søger Lilli Johanne Kjærgaard Simmelkjær

Startet af S Carlslund, 12 Jan 2020 - 08:15

Forrige emne - Næste emne

S Carlslund

Jeg leder efter hvor hun kan have tjent i København, nordsjællands området omkring år 1938 til 1941...

findes der oversigt over hvor husassistenter har tjent, eller er det folketællinger og så en slavisk gennemgang for at finde ud af hvor hun har været i f.eks. 1939/1940.

Der findes ingen dokumenter og kun efterretninger om at hun skulle have tjent i huset på Strandvejen, mener man.

Mette R Francke

Hei

Når og hvor er hun født ?

mvh
Mette
Mette R Francke


S Carlslund

Hej

ja jeg burde måske nok have skrevet noget mere og tak for det indsatte billede så man kan se hvad jeg mener. Det drejer sig om Leif Kjærgaard Simmelkjær født 30. oktober 1940 og far står ikke nævnt.

Lilli selv er født i Herning, Grønnegade 25, den 21. februar 1921 og satte sit barn hjem til sine forældre i Herning efter hun havde født det.

Faren skulle efter det der siges være sønnen det sted hun var i huset som husassistent. Jeg vil meget gerne finde frem til faderen. jeg forsøger alt jeg kan komme i tanke om og tænker der måske er nogle papir et sted på hvem der er far. Dette fordi det siges at Leif selv har haft kontakt til denne far engang i 1960 erne... der blev dog ikke etableret kontakt og ingen ved noget om navn eller andet end København eller strandvejen og i eller i nærheden af KBH.. så det er ikke meget der er at gå efter.

Hvis nogen har mulighed for at hjælpe eller gode ideer.. så vil jeg være meget taknemlig... jeg fik råd her forleden om at søge faderskabssagen... men det kræver jeg ved hvor moderen boede på tidspunktet og det kan jeg ikke finde ud af... måske boede hun i KBH måske var hun flyttet til Århus, måske boede hun hos sine forældre... det er uvist.

mvh Sanne


Gitte Johansen


Begravedes efternavn     :     Perch
Fornavn     :     Lilli Johanne Kjærgaard
Fødenavn     :     Simmelkjær
Fødselsdato     :     21-02-1921
Dødsdato     :     03-05-1976
Begravedes alder     :     
Begravedes stilling     :     
Begravedes adresse     :     
Forældre     :     
Begravelsesdato     :     06-05-1976
Kirkegård     :     Fourfeldt Gravlund
Gravens afdeling     :     Overført til Vestre Kirkegård i København.
Gravens række     :     
Gravens nummer     :     
Fornyet indtil     :     
Anmærkninger     :     Brændt 10-05-1976.
Bemærkninger     :     


Måske

Begravedes efternavn     :     Perch
Fornavn     :     Søren
Fødenavn     :     
Fødselsdato     :     22-07-1914
Dødsdato     :     30-07-1970
Begravedes alder     :     
Begravedes stilling     :     
Begravedes adresse     :     
Forældre     :     
Begravelsesdato     :     01-08-1970
Kirkegård     :     Fourfeldt Gravlund
Gravens afdeling     :     Overført til Vestre katolske kirkegård, Kbh.
Gravens række     :     
Gravens nummer     :     
Fornyet indtil     :     
Anmærkninger     :     Brændt 04-08-1970. Nedsat 14-08-1970.
Bemærkninger     :     
Tilbage til søgning
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

#6
Se også tråden https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,155426.0.html

FT-1940, Århus, Nørrebrogade 39, Fødselsanstalten: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=250414#250414,47135023

- hjælper ikke meget.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

John Damm Sørensen

Det her kunne være en god øvelse i forskning via folkeregistre, omend den kan blive en smule bekostelig.

Mit forslag er derfor at finde sidst kendte adresse via adresseoplysningen på borger.dk. Det koster 75 kroner. Derfra arbejde sig bagud ved hjælp af kommunernes folkeregisterkort.
Jeg fik for et par år siden lavet en sådan liste for en person, der have boet i København. Københavns Kommune opkrævede omkring 500 kroner for arbejdet.

Hilsen
John

Poul Petersen

Hvornår bliver Lilli og Søren Perch viet? for han er borgerligt viet i Esbjerg med Erna Hansen den 29. maj 1951.

Hun dør i Sønderho, Fanø den 16. december 1960 opslag 114. Lilli Simmelkjær står som husassistent/husbestyrerrinde på Fanø i fyrrerne, ifølge Fanø Historie del 2, hun er ikke på FT 1940 hverken i Nordby eller Sønderho.

Her vielsen:http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=251025&side=35

Vh Poul Petersen

Poul Petersen


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Poul Petersen

Det er imponerende, hvad du kan finde Gitte Johansen.

Deres ægtefæller er altså døde, så Lilli og Søren gifter sig efterfølgende hos giftefogeden i Nordby i 1961-62.

På My Heritage nævnes en søn af Lilli og to mere, men jeg skal nok skrive privat, da det er oppe i tid.

Til S Carlslund, jeg ved ikke hvor meget du er i forbindelse med efterkommere, men her kunne måske hentes flere oplysninger.

Vh Poul Petersen

S Carlslund

Hej Gitte

tusinde tak for at det fundne og Poul jeg er kæreste med en hvis farmor er Lilly, så lidt ved jeg mener ikke så meget alligevel og jeg har haft kontakt og talt med søn efter Søren Perch..
du må meget gerne skrive privat til mig også om det du ved om familien, da jeg søger netop oplysninger og ja det skal skrives privat, da det er nulevende og i nyere tid.

jeg håber det kan lade sig gøre du skriver. 

mvh Sanne

S Carlslund

Hej Inger

tak for det fundne.... jeg synes ikke selv jeg havde fundet dette.... gad vide hvad nr. 8 betyder... og ja der står hun sammen med sin dreng Leif.. men desværre ingen adresse.


Inger Toudal

8 under rubrik 2 må være antallet af personer på siden, der har fast bopæl andetsteds.

Under rubrik 1 står der 12 - antallet af personer i alt.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

S Carlslund

Jeg har nu haft kontakt til efterkommere eller slægtninge til Lilli Simmelkjær, der desværre ikke kunne oplyse ret meget mere, men alligevel kom med nogle informationer, der gør at det er vigtig jeg får kontakt til Poul, der nævnte nogle børn. Dette fir at få bekræftet det jeg har af informationer. Så Poul kunne du ikke skrive til mig mvh Sanne

S Carlslund

Hej Gitte

Må jeg ikke spørge om din hjælp endnu engang. Jeg søger fødsel for Peter som skulle være søn af Christian Langmach Nielsen og Lilli Kjærgaard Simmelkjær...Peter på være født imellem 1944 og 1948 enten i Herning eller Fanø... ved ikke om det er ham der hedder Peter Arnold Mathias Langmach eller måske Kjærgaard Simmelkjær eller om han også fik navnet Perch.
mvh
Sanne

ps. måske kunne jeg skrive privat, da jeg har nogle spørgsmål til sagen som jeg ikke kan skrive her

Gitte Johansen

Har fundet ham.

Har skrevet til dig på mail.


Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Poul Petersen

Jeg har skrevet til dig privat.

Vh Poul Petersen

S Carlslund

Hej Gitte og Poul tak for svar og jeg har skrevet tilbage.