Anna Elvira Andersson, f 25/10 1914 Smedstorp, Kristiansstad til Danmark d ?

Startet af Niels Bjerregaard, 07 Dec 2019 - 17:50

Forrige emne - Næste emne

Niels Bjerregaard

Min farbrors hustru er kommet til Danmark hvor hun optræder i FT 1940 som husass. på Brogårdsvej 11 hos et lægepar. Hun havde en søn Leif som jeg ikke har kunnet finde noget på. Hun gifter sig den 01/02 1941 på Københavns Rådhus med min farbror Eilif.

Jeg ved ikke om hun fik dansk statsborgerskab og jeg har ledt i lovene omkring dette tidspunkt 1942 m. fl.  uden at finde hende.

Jeg mangler ideer til, hvordan jeg kan lede efter hende og særligt hendes søn Leif, der måske er fra 1938 - 39. Er der registre over tilflyttede 1939 1940 ?

mvh Niels Bjerregaard
med venlig hilsen

Niels Bjerregaard
familien stammer fra Heltborg

Johnny Rose Larsen

Måske dette fra Emiweb i Sverige kan hjælpe lidt.
Det ser ud til hun er flyttet hertil i 1934.
Mvh Johnny

Personuppgifter               

   
Förnamn:   Anna Elvira   Efternamn:   Andersson
Födelsedatum:   1914--   Civilstånd:   OG
Yrke/titel:   Hembiträde   Kön:   K
Utfl år:   1934   Nationalitet:   
Utfl församling:   Smedstorp   Utfl län:   Kristianstad
Destination:   Danmark       

Eva Morfiadakis

Hon har ingen son när hon flyttar från Sverige. S 327 i församlingsboken. Hon skulle till Vinkelvej 58 i Köpenhamn, villa Be?är.


Eva M
Eva M

Niels Bjerregaard

tak,

jeg har ikke adgang til forsamlingsboken - som må være fra Smedstorp? - har du mulighed for at sende kopi af siden

Anna Elvira Andersson er i Forsamlingsboken i Kristianstad i 1931
med venlig hilsen

Niels Bjerregaard
familien stammer fra Heltborg

Eva Morfiadakis

Tyvärr kan jag inte det för min PC är på reparation. Har bara min telefon just nu. Du kan gå in på sok.riksarkivet.se. Du väljer digitala forskarsalen. Sen kyrkoarkiv. Därefter Smedstorp. Du blir kanske ombedd att skapa ett konto men det är gratis. Sen kan du se alla riksarkivet bilder

Eva M
Eva M

Niels Bjerregaard

Tak, det var en fin instruktion.

Jeg læser adressen som Tungby 57 og der er flere huse på denne vej. Men jeg kan ikke finde den på kortet. Læser jeg forkert?
Anna Elvira flytter frem og tilbage 3 gange, første gang til sct. Oluf?.
Hvad sker med moderen den 6/12 34 - FOL 377?
de er flyttet fra pagina 107, adresse Listarum 16 - 17 hvor moderens erhverv står som  jordbruk arb. Og her har familien et yngre medlem på ca. 2 år som jeg læser som er barnebarn af afdød datter?

Det var mange spørgsmål og jeg håber jeg ikke trætter dig.
med venlig hilsen

Niels Bjerregaard
familien stammer fra Heltborg

Eva Morfiadakis

Ja, det stämmer att fosterdottern är ett barnbarn till en avliden dotter.

Efter s 377 flyttar modern till s. 326. Sen flyttar hon 1937 till s. 90. Sen är det den nya boken som inte är scannad. Kyrkböcker är just bara tillgängliga on-line t o m 1948.

Jag har Sveriges dödbok på min PC så jag kan inte säga när modern dog.

Eva M
Eva M