Bartholomæus schok

Startet af Yvonne Jensen, 14 Jun 2011 - 21:58

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Hej er der nogle blandt jer som kan hjælpe mig med dette.

I mine aner er jeg stødt på en Vægter Bartholomæus schock, skulle være født omkring 1684 i næstved eller københavn?Kan ikke finde ham.hvem var hans far og mor.

han giftede sig i ca.1716 med ukendte,hun døde omk 1750 i næstved men der står kun at hans konen er død,hvad var navnet på hende.
barn af Bartholomæus schock og ukendte; Clasine catharina schok født omk.1716, død 27 marts 1754 i næstved.
måske der er andre der har ham i deres slægt?.Han er senere blevet gift med en anden dame ,som jeg oplysninger på.

Alt kan bruges.

Yvonne.





Yvonne Jensen

#1
Bartholomæus var vægter i Næstved,han giftede sig i 4 dec. 1750 med birthe marie Christensendatter, hun døde d.16 marts 1766 Næstved.
i følge FT: 1753  fra næstved boede Bartholomæus  Bredstræde  no.6 næstved ,blev begravet d. 6 juni 1763,sct Mortens kirkegård Næstved,men kan ikke finde hvor han er født eller hans første kone,han var ryttersoldat også.Måske hvervet på gods? i Næstved.
KAN NOGEN HJÆLPE.

Mia Gerdrup

Ifølge FamilySearch er der et emne her, selvom efternavnet ikke passer. Tilgengæld er det eneste emne hvor fornavnet passer:

Name: Bartholomaeus Pedersen
Gender: Male
Baptism/Christening Date: 14 Apr 1687
Baptism/Christening Place: SKELBY,PRAESTO,DENMARK
Birth Date: 
Birthplace: 
Death Date: 
Name Note: 
Race: 
Father's Name: Peder Jensen
Father's Birthplace: 
Father's Age: 
Mother's Name: 
Mother's Birthplace: 
Mother's Age: 
Indexing Project (Batch) Number: J20116-1
System Origin: Denmark-ODM
Source Film Number: 50734
Reference Number: 
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø