hvordan får jeg skrevet løst i overskrifteen

Startet af Ulla Rasmussen, 12 Aug 2019 - 13:47

Forrige emne - Næste emne

Ulla Rasmussen

Når jeg har fået hjælp ville gerne skrive løst efter overskriften, hvordan gør det

vh ulla
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Ulla Rasmussen [3859] Dato 12 Aug 2019 - 13:47
Når jeg har fået hjælp ville gerne skrive løst efter overskriften, hvordan gør det

vh ulla

Jeg kan ikke hjælpe dig - men faktisk en god ide, at det kunne lade sig gøre ved f.eks. blot et klik på en knap  :)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Tine Susanne Olsen

 hvorfor det?
det kunne jo være der kommer nogen senere som kan komme med flere oplysninger ,man kan jo aldrig få for lidt oplysninger  ;D
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Christian Grøndberg

Jeg tænker, det er bedst ikke at skrive "LØST", da det kan få andre bidragsydere til at undlade at komme med efterfølgende kommentarer.

Det gode ved dette forum er bl.a. den enorme viden, som trådene tilsammen udgør. Ofte svares på mere end blot et enkelt spørgsmål per tråd, og tit brygges der videre på ældre tråde, når en bidragsyder har relateret viden om samme personkreds - til gavn for flere end blot trådstarter.

Med venlig hilsen
Christian

Inger Toudal

#4

Man kan kun redigere sit indlæg, inkl. overskrift, i 30 minutter efter at man har lagt indlægget ud på Forum.

Se f.eks. https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,157.0.html

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Keld Sørensen

Jeg har gennem årene flere gange foreslået en sådan mulighed, men desværre uden resultat !

Argumentet imod var, at andre jo kunne få noget ud af at se tråden også !

Men det holder da slet ikke, idet de da kan se tråden under alle omstændigheder - også selv om den er "markeret" som "LØST ".

Jeg synes det vil være en meget fin detalje at få mulighed for !

Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Kathrine Tobiasen

Hej Keld

Vi lukkede i sin tid for muligheden for at redigere i indlæggene, fordi nogle få ændrede så meget i deres indlæg, at trådene blev nærmest uforståelige for nye læsere.

Men derudover er mit vigtigste argument mod at bruge "Løst" ved et indlæg, at man i slægtsforskning simpelthen er bedst tjent med aldrig at erklære en sag for endelig løst. Der kan komme flere gode og supplerende oplysninger til, og det kan forekomme, at det første svar har været helt eller delvist forkert. I alle tilfælde er det meget lidt smart at lukke døren med et løst.

Desuden er det ikke nogen stor ulejlighed at åbne en tråd; mange vil gøre det, uanset om et problem er løst eller ej, hvis emnet interesserer bare lidt. Så jeg har svært ved at se, at det skulle være smart og arbejdsbesparende at kunne udstyre sit spørgsmål med "løst".
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Keld Sørensen

Citat fra: Kathrine Tobiasen [454] Dato 29 Aug 2019 - 17:49
Hej Keld

Vi lukkede i sin tid for muligheden for at redigere i indlæggene, fordi nogle få ændrede så meget i deres indlæg, at trådene blev nærmest uforståelige for nye læsere.

Men derudover er mit vigtigste argument mod at bruge "Løst" ved et indlæg, at man i slægtsforskning simpelthen er bedst tjent med aldrig at erklære en sag for endelig løst. Der kan komme flere gode og supplerende oplysninger til, og det kan forekomme, at det første svar har været helt eller delvist forkert. I alle tilfælde er det meget lidt smart at lukke døren med et løst.

Desuden er det ikke nogen stor ulejlighed at åbne en tråd; mange vil gøre det, uanset om et problem er løst eller ej, hvis emnet interesserer bare lidt. Så jeg har svært ved at se, at det skulle være smart og arbejdsbesparende at kunne udstyre sit spørgsmål med "løst".

Nu er det vel den, som har startet tråden, der afgør om vedkommende har fået sit oprindelige problem løst, og dermed markerer emnet "Løst".

Det er da ingen hindring for andre at tilføje alle de oplysninger de vil i al fremtid !!

Sandsynligheden for at den, som startede tråden ser disse nye oplysninger er nok bare meget lille, når vedkommende NETOP har villet tilkendegive, at "sagen som løst" - jeg ville ALDRIG selv se i en tråd, som jeg har fået fyldestgørende svar på, ved en senere lejlighed - hvad skulle formålet være ?

Men det skal selvfølgelig være med en knap, så man netop IKKE kan begynde at lave om på tråden - det giver ikke mening !

Jeg forstår slet ikke tankegangen - det må jeg sige, men sådan er vi jo så forskellige ... og heldigvis da !
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Anne Marie Holck

Ja, men du har selvfølgelig stadig markeret, at du vil orienteres pr. mail, hvis nogen skriver i en tråd, du har oprettet, uanset hvor gammel tråden er og om du mener, sagen er løst. Det behøver jo heller ikke være nye oplysninger, men det kunne jo f.eks. være en slægtning, der forsker i samme slægt som dig, og som gerne vil i kontakt :)

Jeg fik kontakt til en fjern slægtning i Australien på den måde, og det er da ikke det værste, der kunne ske.

Keld Sørensen

> Anne Marie Holck

Det er jo NETOP ingen hindring for senere tilføjelser til en tråd, at initiativtageren har markeret den som "LØST"

Hvis vi vender sagen om, og siger, at vi alle skal økonomisere med vores indsats med at hjælpe hinanden ... ja, så vil en tråd, som IKKE er løst nok få mere opmærksomhed end en anden med markeringen LØST - ellers er der virkelig noget helt galt !

