Hvor kan jeg se, hvem der tegnede et aktieselskab af 1958?

Startet af Karsten Jacobsen, 14 Nov 2019 - 14:38

Forrige emne - Næste emne

Karsten Jacobsen

Det var sådan set spørgsmålet.

Er det noget, der kan slås efter på nettet? Evt. hvilke bogtitler?

Jeg ved ikke, hvornår selskabet lukkedem, men det var før 1980 - og sikkert betydeligt før-

MVH
Karsten



Karsten Jacobsen

Tak, John. Aktieselskabet hedder Aktieselskabet af 8. november 1958 af Frederiksberg. Jeg kigger.

MVH
Karsten

John Damm Sørensen

På side 702 findes et aktieselskab af 5. november 1958 med hjemsted på Frederiksberg.
https://tidsskrift.dk/Registreringstidende/article/view/102059/151125

Ændring af navn til Bonalin-Kompagniet A/S side 100
https://tidsskrift.dk/Registreringstidende/article/view/102064/151130

Hilsen
John

Karsten Jacobsen

#5
Tak, John. Desværre udstråler min computer ikke den største energi og nægter desværre at pakke pdf'erne ud lige nu. Jeg prøver igen senere.

Den avisartikel jeg har navnet fra, siger klart "af 8. november". Det kan naturligvis være en fejl. Det passer ellers fint med dit selskab, som står i decemberudgaven og tager navneforandring i februar-udgaven. Det vides nemlig, at selskabet ejer et motel, som går på tvangsaktion i februar - og det kan vel motivere til en navneændring?

Bevidst skriver jeg nu "selskabet". Det skyldes, at jeg har slået efter i avisartiklen, og den siger faktisk ikke aktieselskab, som jeg kom til at antage det var. Det kan derfor være anden form for selskabsorganisation - og måske er der en sådan, der hedder "... af 8. november"?

MVH
Karsten

Karsten Jacobsen

Her er svaret vist:

Fra Krak Vejviser 1961:
Fillippavej 5:
Advokat V Leifer
Vilhelm Leifer A/S
Aktieselskabet af 8. november 1958
Sankt Annæ Plasticfabrik A/S
Sankt Annæ Maskinfabrik A/S
Dantyrk A/S
Finansieringsaktieselskabet Mariville

MVH
Karsten


Karsten Jacobsen

Tak, Gitte. Jeg har styr på Leifer og hans kontroversielle rolle under krigen, der bl.a. handler om Flammen og Jane Horney. Cirklen er sluttet. Direktøren i A/S af 8. november 1958 var også modstandsmand og tæt knyttet til Citronen.

MVH
Karsten

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karsten Jacobsen

#11
Tak, Gitte.

Apropos direktører: I dit vedhæft hedder direktøren Hansen. "Min" hedder Enevoldsen og må være kommet til senere, men ikke meget senere...! (Ved alt om Enevoldsen, undtagen hvornår han indtog direktørstillingen).

Vedhæftet avisudklip, der forbinder Enevoldsen med direktørstillingen.

MVH
Karsten