Hjælp til at finde et skifte (Christianshavn)

Startet af Grethe Leerbech, 08 Jan 2020 - 17:07

Forrige emne - Næste emne

Grethe Leerbech

Min ane friederich Rasch døde 1763 på christianshavn- begravet på Vor frelsers kirke Søndre kirkegård. Han var kasserer på børnehuset på Christianshavn.
Jeg har prøvet at søge i Københavns skiftekommission , København stads og magistrats gods, Københavns søndre birk 1 og 2. Amtstuen men ikke fundet det. Har Christianshavn som Frederiksberg sin egen forvaltning, eller er det fordi han var tjenestemand?
Hvor skal jeg lede?

På forhånd tak
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Grethe Leerbech

Hej
han dør den 15 okt. 1768 begr. 21.10 1768, 63 år gl. men hvilke bøger henviser dit register til?  det kan jeg ikke umiddelbart se?
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Gitte Johansen

Godt spørgsmål.


Det er Borgretten, men jeg kan ikke finde noget ud fra det nummer.


Jeg har fundet andre navne her

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/other/index-creator/16/782709/21397684

som også står i den afskrevne liste, men jeg kan ikke finde fidusen ved numrene.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Grethe Leerbech

Du skal have tak Gitte.
Jeg har fulgt sagen i borgretten, men desværre så står der kun den 15 december 1771, at sagen tages til "decision" og i protokollen om domme- og decision findes den ikke, heller ikke i hverken skifter til ordinære boer eller skiftebreve i ordinære boer, eller konceptstifter. Der står ganske vist at hans skifte er gået til koncept skifter- men det findes ikke. Hans skifte har fået 2 numre 95 og 236. Og skiftesamlingen går kun til 229.
En skan for jeg ville godt have set om der efter biskoppen etc. har kæmpet om beløb, der så blev noget til arvingerne.

Men tak for din hjælp
Grethe  i
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