MyHeritage

Startet af Werner Nielsen Wittekind, 04 Jun 2011 - 14:50

Forrige emne - Næste emne

Werner Nielsen Wittekind

For et stykke siden faldt jeg over programmet MyHeritage. Jeg fandt det smart og forsøgte mig med det. Jeg fik mange kontakter, også fra udlandet.
Hvad er jeres erfaring med programmet?
Og så nogle tekniske spørgsmål, hvem kan hjælpe mig med dem?
På min PC har jeg taget en gedcom fil over i Heritage og sendt på nettet.
Jeg har dog problemer med æ ø å samt ü, ö og ä, både i småt og stort.
Hordan retter jeg på PCeren disse bogstaver? Jeg har forsøgt  med søg og ret, men jeg kan ikke finde de tegn, som skal bruges.

Når jeg skal have en ny version på nettet, skal jeg slette den gamle version, og hvordan gør man det? eller retter den selv til en ny version?
Hilsen
Werner Nielsen Wittekind
Werner Nielsen Wittekind
werner@wittekind.dk
Endelave, Slesvig og Aabenraa

Inge-Lise Trampedach

Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Henrik Poulsen

Hej Werner....

Ja du er altid velkommen til af søge svar på www.ftb-forum.dk eller at oprette et spørgsmål.

Vi yder også fjernsupport og hjælper dig gerne med din GEDcom fil. I en GEDcom fil er det vigtigt at data er i overensstemmelse med det tegnsæt man har valgt, hvilket de fleste programmer dog selv sørger for.

Vær opmærksom på af Family Tree Builder v5.1 kan importere data direkte fra Family Tree Maker, Legacy, TMG og PAF.

Har du brug for at jeg retter GEDcom filen for dig gør jeg gerne det.

Når du udgiver til en familieside, behøver du ikke at slette den gamle version. Du skal i princippet blot trykke på udgiv eller sætte programmet til at udgive automatisk.

Werner Nielsen Wittekind

Jeg takker for begge svar og er gået igang med at rette
Hilsen
Werner Nielsen Wittekind.
Werner Nielsen Wittekind
werner@wittekind.dk
Endelave, Slesvig og Aabenraa

Finn Frederiksen

Hej,
problemet med import af æ,ø,å har jeg også oplevet med import af TMG fil til FTB, dvs. FTB konverterer selv TMG filen til en GEDKOM og importerer denne. Dette gav et ubrugeligt resultat med manglende æ,ø,å, der var kun en masse "gryf" i stedet for.

Jeg lod så TMG selv eksportere til en GEDKOM og importerede denne i FTB, og så havde jeg æ,ø,å vist korrekt.

Hilsen
Finn

Henrik Poulsen

Hej Finn...

Jeg vil prøve det af og vende tilbage.

Henrik Poulsen

Hej Finn...

Skylder dig lige svar på denne.

Der er nu konstateret fejl i denne funktion og det er ved at blive rettet. I en af de nærmeste opdateringer vil funktionen være fejlfri :)