Den røde tråd...

Startet af Mogens Fabritius, 10 Jan 2020 - 04:52

Forrige emne - Næste emne

Mogens Fabritius

Jeg er egentlig bruger af MyHeritage, men har et problem... Har fundet nogle personer, som jeg på en eller anden måde er tilknyttet, i familie med, eller hvad... I MyHeritage splittes det op i 3 eller flere slægts træer... Men jeg vil gerne samlet se den "Røde tråd"... Jeg er jo nok ikke blods beslægtet, men der ville være sjovt at se forbindelsen samlet i et skema... Men det er måske nok best, at klippe og klistre det sammen... Jeg vil nok helst undgå alle andre personer... Nogen gode forslag..?

Aase Madsen


Prøv at stille de navne du har op i et skema og send en forespørgelse til DNA-forum, om hvordan du skal tolke det du har fundet. Det må være vejen til at forstå det du har fundet.


https://forum.slaegt.dk/index.php/board,24.0.html
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Hans Peter Christiansen

Hej Mogens.

Er det i DNA Matches eller Smart Matches på MyHeritage, du har fundet personerne/slægts træerne?
Mvh HP

Mogens Fabritius

Jeg har fundet det ved gammeldags "fod" arbejde... Jeg tror ikke der kan bruges noget DNA... Men det skal jeg jo ikke sige, da jeg ikke har indsendt noget DNA, ifald jeg gør det, kan jeg så se, hvem der i den vide verden er tæt beslægtet med mig... Og ikke bare, at jeg stammer fra det jyske, med en snært af Halland... Men har slægtninge på New Zealand, Canada og Chile, om de har indsent noget...

Hans Peter Christiansen

Jeg vil mene at det er bedst at "trevle" de fundne oplysninger op - og lægge dem "manuelt" ind i dit slægtstræ. 

Hvis det er i MyHeritage du har dit slægtstræ, kan der være grænser for, hvor mange personer du må have i dit træ.
Mvh HP

Mogens Fabritius

Jeg tror jeg må have lige så mange personer jeg ønsker i et træ... Men problemet er, at MyHeritage skifter til flere, læs springer mellem træer, sikkert fordi det ikke er "blodbeslægtede" personer... Jeg har prøvet at starte forfra og bagfra, men lige meget hjælper det... Det kan ikke stilles op i et skema... Så jeg antager der kun er at klippe og Klistre.... For at få den korte vej mellem mig og den fundne "Slægtning"...

Erik Rødsgaard Jensen

Hvis det er gratis versionen du har af Myheritage, er der begrænsning på antallet af personer du kan registrere i dit slægtstræ, og du får heller ikke adgang til at se i andres træer

Betalingsversionen er meget dyr, og min fornemmelse er, at man skal være yderst påpasselig med at "godtage" data andre har registreret. Jeg ville i stedet anbefale et alternativt program. Jeg bruger Legacy, her har du gode link-muligheder.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen