Valdemar Oscar Johansen/Tverskov født på Fødselsstiftelsen 1886

Startet af Birthe Balskov, 01 Okt 2019 - 18:14

Forrige emne - Næste emne

Birthe Balskov

Valdemar Oscar bliver født på Kgl. Fødstiftelse i Kbh. d. 19. maj 1886 (nr. 301), hans mor Hansine Anna Marie Jørgensen (nr. 305).
1899 OJ-Journal 1021 bliver han adopteret af Typograf Albert Otto Edvard Tverskov og hustru Carlsine Johansine Julie Marie Kirschner.
Jeg kan intet finde på Valdemar Oscars tid sammen med sin moder, og heller ikke på moderen. Jeg kan heller ikke finde en Mødreprotokol, fandtes de først senere?
Er der nogen, der kan hjælpe mig.
v.h. Birthe Balskov

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Balskov

Åh tak, jeg er nok blevet blinkr i løbet af dagen.
V.h. Birthe


Birthe Balskov

Tak.
Jeg har lidt vanskeligt ved at forstå, det der står om moderen.
Man skulle jo også tro, der er en vedkendt fader, når drengen får efternavnet Johansen.
V.h. Birthe

bente lindhardt

Jeg mener, at der står:
Valdemar Oscar Johansen bliver 28/5-1886 udleveret til moderen Hansine Anna Marie Jørgensen, hun fødte for 6 år siden en pige, som er i pleje her i byen uden fattighjælp. Hun er født 20/10-1855 i Odense - kom til KBH november 1873 og tjente fra 1/3-1/11 1885 hos grosserer Thielemann Ny???? . Moderen tager til Badstuestræde hos syerske Brandt. Barnet til Nørre?? i pleje hos viktualiehandler Henningsen.

Fødslen var hemmelig

Vh
Bente L

Birthe Balskov

Jeg leder stadig
Hansine får en søn Axel Frederik d. 9 Jan. 1892 på Frederiks hospital. Hans efternavm er rettet fra Jørgensen til Truelsbæk/Truelsen.
FT 1901 Holstensgade. Her er en Axel Frederik Truelsen født 1892, men d. 15.9.
*Min Axel Frederik" skulle få navneændring iflg. Skrivelse fra Overpræsidiet  5.11.19
Søsteren, der skulle være født 6 år för Valdemar Oscar, har jeg ikke fundet, og heller ikke noget nyt på moderen.

bente lindhardt


Birthe Balskov

Ja, tusind tak. Undskyld jeg ikke fik skrevet det, men jeg river mig lidt i håret.😊
V.h. Birthe

bente lindhardt

Jeg har også søgt efter Hansine og sønnen Axel Frederik med efternavnet /Truelsen/Truelsbæk, men jeg finder ikke noget brugbart.

Vh
Bente L

bente lindhardt

I 1960 bor der den en Axel Truelsen grosserer Trondhjemsgade 11, men han har også en anden adresse i 1960 Ahlefeldtsgade 16

vh
Bente

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Balskov

Åh tak. Her er en del nyt at gå igang med.😄
V.h. Birthe

bente lindhardt

FT 1940 bor Axel Frederik Truelsbæk Uggerløsevej 40, hvor han er ugift. Han bor der også i følge telefonbøger i 1967.

Vh
Bente L