Aneefterlysning.

Startet af Magnus T.J.Johansen, 10 Jun 2011 - 05:29

Forrige emne - Næste emne

Magnus T.J.Johansen


  Hej, Aneefterlysning i Danmark.

        Jeg har prøvet på DIS-Norge og Digitalarkivet.no ,men uden resultat ,kun nogle Folketælninger gav Efterlysningen der i Norge. Man har opgivet det som en Blindgade ,nævnt for Vestnes, Tresfjord i Romsdalsfjorden i Norge , om Ole Knudsen faren til Knud Olesen senere Ellingsgaard efter farens Gård der passet over fra Tresfjord til Vestnes i Vestnes Kommune. Eller ved Ørskogfjællet. Det som jeg nu tænker på er om nogen Dansker ved noget om denne Knud Olesen Ellingsgaard derfra i Norge. Var han måske ikke Nordmand ,men faktiskt Dansker istendenfor. Der var noget hemmilighedsfuldt med denne Knud , nogle kaldte han for Soldaten fra Norge o.s.v. Jeg har i sinde nu og gå over Bormholm istedenfor og også København via oplysninger fra Ancestry og Geni.com suppeleret mener jeg , og resten at bede om oplysninger herinde foreksempel. Det skal sættes sammen med (helst) et Edvardsen Familie Træ i Norge ,angående en person kaldt for Anton Swatten hvis Far eller Bror hed Joseph Swatten . Disse var Jøder fra Herregården eller Godset , Kogulovsko i Schlesien der nu er part af Polen. Anton blev omtalet vist først omkring første Verdenskrig og blev gift med en Norsk Pige. Det vil sige finde de manglende Slægtleddene 3 til 4 måske flere stykker ,med endemål og Føje sammen Træerne ,mit og et eventuelt Norsk eller for den slags skyld et Dansk Familie Træ.Mvh. Magnus fra Ejde , Færøerne.


Eva Morfiadakis

Ole Knudsen och Knud Olesen, vilket århundrade gäller det 1700-talet eller 1800-talet?

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

5709 1  Ole  Ellingsgaard  m  f  Kin  hf  g  Sjøfarende Styrmand  1872  Færøerne  N %Dansk%   
5710  Marie  Ellingsgaard  k  b   hm  g  Syforretning  1876  Haugesund   

Bostad: Haugesund

Finns det någon koppling till denne person som är född på Färöarna och som har dansk nationalitet?

Eva M
Eva M

Magnus T.J.Johansen

Det drejer sig om for Knud Olesen Ellingsgaard 26 Oct. 1822 Vestnes ,NO og Død 30 Aug 1907 gift med Maren E. Thomasdatter født den 1824 . Muligvis været gift 2 gange ,men det står ikke vedføjet. Du kan finde dem på den Færøske Web : http://www.history.fo . Mit Familie Træ findes på http://www.myheritage.dk/site-126669071/johansen hvor du kan se bedre efter i sømmene hvor og hvad o.s.v. MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

Har prøvet og søge på Search på Ancestry ,men jeg får ikke kontakt før jeg sender et Message til ejeren som ikke altid er så let på strå eller handle op med. Han heder Ole Ellingsen Mofossbakke b. 1877 in Drangedal ,Telemark, Norway. Det er det næste Træet  jeg mener med . Muligvis må jeg sende en E/mail senere. Jeg er lidt hindret forde jeg står og mangler 2 Printerpatroner så jeg må rode lidt i det materiale og skrive det op istedenfor.  Derfor så lang ventetid desværre. MVH: Magnus fra Ejde , Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

Hej.!!!
      Jeg tror jeg sender ikke en message endnu videre før der foreligger mere materiale om Knud Olesen Ellingsgaard. En bror til ham hed Hans Petur Olesen Ellingsgaard som tog til America og døde der i Brooklyn New York. Andre er også taget derhen og bor der stadigvek i U.S.A . Det er måske også derfor vanskeligt og spore dem tilbage forde så få af dem er tilbage i Norge . Men det er troligt det drejer sig om nævnte Ole Ellingsgaard , der var som du siger var Styremand og boede i Haugesund da med sin Kæreste eller da allerede hans Kone. Jeg venter spændt på flere oplysninger fra dig og andre der kunne komme på tale. Det haster alting , men ikke helt over Gevind alligevel. Men hvert Secund tæller i Livet siger man. Mvh. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

