen -niuk) er ukrainsk, ikke rumænsk - og det passer jo fint med, hvad der står i Wikipedia om Bukovina.

Venlig hilsen
Kristian Skak-Nielsen

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære John og Kristian

Tak for jeres beskeder.

Hilsen
Henriette