Åh de skifter :-(

Startet af Kim Hartz, 13 Jan 2020 - 20:02

Forrige emne - Næste emne

Kim Hartz

Jeg håber, at nogen vil give mig et puf i den rigtige retning til at finde et skifte. Christen Nielsen Iversen f. 1756; død 16/6 1845 blev gift 2 gange. Først med Anne Hedevig Nielsdatter (død okt 1787) og siden med Anne Marie Pedersdatter ( død juni 1833)
Christen dør 16/6/1845 i Hyllested,Djurs Sønder Herred, Randers Amt. Nu vil jeg gerne find hans skifte.
Ifølge håndbog for slægtsforskning er der jo en "procedure" for at lede: dødsanmeldelse/skiftesagsliste, herved sagsnummer osv.
Jeg mener at have fundet han i navneregisteret, som det eneste, og her står 192...men jeg kan ikke finde noget sagsnummer 192 nogen steder. Og hvor finder jeg hans dødsanmeldelse, som var der jeg burde starte?
Har jeg helt galt fat i det?
I håb om hjælp
Med venlig hilsen
Lotte Kejser

[url]https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=16996795#122086,34866184/url]


Kim Hartz

Hej Janus
Tusinde tak..og hvor er det dog en god kopi. Jeg havde lige selv( by luck) fundet den via sall data. Men her er den næsten ulæselig.
Måske du kan hjælpe mig, for jeg kan ikke tyde hvad der står ved barn nr. 5?
Og ved du hvad numrene ude til venstre øverst betyder?  219  238  263 ? Er det så det mere officielle skifte?
mange tak for hurtig hjælp
Hilsen Lotte

Ole Westermann

Nr 5. Anmelderen
- og skiftet fortsætter på siderne 1992, 238 og 263.

mvh Ole

Kim Hartz

Anmelderen... selvfølgelig
Tusinde tak... jeg vil gå videre til de andre sider.
Mange tak for hjælpen
Lotte