Kan ikke finde Christian Sophus Sørensen i lægds rullerne.

Startet af Henning Jensen, 02 Dec 2019 - 09:28

Forrige emne - Næste emne

Henning Jensen

Jeg håber der er noget som kan hjælpe mig med at finde Christian Sophus Sørensen. Jeg har forsøgt mig før, med en efterlysning af ham, men uden held.   Jeg har fået lidt flere oplysninger om ham og derfor håber jeg på held denne gang.
Født i Skibsted 8 juli 1859 opslag 12.
Konfirmeret i Sortebrødre Viborg 1873 opslag 43
Sophus var elev på Preislers hotel i Viborg og senere arbejdede han hos sin moster og mand, som ejede Store Kro i Fredensborg og hans arbejdet der gik ud på at organisere officerernes måltider, som havde tilknytning til Fredensborg slot.
Han har opholdt sig i Rusland og måske havde det noget at gøre med Kejserinde Dagmar. Det antydes i et gammelt brev, som jeg har en kopi af. Ukendt årstal.
Christian Sofhus Sørensen var matros på panserskibet Iver Hvitfeldt ukendt årstal
Et gammelt brev fra 1883 er sendt fra Refnæs? måske arbejde han på herregården Refsnæs i Komdrup sogn Aalborg amt?
Arbejdede som stenhugger på Bornholm før 1893.
Han er registreret i København Politi Register 9/10 1893 her boede han på Åbenrå nr. 8 København og igen udtaget 1/5 1894.
Jeg har et gammelt brev hvor der står skrevet, at han sluttede sine dage som vagabond og døde et ukendt sted i Danmark.
Jeg har gennem gået lægds rullerne i Viborg og søgt i København uden resultat. Jeg håber at der er nogen, som kan hjælpe med finde ham og få svar på hvad der blev af ham.
Mvh. Henning Jensen

Henning Jensen

Jeg kan ikke kunne finde ham i lægds rullen tilgang 1877 nr. 161 Viborg.Han er konfirmeret i Viborg og var elev på Preislers hotel i Viborg og derfor regnede jeg med at han var registreret i Viborg. Kan årsagen til at jeg ikke kan finde ham være at han er rejst fra Viborg før sit attende år?

Henning Jensen

Jeg har fundet Christian Sophus Sørensen i København og Komdrup sogn. Jeg tror han har haft lidt problemer med forsvaret. Der er en masse forkortelser, som jeg ikke har styr på og jeg håber der er nogen som kan hjælpe?

Henning Jensen

Jeg har ledt længe efter Christian Sophus Sørensen. Jeg har fundet dette: https://kbharkiv.dk/permalink/post/1-44891 Det er måske Christian, men kunne godt tænke mig nogle flere oplysninger om ham og hans kone. Ud fra de oplysninger jeg har i dette link er det lykkedes mig at finde mere. Er der nogen der kan hjælpe. Mvh. Henning

Henning Jensen

Citat fra: Henning Jensen Dato 22 Feb 2023 - 14:45
Jeg har ledt længe efter Christian Sophus Sørensen. Jeg har fundet dette: https://kbharkiv.dk/permalink/post/1-44891 Det er måske Christian, men kunne godt tænke mig nogle flere oplysninger om ham og hans kone. Ud fra de oplysninger jeg har i dette link er det ikke lykkedes mig at finde mere. Er der nogen der kan hjælpe. Mvh. Henning

Britta Hansen

#5
Han er i
5. u.kreds 1886_400_2

I den omskrevne 1886-rulle
5.u.kreds 1897_400_2
- - -
Politiets Registerblad
- - -
Christian Sørensen, Istedgade 87 - Politiets mandtaller - var født i Aarhus 9. marts 1859
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Henning Jensen

Den Christian jeg leder efter var født 8 juli 1859 i Skibsted. Hans fulde navn var Christian Sophus Sørensen så det er ikke ham som er fundet død. Det er den rigtige person som er fundet lægsrullen. Jeg siger alligevel tak for at der blev brugt tid på at lede. Mvh Henning