Søren Mouritsen

Startet af Kirsten Larsen, 12 Jun 2011 - 14:40

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Larsen

Hej,
Hvis der er nogen, som ved noget ang. Søren Mouritsen, født på Drostrup Mølle, Læborg Sogn, Malt Herred, Ribe Amt den 13. december 1880, døbt 16. marts 1881, ville jeg være taknemmelig for enhver oplysning. Det er min farfar, og jeg ved intet om ham, andet end hans fødselsdato og at han i 1910 formentlig var tjenestekarl i Klink, Hejnsvig Sogn, Slavs Herred, Ribe Amt, hvor han i en periode var kæreste til Rogate, min farmor.

Venlig hilsen
Kirsten Larsen

Kirsten Larsen

Jeg glemte at tilføje, at han havde et lidt specielt mellemnavn, nemlig NEDENSKOV, således at det fulde navn bliver Søren Nedenskov Mouritsen.
Undskyld forglemmelsen.



Citat fra: Kirsten Larsen Dato 12 Jun 2011 - 14:40
Hej,
Hvis der er nogen, som ved noget ang. Søren Mouritsen, født på Drostrup Mølle, Læborg Sogn, Malt Herred, Ribe Amt den 13. december 1880, døbt 16. marts 1881, ville jeg være taknemmelig for enhver oplysning. Det er min farfar, og jeg ved intet om ham, andet end hans fødselsdato og at han i 1910 formentlig var tjenestekarl i Klink, Hejnsvig Sogn, Slavs Herred, Ribe Amt, hvor han i en periode var kæreste til Rogate, min farmor.

Venlig hilsen
Kirsten Larsen

Stina Kirkegaard Hansen

#2
Lad os starte med at se hans familie ved FT 1880:

Ribe, Malt, Læborg, Læborg By, Et Hus - En Mølle, 86, FT-1880, D3656
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Bernhard Balle Mouridsen 30  Gift Husfader, Husejer, Møller  Them Sogn, Skanderborg Amt
Mette Sørensen 30  Gift Hans Hustru  Sønder Vissing Sogn, Skanderborg Amt
Nielsine Johanne Mouridsen 2  Ugift Deres Barn  Randbøl Sogn, Vejle Amt
Niels Mundberg Mouridsen 1  Ugift Deres Barn  Randbøl Sogn, Vejle Amt
Jens Rasmussen 21  Ugift Tjenestekarl  Føvling Sogn, Ribe Amt
Ane Dorthea Nielsen 11  Ugift Tjenestepige  Andst Sogn, Ribe Amt

V.h.
Stina

PS: Sørens fødsel, Læborg, 1861-1890, opslag 33


 

Kirsten Larsen