Problemer med DDD.DDA ?

Startet af Hans Peter Christiansen, 17 Dec 2019 - 10:29

Forrige emne - Næste emne

Hans Peter Christiansen

Hej.

Er der andre, der lige nu har problemer med DDD.DDA?

500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.
Mvh HP

Ebbe Thygesen

Jeg oplever det samme!

Ebbe

Hans Peter Christiansen

Mvh HP

Inger Buchard

... og Nygaards sedler: billedfilerne vises ikke

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Eva Morfiadakis

"Opdatering af DDD-hjemmesiden
Mandag den 16. december 2019 er der blevet foretaget opdateringer af DDD-hjemmesiden.

Opdateringerne gælder kun selve maskineriet bagved, og burde derfor ikke påvirke hverken funktioner eller indhold på nogen af siderne.

Skulle du mod forventning alligevel opleve problemer, så anbefaler vi at du rydder din cache og din historik, og derefter prøver igen. Oplever du stadig problemer herefter, må du meget gerne skrive til os på mailboxddd@sa.dk"

Jag har också problem.

Eva M
Eva M

Hans Peter Christiansen

#5
Det virker stadigvæk ikke (har ryddet chache og historik) :(

Jeg har skrevet til dem  ;)
Mvh HP

Hans Peter Christiansen

#6
Jeg har fået flg. svar:

Hej Hans Peter Christiansen

Tak for din e-mail.

Hvis du har problemer med at kunne søge på DDD, er det fordi du skal foretage en såkaldt "refresh" af din internetbrowser. Det kan du gøre følgende måde:

Hold Ctrl-tasten nede (nederste række til venstre på tasteturet) hvor du da trykker på F5-tasten (øverste række på tasteturet). Herefter skulle din internetbrowser gerne virke igen.

Skulle din internetbrowser mod forventning alligevel ikke virke efter ovenstående handling, kan det være at du også skal slette din Historik og evt. catcher i din internetbrowser.

Med venlig hilsen
Odense

John Gregers Hvidkjær

Dansk Demografisk Database
Brugerservice og Formidling
-----------
Men det har ikke hjulpet mig.

Er der andre, der kan få det til at fungere?
Mvh HP

Gitte Johansen

Jeg kan søge i avanceret søgning områdevalg

Flere amter kan ikke 100%. Hvis jeg tager 2 kan det lade sig gøre selvom der står dette


Den søgte kombination af amt, herred, sogn og FT findes ikke.
Undersøg om området er i databasen og om det findes for det søgte år. Se Oversigt
>Søg i flere amter


Nygård stadig ingen billedfiler.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ebbe Thygesen

Jeg har prøvet den beskrevne "refresh" og sletning af Historik. Men det virker stadig ikke for mig. Alle aktiviteter på DDD ender i ovenstående fejlkode 500. Hverken for browser Google Chrome eller Internet Explorer.

Ebbe

Gitte Johansen

Jeg har også fået et standardsvar på, at hverken Ancestry elle DDA dur.

Nu har jeg bedt vedkommende om selv at gå ind på de to for at se, om han kan få det til at virke :)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

De arbejder på det. Er opmærksom på problemet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Grethe Elten Mortensen

500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

Vides det hvornår det kommer til at virke?
Venligst
Grethe Elten Mortensen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Grethe Elten Mortensen

Hej Gitte

Tak for dit svar.

Har læst dit andet indlæg. Ingen gode råd virker på de to maskiner vi har her.

Venligst
Grethe Elten Mortensen

Jette Nielsen

#14
Hej Grethe

Jeg har haft samme problem i dagens løb, men ved at skifte til browseren Firefox, kan jeg søge på det hele, ser det ud til.

Mvh.
Jette Nielsen

Kirsten Sanders

Kære alle

Hermed en besked fra Rigsarkivet, som de har bedt mig om at sætte op her i Forum:

"Vi arbejder på at få problemet løst hurtigt muligt, og har lokaliseret hvor det er gået galt. Siden burde virke allerede nu, om end måske lidt langsomt, hvis man går ind på hjemmesiden via dette link: http://ddd.dda.dk/ . Har man et gammelt bogmærke man bruger, kan det ikke længere bruges. Man skal slette det og lave et nyt, ud fra det link jeg har sendt her.

Nygaards sedler har der også været problemer med, men de er blevet løst her til morgen, og det virker igen nu.

Alle er selvfølgelig velkomne til at skrive til mailbox.ddd@sa.dk hvis de fortsat oplever problemer."
Bliv medlem af Danske Slægtsforskere - det koster kun 290 kr om året.

Grethe Elten Mortensen

Tak

Nu virker folketællingerne her.

