Problemer med upload af gedcom på FTDNA.

Startet af Theis Kongeskov Jensen, 25 Jan 2020 - 15:19

Forrige emne - Næste emne

Theis Kongeskov Jensen

Hej.
Er jeg den eneste der oplever problemer ifm. upload af en gedcom file på FTDNA? Selve processen ser ud som den plejer, men når min gedcom er uploadet, er der ikke noget træ!!!!

mvh Theis
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Anders M. Petersen

Hej Theis!

Jeg ved det ikke - jeg har lige brugt en del tid på at uploade Gedcom og linke matches op for nogle uger siden, så jeg prøver ikke igen for at teste  ;)

Men det kan godt tage lang tid for FTDNA at behandle en meget stor Gedcom-fil, så nogle gange skal min lige lade den ligge nogle timer og så checke igen. Jeg vil dog anbefale dig ikke at lægge andet en testpersonens direkte aner samt evt. søskende i første generation op - ellers bliver filen simpelthen for stor til at FTDNA kan spise den.

Og husk UTF8-format, så de danske bogstaver står pænt!

Hilsen Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Theis Kongeskov Jensen

Hej Anders.
Jeg har gjort nøjagtigt som du foreslår, men kan ikke få det til at virke. Jeg får besked om, at min gedcom er uploadet, men dels er siden meget længe om at komme frem, dels står der ikke andet end min kones navn og så "add. father, add. mother.

Min gedcom indeholder kun 28 navne!

Mvh Theis
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Anders M. Petersen

Hej Theis!

Det lyder som om der er noget i vejen med den måde du eksporterer på?

Bruger du Legacy? Her skal man nemlig aktivt vælge eksportformatet "Kun Gedcom 5.5" da den ellers eksporterer i et Legacy-format som ikke er universelt og derfor nok fejler hos FTDNA.

For andre programmer er der nok også andre eksotiske muligheder som ikke er "standard Gedcom format".

Hilsen Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Theis Kongeskov Jensen

Hej Anders.
Jeg bruger FTM 2006 og har tidligere uploadet to gedcom på min far og mig selv uden problemer og de ligger der stadigvæk.
Blot kan jeg ikke længere zoome på slægtstræet. + og - er simpelthen forsvundet.

Det virker lidt besynderligt :-(
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Hans Peter Christiansen

Hej Theis.

Mig bekendt kan man kun have èt træ liggende på FTDNA - eller hvad?

Ved årsskiftet ændrede FTDNA deres hjemmeside, hvilket gjorde at siden i en periode opførte sig uhensigtsmæssig.

Se evt. https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,154730.0.html

Er det det der rammer dig nu?
Mvh HP

Theis Kongeskov Jensen

Hej Hans Peter.
Jeg ved ikke hvad der rammer mig, men det gør ihvertfald ondt :-)

Du kan sagtens have et træ liggende for hver kit du administrerer.
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Hans Peter Christiansen

Hej Theis.

Fik du det til at virke? - jeg tør næsten ikke opdatere mit eget træ  ;)
Mvh HP

Theis Kongeskov Jensen

Nej, det virker stadig ikke med at uploade min kones træ. På mit eget kit har jeg for længe siden lagt mit træ op. Jeg kan stadig se det, men andre kan åbenbart ikke.
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com