Hvor må man spørge til MyHeritage?

Startet af Birgitte Schiøler Kallehauge, 29 Dec 2019 - 13:21

Forrige emne - Næste emne

Birgitte Schiøler Kallehauge

Jeg efterlyser et forum, hvor man kan få hjælp til at beslutte hvorvidt et abonnement på MyHeritage er en god ting og om det kan betale sig.

Der er et træ, jeg er meget interesseret i at kigge i. Måske er det for spinkelt grundlag at tegne et fuldt abonnement på.

Så hvilket abonnement kan jeg nøjes med?

Der er fra 40 % rabat lige nu. Men jeg synes godt nok, at op mod 3.000 kr. er meget at skulle betale på én gang hvert år fremadrettet.
Jeg er med på, at man kan stoppe sit abonnement, men har man først lagt egne data ud, så er man vel interesseret i at bevare kontakten til dem.

I første omgang er jeg primært interesseret i at se, hvad der ligger.

Jeg håber, at der er en behjertet sjæl, der vil hjælpe mig med input vedr. det.

Jeg har primært mine egne data i FTM bare hos mig selv.

Grethe Leerbech

#1
Jeg synes du skal spørge i "opslag i arkiver, bøger etc." , om der er medlemmer-som også er medlem af MyHeritage ,  der vil slå op for dig og give dig de oplysninger du har brug for.
vh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Birgitte Schiøler Kallehauge

Ja, okay, det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg tænkte mere i retning af, om der var nogen, der havde en holdning til MyHeritage.
Om det er pengene værd osv. 

Birgitte Schiøler Kallehauge

Er der slet ingen, der har erfaringer med MyHeritage?

Jeg kan fornemme, at de har en meget aggressiv salgsstrategi. Jeg er allerede blevet ringet op. Med mindre det var scam.

Anne Marie Holck

Prøv at lave en søgning på MyHeritage her i forum, så finder du svar på dit spørgsmål ret hurtigt :-X

Ebbe Thygesen

Min erfaring er, at MyHeritage er god, når man skal bygget et nyt slægtstræ eller en større gren på et slægtstræ op fra bunden. Man kan få nogle "match" som hurtig kan hjælpe en videre - man skal selvfølgelig efterkontrollere alt.

Men når det gælder ældre oplysninger f.eks. 1600- og tidlig 1700-tallet, er der ikke meget at hente, og når man er kommet nogenlunde til vejs ende med et træ, et MyHeritage et dyrt bekendskab.

Ebbe


Holger Almholt

Hej
Jeg kom med i Myheritage via en DNA-test, som var købt hos FT-DNA. Der var et tilbud fra Myheritage om at indsende mine rådata fra FT-DNA til Myheritage og få matches m.m. derfra gratis - og det er jo svært at modstå. Jeg har så kunnet sammenligne matches m.m. fra FT-DNA og Myheritage. Jeg synes at MH vinder i den sammenligning, både mht antal matches og  mht hjemmesidens indhold og værktøjer. Oprindelig havde jeg kun det gratis basisabonnement med plads til 250 personer i slægtstræet, som jeg overførte via Gedcom fra Legacy Family Tree. I marts 2019 var der et godt tilbud fra MH på halv pris på totalabonnementet til kunder overført fra FTDNA. Det har jeg brugt siden og har uploaded alle mine aner til MH og jeg kan søge i alle MHs data. Jeg har været godt tilfreds og kan anbefale MH ( og jeg er ikke ansat i MH ! )
mvh
Holger Almholt