Cathinka Mühlertz, hustru til Johannes Nicolai Bloch (1828-1903)

Startet af Flemming Batting, 29 Sep 2019 - 16:09

Forrige emne - Næste emne

Flemming Batting

Cathinka er et "ubeskrevet blad" - idet der langt de fleste steder er anført, at Johs. Nicolai Bloch (1828-1903) er ugift, men da han (endelig dør i 1903), har han været gift !
Jævnfør KB i Karlebo, hvor han dør 02.01.1903 i Gunderød og efterfølgende bliver begravet i Hillerød 10.01.1903 (hvor en del af hans familie også bor).
I begge KB bliver det oplyst, at han har været gift med Cathinka Mülertz - og sidste fælles bopæl var Ballerup.
Jfr. vedlagte.
Jeg har desværre ikke fundet Cathinkas død i Ballerup. Er der nogen som kan hjælpe?
På forhånd tak - Flemming Batting

Inger Toudal

#1

København, Sokkelund, Frederiksberg, Ørstedsgade, Gaarden nr. 24 P, 255 - F13, FT-1860, D5204
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Inger Sophie Blich. f. Rue     68     Enke      Præsteenke. Pension            Kerteminde 
Sophie Elisabeth Bloch     35     Ugift      Datter            Rynkeby Sogn, Odense Amt 
Jensine Martea Bloch     34     Ugift      Datter            Rynkeby Sogn, Odense Amt 
Johannes Nicolai Bloch     32     Ugift      Søn. Løjtnant 2. Jægerkorps            Rynkeby Sogn, Odense Amt 

Gift 28. dec. 1861 i Frederiksberg sogn:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=18484445#237055,45112007 - højre side

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Birkerød, Høsterkøb By, Et Hus, 2, FT-1880, C6200
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Johannes Nicolai Bloch     51     Fraskilt      Pr. Løjtnant, Jordbrug            Rynkeby Sogn Odense Amt

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Birkerød, Høsterkøb by m-kort nr. 5750 liste 25, hus, 9, FT-1890, B9457
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Johannes Nicolai Block     62     Fraskilt      husfader      jordbruger      Kerteminde

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Karlebo, Gunderød, 37,38,39, 209, FT-1901, D7557
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Johannes Bloch     18280205     E            Premierlieutenant      Rynkeby

Flyttet til kommunen:   1900
Sidste opholdssted:   Hørsholm
Gift hvornår:   1862   Ægtefælle død:   1891
Antal levende børn:   1

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Flemming Batting

Hej Inger

Tak for tilbagemeldingen - det er hvad jeg også har - bortset fra at de var skilt, at og konen døde i 1891!
Kan du finde ud af mere? På forhånd tak!

Hilsen Flemming B

Inger Toudal

#3

Se mit redigerede indlæg ovenfor.

København, København (Staden), Købmager Kvarter, Østergade 68, Sidebygning, Kjælder, 318, FT-1845, C3428
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Simon Ferdinand Myhlert     46     Gift            Modehandler      Kjøbenhavn  
Ane Margrethe Myhlert     42     Gift            Kone      Kjøbenhavn  
Frederik Ferdinand Myhlert     11     Ugift            Barn      Kjøbenhavn  
Harald Emanuel Myhlert     7     Ugift            Barn      Kjøbenhavn  
Marie Cathinka Myhlert     2     Ugift            Barn      Kjøbenhavn  
Elise Antoinette Olsen     24     Ugift            Boutiksjomfru      Kjøbenhavn  
Ida Frederikke Westrand     20     Ugift            Boutiksjomfru      Kjøbenhavn  
Marie Kirstine Jørgensdatter     29     Ugift            Tjenestepige      Sverrig  
Emma Emilie Larsen     18     Ugift            Tjenestepige      Kjøbenhavn

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Gothersgade, Gothersgade 15, stuen, 82, FT-1850, B5680
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Simon Ferdinand Myhlertz     52     Gift            Kongelig Theater Controleur      København  
Anna Margaretha Myhlertz     45     Gift            modehandlerinde      København  
Frederik Ferdinand Myhlertz     16     Ugift            Handelselev      København  
Harald Emanuel Myhlertz     12     Ugift            Elev i Fries?skole      København  
Cathinea Maria Myhlertz     7     Ugift            Elev i Fries?skole      København  
Elise Antonnette Oline Olsen     27     Ugift            ??jomfru      Frederiksberg  
Maren Jensdatter     28     Ugift            tjenestepige hos nr. 371 og 372      Frederiksberg

København, København (Staden), Udenbys Vester Kvarter, Dannebrogsgade 58 lod 1A/21, 3. Sal, 695, FT-1860, D6968
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Ane Margrethe Myhlertz     56     Gift      Husmoder            Kjøbenhavn 
Cathrine Marie Myhlertz     17     Ugift      Datter            Kjøbenhavn

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Flemming Batting

Tusind tak Inger

Så er jeg kommet lidt videre - med din hjælp - 1000-tak !
Hun må jo været gift med Johannes Nicolai Bloch omkring 1880.
Jeg prøver at arbejde videre med familien Bloch i Jylland.

Hilsen Flemming B

Bente Wanning

Maria Cathinca Myhlertz
Danmark Kirkebøger, 1484-1941





Name:   
Maria Cathinca Myhlertz

Event Type:   
Confirmation
Event Date:   
01 Dec 1859
Event Place:   
København, Danmark
Event Place (Original):   
Frue Kirke, København, Denmark
Gender:   
Female
Birth Date:   
08 Feb 1843
Father's Name:   
Myhlertz

Volume:   
31
Volume Date Range:   
1854 - 1867

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-894Q-HSLD?i=98&cc=2078555&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQGQM-LGTK   
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Inger Toudal

#6

Johannes Nicolai Bloch
MyHeritage Family Slægtstræer
leif in Roel Jørgensen administreret af Marianne Roel Borch
Fødsel:   Dag Måned 1828 - Sted
Forældre:   Navne på begge forældre
Søskende:   Christen Frederik Bloch og navne på 12 mere søskende
Hustru:   Navnet på hustru
Søn:   Navnet på søn

Også fra MyHeritage, som jeg ikke har adgang til:

Johannes Nicolai Bloch
1870 Danmark Folketælling
Fødsel:   Cirka 1829
Bopæl:   Dag Måned 1870 - Sted
Hustru:   Navnet på hustru
Søn:   Navnet på søn

- måske i Ballerup?

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Flemming Batting

Hej Inger og Bente
1000-tak for den hjælpende hånd/hænder !
Det gav også lidt luft, idet jeg også informerede Elly Bloch (Nordjylland), som jeg vi i år har samarbejdet om Bloch-klanen - og hun sad og gemte på nogle "guldkorn" - bl.a. deres søn Frits Bloch, som blev født 17.10.1862 i Trinitatis sogn, Fredericia, jfr. KB Trinitatis Fredericia 1855-1864 opsl. 73 nr. 57.
Jeg sender jer gerne info, hvis I har kontakt m/slægtsforskere, der arbejder med Bloch-klanen !

Fortsat godt efterår....
Flemming Batting