Hvor er Hanne Holm?

Startet af Jørgen Chr., 29 Okt 2019 - 18:37

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg beder jer venligst om hjælp til at prøve at finde oplysninger om en person, der blev født Hanne Holm.  Det jeg ved  (men ikke kunnet undersøge om er korrekt), er, at hun skulle være født ca. 1940 og være gift med en Carl Hald Andersen.  De havde en minkfarm i eller nær Randers.

Det, jeg ved med sikkerhed, er, at Hanne's forældre var Jens Christian Holm, født  04.12.1900 i Thisted amt, Nykøbing Mors sogn, og Karen Ingrid Christensen, født 20.07.1903 i Hadsten.  Forældrene blev gift 22.11.1927 i Randers, Nørre Galten, Hadsten St. Pauls kirke.  Endvidere havde Hanne en søster, der hed Ellen Holm, født 28.08.1928 i Aarhus amt, Aarhus Skt. Johannes Fødselsanstalten, døbt 21.10.1928 i Hadsten, St. Pauls kirke.  Alt dette har jeg fundet i kirkebøgerne på Arkivalieronline, så disse oplysninger er korrekte.

Jeg kan godt se, at det her er en besværlig opgave men, da jeg selv har brugt et par dage på at løse problemet uden at finde et resultat, så tillader jeg mig at "genere" jer derude i håb om, at I vil hjælpe.

De allerbedste hilsener.

Jørgen.


Inger Toudal

FT-1940, Ebeltoft: https://www.danishfamilysearch.dk/cid20162205 - se fanebladet Original Kilde

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

#2
Fra ancestry.com:

Karen Ingrid Christensen (1905 - 1963)

Born in Hadsten on 20 Jul 1905 to Søren Lading Christensen and Martha Marie Ravn.
Karen Ingrid Christensen married Jens Holm and had 2 children.
She passed away on 1963 in Randers.

Relatives of Karen Ingrid Christensen
Parents
Søren Lading Christensen 1869 - 1935
Martha Marie Ravn 1865 - 1945
Spouse(s) Jens Holm 1900 - 1942
Children
Niels Jørgen Holm 1921 - 1927
Datter (se FT-1940) 1931 - 1974

Faderen dør 4. jan. 1943: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17122276#161181,27078983 - nr. 1

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

Vedkommende bor med mand i Brøndby
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Gitte og Inger.

Jeg er virkelig flov, for jeg opdager nu, at jeg ikke har meldt tilbage efter, at I så venligt har kommenterer/svaret på mit indlæg.

Jeg kommer derfor med et meget forsinket svar.  Jeg vil blot sige jer begge så mange, mange, mange gange tak for jeres store hjælp.  Det er altid spændende at finde frem til den/de personer, man søger efter.

Mere tak og venligst undskyld mig mit sene svar.

Jeg holder rigtig meget af jer begge.

De allervenligste hilsener.

Jørgen

Bjørn Marcher

Hej Jørgen,


du bedes læse, forstå og overholde reglerne omkring nulevende eller potentielt nulevende personer. De er nævnt ovenfor i et fast indlæg i toppen af dette forum.

Der står blandt andet

CitatI anledning af den nye persondataforordning har vi skærpet vores regler for omtale af personer, der måske stadig lever. Man må nu ikke – uden samtykke – bringe personfølsomme oplysninger om personer, der ikke har været døde i 10 år.

Derfor lyder vores regel nu: Ingen omtale af personer, der ikke har været døde 10 år! Hvis du ikke ved, om en person er død, og hvornår det er sket, så brug som tommelfingerregel, at vedkommende skal være født for 110 år siden eller tidligere.

Det er tilladt at nævne en persons navn og basale oplysninger som fødselsdato. Men det lader vi os jo ikke nøjes med som slægtsforskere, så undlad derfor at efterlyse sådanne personer. Hvis du alligevel søger oplysninger, så bed om svar pr. privat mail og nævn kun navn og fødselsår her i Forum. Med til personlige oplysninger hører ting som ægteskab, stilling, religion osv., så det er ikke meget vi kan tillade os at skrive.

venlig hilsen

Bjørn

Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Jørgen Chr.

Bjørn.  Jeg har læst, hvad du skriver men vil lade være med at komme med mine kommentarer.

Mvh

Jørgen

Bjarne Nielsen

Til Jørgen Christiansen

Som moderator er det min pligt og min opgave at påse, at lovgivningen indenfor slægtsforskning bliver overholdt. I dette tilfælde lovgivning om nulevende eller eventuelt nulevende personer.

Jeg skal henstille til dig om, fremover at følge denne lovgivning.

I modsat fald vil jeg være nødsaget til at redigere eller helt fjerne dit indlæg.

Med venlig hilsen
Bjarne Nielsen, moderator

Jørgen Chr.

Til Bjarne Nielsen, moderator.

Jeg forstår simpelt ikke, at mit indlæg kan give den "ballade", som det nu viser sig at have forårsaget.

Jeres regel siger højt og tydeligt, at "Det er tilladt at nævne en persons navn og oplysninger om fødselsdato".  Jeg forstår, at den eneste brøde jeg måske har gjort, er at nævne "...... og gift med en ....".  ALLE de andre oplysninger, jeg nævnte, er offentlig tilgængelige på Arkivalieronline, Myheritage, Facebook, Familysearch og flere andre steder og derfor lovlige at benytte.

Jeg er godt klar over de af dig nævnte regler, og jeg har ALDRIG tilsidesat dem men altid fulgt dem.  Jeg kan derfor kun tage din kritik og løftede pegefinger til efterretning.  Iøvrigt er det besynderligt, at jeg først nu (to uger efter mit oprindelige indlæg) bliver skældt ud og så endda i første omgang af et tilfældigt medlem.

Jeg håber, at der med dette mit indlæg er lagt låg på "sagen", for slægtsforskning skulle jo gerne være en interessant og oplysende beskæftigelse for os alle.

Mvh

Jørgen


Bjørn Marcher

Hej Jørgen

Jeg skælder ikke ud, det var en venlig påmindelse om hvad reglerne er - se mit "venlig hilsen" til slut i indlægget. At det kommer efter 2 uger skyldes blot at jeg ikke har læst det tidligere.

Vi kan mene hvad vi vil om GDPR - problemet er at hvis vi ikke overholder disse persondataforordningsregler kan foreningen få en astronomisk bøde, og kan i yderste konsekvens blive nødsaget til at lukke dette forum. Derfor påmindelsen, jeg ville være ked af at få lukket dette udmærkede forum.

Og offentligt tilgængelige oplysninger kan vi desværre ikke tage for givet er lovlige at benytte og kombinere. Offentliggørelsen er ikke nødvendigvis sket lovligt, og vi kan ikke være sikre på at der er opnået samtykke fra personen.

Du skal i øvrigt blot bede om svar i en privat mail.... så er alt i sin orden.

Hav en god aften - og held og lykke med din eftersøgning!

venlig hilsen

Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Jørgen Chr.

Hej Bjørn.

Pænt og venligt svar.  Tak.

Mvh

Jørgen