Hej,
@Lauge: Jeg kender ikke data-strukturen i Jens V. Olsens sikkert udemærket program, og kender heller ikke nogen steder hvor den er offentliggjort, men jeg er selvfølgelig åben for forslag. Så kender du et sted hvor den er, så giv da endelig besked herom, såfremt den må blive genbrugt. Det kunne jo betyde, at vi kunne spare et eller flere forsøg.
@Lis: Selvfølgelig skal man da ikke taste data en gang til. De indtastede data er da allerede afleveret. Så hvorfor skulle man da indtaste dem en gang til? Det ville da være usmart. Nej jeg tænker bare på at registrere at Kirkebog, Vester-Hassing, 1814-1914 er indtastet (hvis den nu er det), og så lade det være med det, således at vi ikke "spilder tiden" på denne. Dette kunne måske også bruges til at koordinere indtastningerne, i retning af kipkortet for folketællinger?
@alle:
"Min" online-database er da bare et forsøg på at få kilde-projektet til at komme ud af hullerne, hvis dette bedst kan gøres ved at jeg går foran, så lad det være således.
Men jeg er altså stadigvæk i design fasen af data-modellen. Jeg tror såmænd heller ikke at min data-model er korrekt i første forsøg, den er forhåbentligt tæt på, men måske er den ikke engang dette. Måske bliver den enten for simpel eller for avanceret? For jeg har ikke indtastet data fra kirkebog, men jeg har haft lyst til det, og er blandt andet gået i stå ved programmellet.
Men jo flere der er med, jo bedre bliver resultatet forhåbentligt. Så er der nogen som vil være med, jammen så sig til, og lad os rykke i fællesskab. Men jeg forventer, at melder man sig, så er man også parat til at yde en indsats.
Er der nogen som vil implementere det på web'en så sig til, ellers så må jeg gøre det selv. Men så bliver det også efter mit hoved

Og det skal gerne være hurtigere end jeg selv kan gøre det.
Kort sagt: vil nogen være med til at have indflydelse på hvordan en tidlig beta-kommer til at se ud, så må de komme med. For "toget" køre nu.
Som tidligere sagt håber jeg at have en tidlig beta, hvori der sikert er en række fejl, kørende om 1-3 uger. Men lad være med at blive sur på mig, hvis det trækker lidt ud, for dette laver jeg altså i min fritid. Ved siden af andre projekter, herunder almindelig undersøgelser af min egen slægt

Igen: Der bliver snakket om at vi skal køre samme data-model. Jammen, det kan jeg da sagtens overveje, men så vis mig data-modellen! Og ikke i en privat mail, ej heller først om 14 dage. Jeg er tilhænger af, at vi gør tingene åbent. Derfor bruger jeg også OpenOffice Draw til at tegne datamodellen i. Dette er noget som alle kan læse, og redigere i. Hvis man ikke har OpenOffice, jammen så kan man bare hente og installere det.
Jeg kunne have valgt at bruge et professionelt stykke database-design værktøj, men så kan alle ikke kigge med, så dette har jeg fravalgt.
Og igen..husk på at jeg er bare en privat-person. Dette svare bare til at en person, laver en indtastsning-web side, mere officielt er det altså ikke. Jeg har endda planer om at køre den på min egen web-server, såfremt der ikke er andre som vil. For det skal ikke komme an på det.
Det kan da ikke passe at vi stadigvæk skal indtaste som man gjorde for 10 år siden, man siger at web'en er fremtiden, jammen så lad os da gøre den til fremtiden/nutiden.