Aktindsigt i Bo-opgørelse/skifte.

Startet af Hans Peter Christiansen, 17 Dec 2019 - 12:55

Forrige emne - Næste emne

Hans Peter Christiansen

Hej.

Jeg havde en tante - enke efter min farbror - som døde for 5 år siden (barnløse)

Denne del af familien på Sjælland, havde jeg ikke været i kontakt med i mange år. Så jeg søgte på på CPR/Borgerservice, og fik
oplyst at hun var død i 2014.

Jeg kunne godt tænke mig at finde oplysninger om, hvem der evt. var bobestyrer eller lign.

Er der nogen der ved, hvad og hvor jeg kan søge?
Mvh HP

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

Måske i Statstidende: https://www.statstidende.dk/publications

- det er dog ikke alle dødsboer, der bliver proklameret i Statstidende.

https://www.statstidende.dk/faq

"Hvordan fremsøges ældre meddelelser i Statstidende?

Oplysninger i Statstidende slettes efter 5 år. Det Kongelige Bibliotek indsamler og bevarer de offentliggjorte meddelelser i Statstidende.

Statstidende er siden den 15. oktober 2005 kun udgivet digitalt på Statstidende.dk. Udgivelser før den 15. oktober 2005 er offentligt
tilgængelige i trykt format på Det Kongelige Bibliotek og Statsbiblioteket. Det Kongelige Bibliotek og Statsbiblioteket har alle de trykte
udgaver fra år 1904 til og med den 14. oktober 2005. Disse kan frit benyttes på bibliotekernes læsesale.

De elektroniske udgaver af Statstidende, som er mere end 5 år gamle, er der derimod ikke offentlig adgang til. Der kan søges om
adgang via netarkivet.dk."

Se også http://aneguf.dk/

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

John Damm Sørensen

Hvis den afdøde havde fast ejendom, kan du være heldig at finde en skifteretsattest i ejendommens dokumenter på tinglysning.dk.

Hilsen
John

Hans Peter Christiansen

#4
Hej alle.

Tak for input.

Jeg kan ikke finde hende i Statstidende fra 18.07.2014 (dødsdag) til 31.12.2014.

Ej heller i Aneguf f. 4.9.1918.

Min farbror og tante havde haft fast ejendom - som forlængst var solgt.

Så er der andre gode forslag?

Jeg vil helst ikke have hendes navn frem - men hvis der nogen, der har nogle søge "tricks" mailer jeg gerne data på min tante.

Mvh HP

Lene Søgaard Pedersen

Hvis du ved i hvilket sogn hun er begravet, kan du evt. spørge kirkekontoret der om hvem der betaler for gravstedet og hvem der sørgede for begravelsen.
Venlig hilsen Lene

Hans Peter Christiansen

Mvh HP

Hans Peter Christiansen

Lige lidt opfølgning.

Jeg har nu været i kontakt med retten i Holbæk.

Dette har resulteret i, at jeg kan få adgang til at se div. dokumenter i forbindelse med
min farbror og tantes dødsfald.

Jeg har bedt om tre dokumenter (Skifte,Testamente og Bo-opgørelse)
Det koster 175 kr. pr. dokument.

Så nu venter jeg spændt på papirerne.

Mvh HP

Vibeke Jespersen


Må jeg venligst spørge, om 'alle' - mod betaling - kan få kopier af testamenter, bo-opgørelser, skifter m.v. ?

Skal man dokumentere, at man er i familie ?

Mvh
Vibeke

Hans Peter Christiansen

#9
Hej Vibeke.

Det er et godt spørgsmål - som man siger, når man ikke selv kender svaret.

Faktisk er jeg nemlig ikke klar over, hvad der skal til for at få de nævnte dokumenter at se.

Jeg havde selvfølgelig opgivet mine egne data (personnummer, bopæl etc.)
Derudover havde jeg opgivet mine forældres fødsels- og døds data. Det samme for min farfar og farmor, samt min farbror og tante (Dem det drejer sig om).

Om det var "overkil" ved jeg ikke - men jeg havde "dataene" liggende - så jeg ville bare "være sikker" på resultatet.

Jeg er egentlig selv lidt nysgerrig efter at få at vide, hvor mange oplysninger der skal til, for at få ovenstående at se.
Mvh HP

Vibeke Jespersen


Hej Hans Peter

Mange tak for svar

Mvh
Vibeke

Hans Peter Christiansen

Jeg har nu modtaget de ønskede dokumenter.

Der står bl.a.:

Anmodningen er imødekommet under henvisning til retsplejelovens § 41 d.

Interesserede kan selv prøve at Google:  Retsplejeloven § 41 d

Mvh HP