Vedr ny version af Family Finder - 2.0

Startet af Britta Sørensen, 20 Nov 2019 - 15:05

Forrige emne - Næste emne

Britta Sørensen

Hej!

Ved ikke om det er den rigtige sektion, jeg spørger, men her er altså mit spørgsmål. Jeg og min nevø (jeg bestyrer hans træ) har fået foretaget dna-tests hos Family Finder. Nu kommer der noget om en opdatering til en ny version 2.0. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal foretage mig noget eller ikke. Jeg har ærlig talt svært ved at finde ud af det. Jeg går ud fra, at alle, er har fået foretaget dna-test i Family finder, har fået samme besked? Så ...

Jeg kan logge mig ind og få oversigten over matches.
Hvis jeg forsøger at bladre til side to i oversigten af alle matches kommer - svaret se nedenunder.

Your family tree is currently updating to a new version.
• Your DNA Matches may be missing their family tree links because their family tree has not yet been updated to the new version. Once a match's family tree is successfully updated, this function will become available. All customer trees should be updated to the new version by November 30th.


Hvis jeg forsøger at se stamtræet, kommer svaret se nedenunder.

Sorry, this family tree has been set to Private. Ask the owner to change the setting.

Ind imellem har jeg indtrykket af, at jeg skal lægge hele mit stamtræ ind igen, det kan vel ikke passe?

Håber der er en, der kan klarlægge for mig, om jeg skal vente til efter udgangen af november? Måske er hele opdateringen først klar til den tid?
Det var en ordentlig smøre - undskyld - kunne ikke lave den kortere
Mvh
Britta S.


Anders M. Petersen

#1
Hej Britta!

Jeg fik en mail i går med info om det nye "Family Tree 2.0" og her stod:

What happens to my old tree?
The new system will automatically migrate your old tree. Anything on your tree, including linked relationships, photos, notes, ancestral details, and other family connections, will be there.


Altså - alt bliver flyttet for dig og du skal ikke gøre noget.
Mit træ er også flyttet og vises i det nye view.

Jeg kan også bladre mellem mine Family Finder matches (altså til side 2 og 3 osv), men der står øverst:

Your family tree is currently updating to a new version.
Your DNA Matches may be missing their family tree links because their family tree has not yet been updated to the new version. Once a match's family tree is successfully updated, this function will become available. All customer trees should be updated to the new version by November 30th.


Det betyder at man ikke kan se alle træer for alle matches, før de er migreret over til den nye løsning - og at dette først sker endeligt den 30. november.
Jeg får også beskeden "Sorry, this family tree has been set to Private. Ask the owner to change the setting" på nogle af mine matches, men ikke alle.

Så mon ikke det hele ender korrekt, men at det lige tager nogle uger endnu - og med FamilyTreeDNA's tidligere IT-projekter i tankerne, så kan det nok også vare et stykke ind i september...

Hilsen Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Britta Sørensen

Hej Anders.

Tak for dit svar. Jeg gør altså ikke noget men ser, hvad den ny måned bringer. Jeg håber ikke, jeg skal vente til september ;).
Jeg kan dog ikke bladre til side 2 osv, men det kommer måske. Alt kan ikke klares på en gang.

Mange venlig hilsner
Britta

Hans Peter Christiansen

Hej Britta.

Flere af mine "match træer" er blevet opdateret, og fungerer.

Men der mangler stadigvæk nogle, og der får jeg samme "fejlmelding" som dig.

Men vi nærmer os jo d. 30. nov. Så mon ikke det hele snart er på plads ;)
Mvh HP

Britta Sørensen

Hej PH.

Tak for dit indlæg. Jeg er fortrøstningsfuld. Det der bekymrede mig var, om jeg  selv skulle foretage mig noget. Det skal jeg så heldigvis ikke.
Mvh
Britta S.