Opgradering af forum

Startet af Jesper Skov, 05 Okt 2019 - 22:22

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Er det ikke muligt at titlen på det emne der slås op er markeret med fed, og at brugerens navn er i plain tekst.
Det forvirrer, at navnet er fremhævet, men titlen er ikke. Det bør i min optik være modsat, da øjet fanger det fremhævede først.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Buchard

Jeg savner at kunne se, hvor mange der har læst et indlæg. Jeg kan sortere efter Svar/Visninger, men ikke se antallet af visninger

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Jesper Skov

Citat fra: Helle Jespersen Dato 24 Okt 2019 - 13:31
Er det ikke muligt at titlen på det emne der slås op er markeret med fed, og at brugerens navn er i plain tekst.
Det forvirrer, at navnet er fremhævet, men titlen er ikke. Det bør i min optik være modsat, da øjet fanger det fremhævede først.

Jeg forstår ikke. Hvor er navnet fremhævet?

Helle Jespersen

Citat fra: Jesper Skov Dato 24 Okt 2019 - 15:49
Citat fra: Helle Jespersen Dato 24 Okt 2019 - 13:31
Er det ikke muligt at titlen på det emne der slås op er markeret med fed, og at brugerens navn er i plain tekst.
Det forvirrer, at navnet er fremhævet, men titlen er ikke. Det bør i min optik være modsat, da øjet fanger det fremhævede først.

Jeg forstår ikke. Hvor er navnet fremhævet?

Her:
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Buchard

Jeg savner at kunne se, hvor mange der har læst et indlæg. Jeg kan sortere efter Svar/Visninger, men ikke se antallet af visninger

Nu ser jeg antal visninger - tak for det
Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Jesper Skov

Hej Helle

Sådan ser det ikke ud hos mig.
Prøv at opdatere med Ctrl-F5 eller brug en anden browser.


OK. Det er denne side, du mener https://forum.slaegt.dk/index.php?action=unread
Det vil jeg kigge på.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Helle Jespersen

Citat fra: Jesper Skov Dato 24 Okt 2019 - 17:32
Hej Helle

Sådan ser det ikke ud hos mig.
Prøv at opdatere med Ctrl-F5 eller brug en anden browser.


OK. Det er denne side, du mener https://forum.slaegt.dk/index.php?action=unread
Det vil jeg kigge på.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Super, tak skal du have. :) Håber det kan løses
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

#127
Er vi enige om, at den hakker lidt i det pt.??

Hakker ikke mere :D
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jesper Skov

Ja, den har hakket i dag.

Vi kigger på det.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Hanne Fisker

Hej

Bare til info.
I de tidlige morgentimer mellem midnat og kl. 4, forsøgte jeg flere gange at komme ind til forumsiderne, dog uden held.
Den stod og søgte med den gamle start side fremme, men dertil og ikke længere kunne jeg komme.
Og underligt nok er det kun på de nye sider jeg kan se jeg er logget ind, det ses ikke på start siden.

Vh
Hanne Fisker

Ivan Jensen

Vedr. login.
Hidtil har det været sådan, at login til hjemmesiden (hovedsiden) også gjaldt for Forum.
Med det nye forum skal der logges ind til Forum separat. Dvs. selvom man er logget ind på hovedsiden, skal man også logge ind på Forum. Brugerid og kodeord er det samme begge steder.

Når vi får den nye hjemmeside (hovedsiden) til januar skal man kun logge ind til Forum. Der bliver ikke login til hovedsiden.
Med venlig hilsen
Ivan Jensen

Webmaster på djursdatabasen.dk og danskekartoffeltyskere.dk

Hanne Fisker

Hej Ivan Jensen

Takker for svaret.

Vh
Hanne Fisker

Jesper Skov

Vi prøver at løse de stabilitetsproblemer, der har været på forum de seneste dage.
Forvent derfor udfald.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Inge Olesen

Citat fra: Jesper Skov Dato 24 Okt 2019 - 17:32
Hej Helle

OK. Det er denne side, du mener https://forum.slaegt.dk/index.php?action=unread
Det vil jeg kigge på.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

For et par uger siden var det oppe at vende, hvorfor siden med de ulæste indlæg siden sidste besøg ikke ser ud på samme måde, som de øvrige sider med aneefterlysninger osv.

Det er svært her at danne sig et hurtigt overblik, så jeg håber det kan lade sig gøre at ændre siden, så den kommer til at ligne resten?

mvh Inge Olesen
Venlig hilsen
Inge Olesen

Hanne Fisker

Hej Jesper Skov

Jeg har haft utroligt svært ved at komme ind i Forum idag. Flere gange har jeg slet ikke kunnet komme ind på Slægt og Data. Hvad kan problemet være? Jeg har ingen fejlmeldinger fået når jeg har forsøgt.

Venlig hilsen
Hanne Fisker

Jesper Skov

Hej Hanne Fisker

Jeg ved ikke lige, hvad fejlen er, men vi undersøger sagen.



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Hanne Fisker

Hej Jesper Skov

Takker for svaret.

Vh
Hanne Fisker

Mikkel Eide Eriksen

Hej!

Et forslag: På svenske Anbytarforum, kan man redigere sine indlæg ubegrænset indtil en anden har svaret på dem (dvs. kun hvis det er sidste indlæg i tråden).

Det kunne jeg godt savne her, så er man ikke tvunget til at skrive flere indlæg i rap for at tilføje yderligere information eller tydeliggøre sit indlæg.

Anbytarforum bruger SMF 2.0.15 ligesom vi gør, så det burde være relativt ubesværet at sætte op.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Helle Jespersen

Citat fra: Mikkel Eide Eriksen Dato 13 Dec 2019 - 08:18
Hej!

Et forslag: På svenske Anbytarforum, kan man redigere sine indlæg ubegrænset indtil en anden har svaret på dem (dvs. kun hvis det er sidste indlæg i tråden).

Det kunne jeg godt savne her, så er man ikke tvunget til at skrive flere indlæg i rap for at tilføje yderligere information eller tydeliggøre sit indlæg.

Anbytarforum bruger SMF 2.0.15 ligesom vi gør, så det burde være relativt ubesværet at sætte op.

mvh
Mikkel

Rigtig god ide.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Poul G. Michelsen

Et forslag:

Placer knappen "marker alle indlæg som læst" i toppen af forsiden.

Når man har læst de indlæg i grupperne, som man er interesserede i, trykker man på hjem for at komme til forsiden og markere alle indlæg som læste.
Man lander dog her på toppen af forsiden, så man skal scrolle til bunden for at trykke på knappen. Ved at placere knappen i toppen sparer man den operation.
Med venlig hilsen
Poul G. Michelsen

Helle Jespersen

Siden "Krasher" hele tiden pt.
Når man vil lave et opslag, eller vil gå ind på et opslag, så har den meget lang svartid, som gør at siden lukker ned.
Derefter er det Meget svært at komme på igen
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Mikkel Eide Eriksen

Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Mikkel Eide Eriksen

#142
Hej!

Kan vi få muligheden for farvet tekst tilbage? Den blev oprindelig afskaffet pga. spammere, men er ikke længere nødvendig da rigtige links har en grå understregning. Det er særligt brugbart hvis man skal adskille faddere i en længere række, se fx. denne min gamle tråd som ikke længere er særlig oplysende:
https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,82844.0.html

Tak for rettelsen af URLer i mails.

Er det muligt at få en kommentar på hvorfor mit forslag om redigering af egne indlæg (13. december 2019) ikke blev godtaget?

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Mikkel Eide Eriksen

Hej igen

Endnu et forslag ;)

Citater er pt. af størrelsen "x-small" hvilket er temmelig småt. De behøver ikke være fuld størrelse, men måske "small" kunne overvejes istedet?

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986