Mysteriet om Christen Boisens kone(r) - Lyngs, Refs, Thisted amt, ca. 1700-1741

Startet af Morten Hammer, 30 Nov 2019 - 10:43

Forrige emne - Næste emne

Morten Hammer

Da jeg omkring 2004 under en længere rekonvalesens gik igang med at fortsætte mine forældres slægtsforskning, fandt jeg hurtigt ud af, at jeg ifølge andre slægtsforskere kunne føre mine aner helt tilbage til Gorm Den Gamle :-)
Jeg begyndte så specielt at efterforske denne sag nærmere og fandt så ud af, at det nok ikke gik helt så nemt, selv om jeg syntes at være på ret spor tilbage til Christen Boisen i Odgaard i Lyngs sogn - men derfra kunne jeg ikke umiddelbart acceptere de konklusioner, som andre havde draget, se:

http://www.hammer.dyndns.dk/morten/boisen.html

Dengang var jeg faktisk lige ved at blive uvenner med nogle andre slægtsforskere, når jeg forsøgte at stille mig bare en lille smule tvivlende m.h.t deres fine anetavler - og vi var slet ikke kommet tilbage til præsten Thøger Jensen i Viborg omkring reformationen endnu - og hans eventuelle forbindelser til slægten Løvenbalk.

Nu forsøger jeg på denne måde igen at komme i dialog med andre slægtsforskere, der forhåbentlig kan bringe mere lys over denne sag. En tidligere udgave af mit skrift ligger i det gamle DIS forum.

m.v.h.
Morten Hammer
www.mhammer.tk

PS
Jeg har senere fundet en anden gren af min fars familie, der via nogle præsteslægter fører mere direkte tilbage til Thøger Jensen, så den del af min anetavle er (dobbelt?)sikret :-)