Hvad blev der af 3 søskende fra Blære Års Herred Ålborg amt

Startet af Niels Ole Rask, 11 Okt 2019 - 12:39

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


     De 3 søskende blev født Blære præstegård, midt i en søskendeflok på 8.   
     De var børn af forpagter Kristen Kristensen og hustru Juliane Elisabeth Pedersen.

     Erik Peter Kristensen født 17/5 1878    opsl 3  Blære 1877-92

      Han ses konfirmeret her 1892 opsl 92 Blære 1892-             Ham har jeg ikke fundet senere

     Niels Kristensen        født 11/11 1880    opsl 7  Blære 1877-92

      Han ses konfirmeret  her 1895  opsl 95  Blære 1892-            Det må være den Niels Kristensen som ses som fadder hos den ældre søster
     Inger Dorthea i 1904, da nævnt som ungkarl af Sjøstrup Aars sogn og herred Aalborg amt. Det er det sidste spor af ham.

    Mette Marie Kristensen  født 18/6 1883    opsl 31  Blære 1877-92

    Hun ses konfirmeret  1897 i Lundby Slet h Aalborg amt    opsl 92 Lundby   1892-          Hun ses flere gange som fadder hos søsteren,
    sidste gang i 1904, da nævnt som pige i Hobro.   

    Det er hvad jeg ved om de 3 søskende til min oldemor Inger Marie Petrea Kristensen født 1886

     Forældrene flytter omkring 1896 til Kyø Skovhuse i St Ajstrup sogn  Slet h Aalborg amt, der var vist kun de 2 yngste børn med dertil.

     Håber nogen her kan finde de 3 søskende.

        På forhånd tak

       Niels Ole Rask

           



Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask



       Tusind tak for dine fund Gitte, så ved jeg hvor de 2 brødre var i 1930.

       Niels er altså i Aalestrup i en årrække, lidt mystisk jeg aldrig har hørt det omtalt, da det er min hjemby.
      Vil nu se om der er noget at udlede af de 5 børns dåbs indførsel.
     Tak endnu engang

      Niels Ole




Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask



        Tusind tak Gitte

     Så fandt du Mette Marie også, tænker at det er grunden til at jeg aldrig har hørt Erik og Mette omtalt, at de havnede i København
    og Frederiksberg.

      Men at jeg ikke har hørt Niels omtalt synes jeg er lidt mystisk.
       Jeg må se om jeg kan finde mere om ham

           Niels Ole

Niels Ole Rask



    Lige en opfølgning med Niels Kristensen

     Han døde som slagtermester i Aalestrup 30/10 1936, hans børn ses også konfirmeret her.

     Men han var jo gift 3 gange, så nu må jeg på jagt efter de 2 første koner, og om der var børn i de 2 første ægteskaber.

    I følge hans 3. vielse i Ravnkilde 1921, hed den anden kone Anne Marie, og var død 24/11 1915. Det nævnes ikke hvor.
    Det er ikke i Aalestrup, Østerbølle sogn da.

    Niels Ole

Niels Ole Rask



       Lidt mere om Niels

     Ft 1906 finder jeg ham i Nyrup, Gislum sogn og herred, Aalborg amt, hos viser det sig sine svigerforældre.

     Han ses gift i Gislum  9/2 1906 med Christine Christensen født i Gislum 19/9 1886.

     De ses ikke at blive boende her.

     Christine må jo være død ret ung, for Niels anden kone Anne Marie nævnes død i 1915.

     og var der børn i de første ægteskaber?

     Jeg leder videre

        Niels Ole



Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask


     Tusind tak endnu engang Gitte

     Ja det er morforældrene Christen er hos 1916, nåede jeg lige at se du fik med.

      Så var der altså 2 børn i 1. ægteskab, de er ikke konfirmeret i Aalestrup, så han har ikke haft dem hos sig da han gifter sig 3. gang.

       Niels Ole


Niels Ole Rask



      Tak også for Konfirmationer Gitte

       I følge min farfar blev hans bedstefar Kristen Kristensen kaldt Kræn Vollesen, så det er jo nok derfra Christen fik sit mellemnavn
       Olsen, min farfar hed Kristen Ole, omtrent som sin fætter.

       Det er også derfra jeg har mit Ole.

          Niels Ole



Niels Ole Rask



        Tusind tak endnu engang Gitte for dine fund.

        Det var jo en trist historie der her blev oprullet, Anne Marie der døde af tuberkulose, og hendes lille barn sat i pleje og døde.
        Og hendes datter fra første ægteskab der blev forældreløs inden sin konfirmation.

        Niels døde jo også før de 4 yngste af hans børns konfirmation.

         Tak for dit store arbejde

           Niels Ole

Niels Ole Rask



     Hej

    Lige lidt mere til Niels Kristensen.

    Fandt en datter mere i 1. ægteskab
    Magda Jensine Kristine Kristensen   født 11/7 1906 i Vognsild.

    Hun ses som plejebarn i Svoldrup i Vognsild sogn 1916, og som tyende i 1921, konfirmeret i Vognsild 1920.

    Jeg kan ikke finde Niels i 1916, og tror hjemmet er opløst ved den anden kones død. De 2 yngste børn er vel kommet til
    bedsteforældrene i Nyrup, Gislum sogn, og den ældste i pleje i Svoldrup.

     Niels dukker op igen da han bliver gift i 1921.

          Niels Ole

Niels Ole Rask


    Trækker lige denne tråd frem igen

   Jeg har efterhånden fået styr på Niels

    Men jeg er ikke kommet videre med Mette Marie og Erik Peter, efter 1930.

     Var der eventuelt en her der kunne finde dem i ft 1940, og eller finde dem døde
     På forhånd tak
       Niels Ole

   

Niels Ole Rask

 
   Hej
   Jeg rykker lige denne tråd frem, jeg er ikke kommet videre med de resterende søskende

    Erik Peter Kristensen  også set med Chr, sidste kendte bopæl Steenstrup alle 9 Frederiksberg 1930

     søger ham i ft 1940, og eller død.

     Mette Marie Nielsen   f. Kristensen, sidste kendte bopæl Ryesgade 111 d København 1930

     søger hende i ft 1940, og eller død.

     På forhånd tak

     Niels Ole


Niels Ole Rask


    Tusind tak Gitte, for de seneste fund.

     Så ved jeg at Mette Marie er enke i 1940, og har en søn og svigerdatter boende.
     og at det nu er Ravnsborgsgade hun bor i.

      Desværre har mine fastre aldrig hørt deres bedstemors søskende omtalt, de er begge fra før 1940.

        Tak og hilsen
         Niels Ole

Niels Ole Rask


   Lige en opfølgning med Mette Marie.

    Hun ses død 4/12 1951    Skt Johannes opsl 292,  boende Strandboulevarden 59.

     Så fik jeg nogenlunde styr på Mette Marie, så resterer kun Erik Peter af de 3 søskende.

    Ham søger jeg stadig.

     Hilsen Niels Ole

Niels Ole Rask



        Trækker lige den gamle tråd frem igen

        Fandt aldrig ud af hvad der blev af Erik Peter Kristensen, som den sidste af de 3 søskende.
        Da jeg så at man kunne søge på døde i hele landet 1943-1969, prøvede jeg det men uden gevinst, prøvede så med et par
        stykker hvor jeg kendte deres dødsdato, og siden virker udmærket.

        Mit sidste spor af ham er således stadig Frederiksberg i ft 1930, og tænker han er død inden 1943, den eneste af
        søskendeflokken der rundede de 80 var min oldemor der døde i 1968 82 år gl, hvis Erik skulle leve i 1969 ville han være 91 år.

        Håber er af jer kan finde ham evt i ft 1940, eller hans død?

         På forhånd tak

         Niels Ole

Niels Ole Rask


Lige en opdatering
Ved jeres hjælp herinde fandtes Erik Peter Kristensen død v selvmord 16/5 1938 i Ordrup
Niels Ole