Hvad bliver der af Jens Pedersen født 27 maj 1858 i Hovby, Fakse Sogn i Fakse He

Startet af svenn chr. trønning, 14 Nov 2019 - 20:25

Forrige emne - Næste emne

svenn chr. trønning

Jeg søger efter Jens Pedersen født 27 maj 1858 i Hovby, Fakse Sogn i Fakse Herred, Præstø Amt og døbt den 11 juli 1858 i Fakse Kirke, Fakse Sogn i Fakse Herred, Præstø Amt.

Han bliver konfirmeret i samme kirke den 6 oktober 1872 og derefter kan jeg ikke finde ham.

Jeg har søgt efter om han er udvandret uden held ligesom jeg har søgt efter ham i København også uden held.

Hans far er Claus Pedersen, Inderste, Murer og hans mor er Pouline Sørensen.

Nogle der hender noget til Jens Pedersen?

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

Hans Peter Christiansen

Èt bud i 1880:

Præstø, Fakse, Roholte, Orup By, en Gaard, 83, FT-1880, C8815

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jens Jørgensen     53     Gift     Gaardmand, Vognfabrikant          Roholte Sogn, Præstø Amt 
Johanne Marie Hansen     47     Gift     hans Hustru          Roholte Sogn, Præstø Amt 
Karen Marie Jørgensen     19     Ugift     deres Barn          Roholte Sogn, Præstø Amt 
Hans Jørgen Jensen     16     Ugift     deres Barn          Roholte Sogn, Præstø Amt 
Marie Sophie Jørgensen     8     Ugift     Plejebarn          Kongsted Sogn, Præstø Amt 
Frederik Berg     17     Ugift     Smedelærling          Roholte Sogn, Præstø Amt 
Jens Pedersen     21     Ugift     Tjenestekarl          Faxe Sogn, Præstø Amt 
Niels Christian Jensen     18     Ugift     Hjulmandslærling          Kongsted Sogn, Præstø Amt 
Hans Jørgen Hansen     21     Ugift     Hjulmandssvend          Roholte Sogn, Præstø Amt 
Mvh HP

Britta Hansen

Hej Svenn Chr.

Du skal finde og følge ham i lægdsrullerne:

Her ser du ham i tilgangslisten 1876 2. u.kreds 107_3
Han rejser til 144_E27 (1881 til Everdrup, Bårse, Præstø)

Tilgang 1881_144_E27
Rejser til 213_G6 (1883 til Våbensted, Musse, Maribo)

Tilgang 1883_213_G6
Til 217_J25 (1885 til Toreby, Musse, Maribo)

Tilgang 1885_217_J25
Rejser til III_106_K29 (3.u.kreds Kølstrup, Bjerge, Odense i 1886)

Tilgang 1886_106_K29 Han slettes fra rullen i 1891.

Odense, Bjerge, Kølstrup, Kertinge, En gaard, 33, FT-1890, B3774
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Johansen     50     Gift     Husfader     Gaardejer     Tryggelev,Svendborg amt 
Nicoline Vester (Veber ? )     49     Gift     Husmoder     Kone     Sønder Højrup, Svendborg amt 
Frederikke Kristine Johansen     17     Ugift     Datter          Kølstrup 
Johan Nicolai Johansen     12     Ugift     Søn          Kølstrup 
Thorvald Johansen     6     Ugift     Søn          Kølstrup 
Kirsten Hansen     25     Ugift     Tyende     Tjenestepige     Munkebo,Odense amt 
Jensine Karoline Frederiksen     15     Ugift     Tyende     Tjenestepige     Kølstrup 
Jens Petersen     30     Ugift     Tyende     Tjenestekarl     ?? * *Faxe, Præstø Amt
Carl Johann Bjørling     16     Ugift     Tyende     Tjenestedreng     Malin Bygg, Sverige 
Niels Frederiksen     51     Gift     Tyende     Daglejer     Drigstrup,Odense amt 
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

svenn chr. trønning

Til Hans Peter Christiansen.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

svenn chr. trønning

Til Britta Hansen.

Må jeg sige dig endnu en gang mange tak for din store hjælp til mig.
Jeg er ikke så god til lægsruller så din hjælp var meget stort for mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Rolf Georgi-Jensen

Hej Svenn.

Har en lille forespørgelse vedr Jens. 
Ved du hvad er sker med hans søskende =

1.Peter Pedersen, f 6/8-1863. Har hans konfirmation i 1877.
2. Rasmus Pedersen, f 13/9-1869. Har hans konfirmation i 1883.
3. Louise Kirstine Pedersen, f 7/2-1877. Hun blev gift i 1913 med Anders Christian MAgniús Andersen og de fik en datter Asta Ulrika Skærby Andersen, f 1914 i Skærby, Nykøbing Sjælland. Louise og Anders blev skilt omkring 1926 og Louise bor i Nykøbing i 1930.

mvh Rolf

svenn chr. trønning

Hej Rolf Georgi-Jensen.

Du har givet mig en ny oplysning på Louise Kristine Pedersen for hun forsvinder for mig efter FT 1901 så tak for det.
Jeg kan oplyse at Jens Pedersen forsvinder efter 1890 hvor han er i Folketælling-1890.
Odense, Bjerge, Kølstrup, Kertinge, En gaard, 33,

MEN 2. Rasmus Pedersen, f 13/9-1869. Har hans konfirmation i 1883. ham har jeg noget på:

Død 21 Juli 1868 Sted Mergelgrav, Jyderup, Fakse sogn i Fakse Herred, Præstø Amt.

Stand, Håndtering og Opholdssted:
Søn af Indesider Claus Pedersen i Jyderup, født samme sted.
Alder: 7 1/2.
Anmærkninger:
Barnet druknet i en Mergelgrav.
Fakse Kirkebog side 52 nr. 13. 


På et tidspunkt vil jeg søge efter Peter Pedersen men da jeg ikke er så god til det med lægsruller skal jeg have hjælp til det.

Desværre så er alle omkring denne familie nu døde og de der lever kender ikke noget.

Selv er jeg 83 og det er min hustrus familie jeg søger i.

Med venlig hilsen og tak for den nye oplysninger jeg fik, jeg er ked af at jeg kun kunne give dig en ny.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning