DØDSBOER 1982

Startet af Kirsten Ørum, 02 Okt 2019 - 11:12

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej

Hvorledes forholder det sig med et dødsbo fra 1982 udover, at jeg skal ha tilladelse til at se det.

Hvordan finder jeg frem til det?

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Helle Jespersen

Mon ikke du mener en dødsattest??
Et dødsbo er jo inventaret fra et hjem, som den døde har efterladt sig. og det vil jeg tro er ryddet for længst.

Prøv evt at fremsøge dødsattesten via Daisy, men det kan være, at du via rigsarkivet skal søge om tilladelse til at se den først, inden du bestiller den
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Kirsten Ørum

Hej Helle

Jeg mener skifteretsattesten, hvoraf berettigede arvinger fremgår.


Jeg prøver Daisy.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Peter Bøjesen Jensen

Hej Kirsten

Vil næsten tro, at dette materiale er for nyt, til at det er hos rigsarkivet endnu. Man er nok nød til at kontakte den skifteret, som vedkommende har hørt under.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Kirsten Ørum

Hej Peter

Mine tanker har strejfet muligheden ... så jeg er glad for din idé.

Det har været noget af en opgave blot at finde dødsdato og år på afdøde. Jeg har ikke været i stand til at placere dødsstedet nærmere end Sorø.

Der agter jeg så at starte ud fra.




Venlig hilsen
Kirsten

Vibeke Jespersen


Hej Kirsten

Hvis afdøde var gift vil den efterlevende ægtefælle stå på skifteretsattesten.
Hvis afdøde havde flere arvinger er det ikke sikkert alle navne vil være nævnt, idet boet kan være udlagt til een arving, som vil stå for boets behandling og afslutning

Mvh
Vibeke

Anne Marie Holck

Når vedkommende er død i 1982, kan du på borger.dk få oplyst personens sidste adresse, hvis du kender navn og fødselsdato. Dermed får du jo indirekte at vide, hvor du kan finde skifteretsattesten.