Det er vel NETOP også der, hvor et medlem sidder og venter på et hjælpende tip - de LØSTE tråde kan "vente" til der ikke er flere uløste tilbage.

Alle ville "vinde" ved en sådan løsning ;-)

Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Anne Marie Holck

Du kan jo bare slutte din tråd af med en meddelelse om, at du nu har fået de oplysninger, du havde brug for, så du  slipper for, at folk bruger mere tid på at hjælpe dig.

Keld Sørensen

#11
Citat fra: Anne Marie Holck [392] Dato 30 Aug 2019 - 08:12
Du kan jo bare slutte din tråd af med en meddelelse om, at du nu har fået de oplysninger, du havde brug for, så du  slipper for, at folk bruger mere tid på at hjælpe dig.

Jamen, det er jo lige netop, hvad denne knap "LØST" skal bruges til !

Og, hvis jeg lige må korrigere dig - folk ved jo ikke, at de "ikke behøver at bruge mere tid" på en tråd før de har læst den ... og så er det jo ligesom lidt for sent, ikk' ?

Det er da noget af en spand koldt vand at få, når man til sidst får beskeden:

"Tak, jeg har, hvad jeg skal bruge !"

... så du har faktisk spildt din tid på at læse tråden igennem, medens en ANDEN bruger faktisk havde MERE brug for dit gode råd eller tip !

Jeg synes det er svært at finde på argumenter MOD knappen ... argumenter, som har med DET OPRINDELIGE PROBLEM i tråden at gøre !

Ja, der kan være yderligere/supplerende oplysninger, men det er så en anden tråd, som skal startes, for de har ikke noget med DET OPRINDELIGE PROBLEM at gøre !

På den måde bliver trådene heller ikke så "rodede", som man tit ser !
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Verner Bentsen

Her er et eksempel på hvorfor "løst" er en dårlig løsning da emnet tages op igen:

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,35221.0.html

Mvh Verner

Verner Bentsen

Jeg kan se at der er rettet i det indlæg jeg henviser til, så ordet "LØST" er fjernet.

Mvh Verner

Keld Sørensen

Citat fra: Verner Bentsen [62] Dato 30 Aug 2019 - 12:39
Her er et eksempel på hvorfor "løst" er en dårlig løsning da emnet tages op igen:

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,35221.0.html

Mvh Verner

Nu er det nok ikke det bedste eksempel, du henviser til, idet det jo er et temmelig rodet spørgsmål - der spørges/fortælles om flere ting - så, hvad er det egentlig "starteren" mener, der er løst.
Og når det oprindelige "spørgsmål" i virkeligheden er flere, så er det jo noget rod allerede fra starten og dermed udvikle sig i mange forskellige retninger.

Men knappen "Løst" er i dette forum - i øvrigt modsat langt de fleste andre fora - NO GO - og det er mig stadig komplet uforståeligt ... så jeg stopper her ;-))
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Kathrine Tobiasen

Hej Keld

Du mener tilsyneladende, at en knap til "løst" bare kan installeres i et snuptag.

Sådan er det næppe. Funktionen er ikke indbygget i forum-systemet og vil kræve særskilt programmering, der igen kræver både tid og viden. Og programmeringen skal gentages, når Forum nu og da skal opgraderes til en ny version.

Det arbejde, der ligger heri, skal holdes op mod, at nogle (få?) medlemmer og brugere, som kun går efter uløste problemer, kan slippe for den lille indsats, der ligger i at klikke på nogle tråde. De kunne i stedet fx vælge at kigge på antallet af svar i en tråd, som til enhver tid kan aflæses på oversigtssiden, og som vil sige noget om, hvad der er gjort for at finde et svar.

Uanset hvad så risikerer man kun at blive lidt klogere ved at læse en tråd. Det er vel aldrig at kimse ad?
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Keld Sørensen

Citat fra: Kathrine Tobiasen [454] Dato 30 Aug 2019 - 21:41
Hej Keld

Du mener tilsyneladende, at en knap til "løst" bare kan installeres i et snuptag.

Sådan er det næppe. Funktionen er ikke indbygget i forum-systemet og vil kræve særskilt programmering, der igen kræver både tid og viden. Og programmeringen skal gentages, når Forum nu og da skal opgraderes til en ny version.

Det arbejde, der ligger heri, skal holdes op mod, at nogle (få?) medlemmer og brugere, som kun går efter uløste problemer, kan slippe for den lille indsats, der ligger i at klikke på nogle tråde. De kunne i stedet fx vælge at kigge på antallet af svar i en tråd, som til enhver tid kan aflæses på oversigtssiden, og som vil sige noget om, hvad der er gjort for at finde et svar.

Uanset hvad så risikerer man kun at blive lidt klogere ved at læse en tråd. Det er vel aldrig at kimse ad?

Jeg kan bare gentage, hvad jeg tidligere har skrevet - ALLE ville vinde ved en sådan knap, og det ville give mindre rodede tråde !

Men dit indlæg bekræfter min mistanke - helt fra starten, jeg foreslog dette for år tilbage - det er et problem at få det lavet - enten aner den system ansvarlige ikke "hvordan" eller også vil man bare ikke ofre pengene på at få det lavet ... og det er jo en HELT anden problematik, som man ikke burde pakke ind i en masse dårlige argumenter ;-)

Det blev alligevel til lidt mere, men NU er jeg færdig - slut herfra.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com