Eftersögning af morfars halvsöskende

Startet af Hans-Peter Stülten, 10 Nov 2019 - 14:52

Forrige emne - Næste emne

Hans-Peter Stülten

Hej!
Jeg har tidligere spurgt efter min oldemor Hanna Larsdotter från Bodfdarp i Skåne. Hende har jag så småningom hittet også når hun döde 1940 i Sörbymagle syd for Slagelse.

Men hun havde tre börn som jeg nu söger efter, dette ved jeg om börnene:

Hanne Hansine Sofie Hermansen födt 1898-09-06 i Sankt Mikkel i Slagelse, gift 1923-03-29 med gartner Svend Bringe Hansen, födt 1898-07-20 i Sankt Johannes, Köbenhavn. De adopterer en lille pige Karen Margrethe födt 1928-05-15 på Rigshospitalet.
I fölge et inläg her i Forum af en Karin Jakobsen fra 22 jan 2006 skal Svend ha dödt i Köbenhavn 10/8-1979 og Hanne 11/9-1964 i Köpenhavn, desvärrefremgår det ikke i hvilket sogn. Det sidste jeg har på dem er fra folketällingen 1940 da Svend var gartner på Östifternes Åndsvageanstalt i Gladsaxe/Söborg

Näste barn er Ingrid Elisabeth Marie Hermansen födt 1904-06-09 i Sankt Mikkel, Slagelse. Hende har jeg i en folketälling fra 1930 da hun er husassistent hos en Walter Engel på Österbro i Köbenhavn. Hun kan jo väre både gift og skildt flera gange efter 1930 inden hun dör hvornår det nu kan väre.

Sidste barn er Oluf Peter Christian Hermansen födt 1907-12-08 i Samkt Mikkel, Slagelse. Ham har jeg i en folketälling 1940 da han er landarbejder og bor sammen med en husholderske i Kirkerup sys for Slagelse.

Det ville väre interessant om nogen her kunde give mig mere information om desse tre personer. Ja Hanne har jeg jo en oplysning om at hon skal da dödt i 1964 men hvor i Köpenhavn?

På forhånd tak
Hans-Peter Stülten, DIS medlem fra Sverige
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten

Stina Kirkegaard Hansen

#1
Hanne Hansines død indført i kirkebogen for Kongens Lyngby:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=152927&side=341
Venlig hilsen
Stina

Hans-Peter Stülten

Tak skal du ha, så fik jeg den bit klaret med en sikker kildeangivelse.
Så er det jo muligt at hendes mand også döde i Kongens Lyngby, men eftersom jeg på den gamle notering fra 2006 kan se at han döde i 1979, og det er vel indenfor sekretes gränsen.
mvh Hans-Peter Stülten
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten

John Damm Sørensen

Karen Margrethe fra aneguf.dk
1928-05-06 | 1999-09-18 | Margrethe Bringe Hansen | Skovalleen 8 | 2880 Bagsværd 

Hilsen
John

Hans-Peter Stülten

Hej!
Tak skal du ha, så hittede vi hende og fik den komplet.
Også tak for länken til siten, den var ny for mig.
mvh Hans-Peter Stülten
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten

Mette R Francke

Hei

Myheritage ( ser at du har ett tre der)


I 1940 folketelling for Danmark


Navn   Ingrid Elisabeth Hansen
Kjønn   Kvinne
Født   9. juni 1904
  St Sørkel Landsogn
Bosted   5. nov 1940
  Kirkerup, Sørbymagle-Kirkerup, V. Flakkebjerg, Sorø, Denmark
Alder   36
Mann   Karl Frederik Hansen
En sønn født 1931 i København
Mette R Francke

Hans-Peter Stülten

Hej!

Tak skal du ha, det ser jo unägteligt ud til at väre samma person som jeg eftersöger.

Nu skal jeg så hitte dem i folketällingen for at ha en kilde til min forskning.

Hendes födesogt er helt forkert, men det kan väre en fejlskrivning, det skal väre Sankt Mikkel Landsogn, bl.a. derfor vil jeg ha original blanketten.

Konstigt at den länke ikke kom frem da jeg sögte på MyHeritage, der var sidste träf FT 1930.
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten

Mette R Francke

Hei

I originalen er fødested st Mikkel.

Har kikket efter sønnen sin konfirmasjon i Kirkerup , men ikke funnet den,
Tenkte en konfirmasjon fører til en dåp og ved den dåp så hadde jeg håpet at der stod noe om en vielse.

mvh
Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Mette R Francke

Hans-Peter Stülten

Hej igen!

Nu da jeg havde fået hvilken FT jeg skulle se i og da Kirkerup er et lille sogn, gik jeg igang med at blade i FT 1940

Jeg ser der at Ingrid Elisabeth stadig hedder Hermansen og at hun står som husbestyrerinde, da sönnen også hedder Hermansen som sin mor, fik jeg selv tanken at han måske var födt på Rigshospitalet. Min mor arbejdede på barselsgangen i mange år, så jeg kender vel til at de fleste enlige mödre födte deres börn der. Jeg er også selv födt der.

Nu var du hurtigere en jeg så du hittede ham först. Tak skall du ha.

mvh Hans-Peter Stülten
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten

Mette R Francke

Hei

Fra aneguf.dk

1931-08-17   1992-06-26   Erik Hermansen   Savværksvej 13, Kirkerup   4200 Slagelse
Mette R Francke

Hans-Peter Stülten

Hej!

Tak skal du ha, så mangler vi bare at liste ud hvonår hans mor döde og om hun giftede sig og fik flere börn, samt om han var gift da han döde. Det er jo en pänt lille hus han bode i da han döde. Hans mor står desvärre ikke i aneguf.dk

mvh Hans Peter Stülten
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten

Mette R Francke

#12
Hei

Kanskje der er noe i Kirkerup området , eller noen som har tilgang til aviser fra Kirkerup området kan hjelpe deg med å finne Erik sin dødsannonse.

En annen mulighet er å kontakte kirkegårdverge og høre om han formidle kontakt med de sol betaler for Erik sin grav.

Erik sin konfirmasjon
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=152784#152784,25440633


mvh
Mette
Mette R Francke

Hans-Peter Stülten

Hej!

Tak skal du ha, jeg skriver ind hans konfirmation.

Jeg har hittet en i Kirkerum som hedder Hermansen, ja faktisk den eneste, det kan jo väre en som har en ralation till "mine" Hermansen.

mvh Hans-Peter Stülten
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten

Hans-Peter Stülten

Stort tak til alle som har väret behjälpelige med at hitte vad videre hendte med min morfars halvsöskende.

Jeg fik i går ett mail fra sogneprästen i Kirkerup med information om den yngste brors död, han som 1940 stod som ungkarl, det var han stadig da han döde 1975 67 år gammel.
Jeg har skrevet til sogneprästen for at höre om mellemsösteren også er död i Kirkerum/Sörbymagle, hendes sön er jo i hvertilfälde og 1940 var hun husbetyrerinde hos en husmand i Kirkerup.
Så det er vel ikke helt usandsynligt hun er död i Kirkerup. Vi får se vad prästen siger.
Men hun er den eneste "löse ende" så jeg har godt håb om også at få knyttet den fast.

mvh Hans-Peter Stülten
Med venlig hilsen
Hans-Peter Stülten