Venligst
Grethe elten Mortensen

Hans Peter Christiansen

#17
Virker delvist.

Ved søgning på ét enkelt Amt i: Søg i flere amter giver flg:

An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator.
If you are the system administrator please click here to find out more about this error.
----------------------------------------------
Resultat fra: Avanceret søgning:

Udtræk fra DDD   Amt : Aarhus 1880
2 poster fundet

Navn: Hans Rasmus Hansen   Alder: 7   Civilstand: Ugift  Fødested: Her i Sognet [Hundslund]
Fam.nr: 11 
Matr.nr/adresse: 11, et Hus   Stednavn: Sondrup By, Hundslund Sogn
Sogn: Hundslund Kilde: FT-1880 KIPnr: C6502 Lbnr: 45
     
 

Navn: Hans Rasmus Hansen   Alder: 7   Civilstand: Ugift  Erhverv: Deres Søn   Fødested: Taulov Sogn, Vejle Amt
Fam.nr: 7 
Matr.nr/adresse: 13/kriegersvei   Stednavn: Århus Købstad 8
Sogn: Aarhus Købstad Kilde: FT-1880 KIPnr: a4181 Lbnr: 10754
---------------

Begge 2 med samme søge kriterier

 
 

Mvh HP

Kirsten Sanders

Hej Hans Peter

Er meldt videre til RA.
Bliv medlem af Danske Slægtsforskere - det koster kun 290 kr om året.

Hans Peter Christiansen

Jeg har fået flg. fra DDD.DDA:

Kære Hans

Problemet med at søge i flere amter skulle gerne være løst nu. Meld endelig tilbage hvis du stadig oplever problemer.

Venlig hilsen

Louise

-------
Jeg har checket - og det virker nu. ;)
Mvh HP

Hans Peter Christiansen

Hmm.

Nu får jeg denne her melding ved: Søg i flere amter.

Opbygning af livsforløb
Du kan nu knytte/linke personer sammen, når du er sikker på, at der er tale om den samme person i flere årgange.
Udvælg person Ud for hver person er der en afkrydsningsboks, hvor du kan afmærke de personer, du vil se nærmere på = sammenligne
Sammenligning af valgte personer Når du har valgt dem ud, du vil sammenligne, er der nederst på siden en knap: 'Sammenlign', der udtrækker de poster, du har valgt og viser dem på en ny side
Livsforløb Hvis en person allerede er knyttet til sig selv i andre årgange, er der en knap: 'Livsforløb', der viser de årgange, hvor en person er blevet linket.
Flere poster til samme personHvis du finder yderligere forekomster, kan du tilføje disse poster ved at udvælge den nye forekomst og desuden vælge mindst en post, hvor personen allerede er linket
OBS! Mulighederne for at linke virker med Chrome, Edge eller Firefox-browsere. Ikke Internet Explorer

Jeg har meldt det videre.
Mvh HP

Hans Chr. Baagøe

Med hensyn til de forskellige udfordringer med DDA, så kunne jeg godt benytte IE, men ikke Firefox på den PC, jeg bruger til dagligt. Firefox fungerede på en virtuel Linux-pc.

Årsagen til fejlen ser ud til at være, at den gamle DDA-adresse startede med: www.ddd.dda.dk den nye adresse begynder med: ddd.dda.dk (se evt. vedhæftede billede af resultatsiden for en søgning)

For mig ser det ud som DDA fungerer korrekt, hvis WWW. fjernes fra adressen, inden der trykkes "Søg". En del af menuerne i venstre side funger heller ikke, hvis der står WWW i adressen.

Hvis jeg har ret i mine iagttagelser, så må det være op til DDA, om de fremover vil acceptere WWW i adressen.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Britta Hansen

#22
Se status på problemet fra Dansk Demografisk Database (nåh .... den har Kirsten gengivet tidligere....)
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Hans Peter Christiansen

Svar her til morgen fra DDD.DDA:

Kære Hans

Nu kan jeg også se fejlen, mange tak for oplysningerne. Jeg har sendt det videre til vores tekniker, og vi forsøger at løse det så hurtigt som muligt.

Venlig hilsen

Louise
Mvh HP

Hans Peter Christiansen

Sidste nyt:

Kære Hans

Det problem du har beskrevet nedenunder, har vist sig at være et gammelt problem, der ikke har noget med den nye opdatering at gøre, og som har eksisteret længe. Det er selvfølgelig noget vi vil se nærmere på, men det desværre ikke noget vi kan nå her inden jul. Vi vil se på det i det nye år, når vi alle er tilbage på pinden.

Glædelig jul og godt nytår!

Venlig hilsen

Louise
Mvh HP