Lidt rodet ,men her kommer jeg med Edvardsen Træet . Det begynder med 2.Levende Edvardsen og en Død Olav Edvardsen 1918-1985 der helst er Faren til Aril Snorre Edvardsen, der døde i 2008. Efter kommer i mandens række Karl A. Pedersen og ved siden af ham står en Punt med et navn Knut Pedersen . Så Peder C. P. Lillesand og Ersamin N. Humlesund. Tilbage i Konens Række A.Knuddatter og Forældre Knud Olsen og Tilde M.T. Tobiasdatter. Forældre til Peder C.P.lillesand er Peder M. Omland og Karen T. Humleøen  og Forældre til Erasmin er Niels Arnesen Kleppe og Inger T. Humleøen. Knud Olsen Forældre er Ole Olsen og Guri G. Mosby. Forældre til Tilde M.T. Tobiasdatter er Tobias Abrahamsen og Trine J. Tønnesdatter. Der var mere ,men jeg har ikke Printet kopi så jeg ender her først. Mvh. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen


  Hej, igen.!!!

        Muligvis kan man sætte Familie Træerne i forbindelse med en person på mit Træ ,nævndt Jens N. Due 1681-1719 og kone Margrethe Due (Hansdatter) 1672-1731 hvis datter var Birgitte J. Folchmann (Due) 1701- 1764. Jeg mener på http://www.myheritage.dk/site-126669071/johansen , under den Danske Versionen . Ellers har jeg fået prej fra Hamburg om en Bernhard Steckmest hvis partner var en Due  i Oslo området o.s.v. Hvad med disse oplysninger. Synes nogen de hjælper og kan de bruges .???
          Kan man komme over Bornholm med disse opl. Og eventuelt fra København. Har hørt før om Skandale i de Danske Blade om for nærgående tilnærmelser fra København i Danmark til Slægtninge i Norge foreksempel. Hvad med det.??? MVH. Magnus T.J.Johansen , Ejde , Færøerne.

Magnus T.J.Johansen


  Hej ,længe om det . Har ingen noget forståelse om mit innlægg . Har ingen et eventuelt SVAR til mig.???.

Magnus T.J.Johansen

Wow er der ingen der tør blande sig. Jeg spørger bare. ???

              Med venlig hilsen. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne. Ellers et  ønske om en  god dag denne på Færæsk " Anden - Hvítusunnudag "

Anita Holck

Det er nok ikke snakk om å ikke tørre å blande seg. For å helt være ærlig forstår jeg overhodet ikke hva det er du egentlig spør om! Du har fått et råd i en av de norske debattene: "Jeg tror nok ikke jeg kan hjelpe deg fordi jeg rett og slett ikke forstår hvem er hvem og når i din forespørsel. Du bør nok prøve å forklare på en bedre måte".

Du etterlyser opplysninger om Ole Knudsen og Knud Olesen på Ellingsgård på 1800-tallet, deretter går du videre til den norske predikanten Aril Edvardsen som døde i 2008, deretter til Swatten i Polen på begynnelsen av 1900-tallet og til slutt ender du opp med Due på 1600-tallet. Og så blander du inn noen jøder.

Du påstår også at du ikke har fått hjelp på DIS-Norge og Digitalarkivet:

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=90485

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/171750-brukernes-eget-forum/

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=44885&sok=ellingsg%E5rd&nr=2&antinnlegg=16&startnr=&antall=&spraak=#anker

Og om du ikke får svar i dette debattforum, er det ikke fordi man ikke vil hjelpe deg, men fordi man ikke vet svaret!
Anita Holck, Jessheim, Norge

Magnus T.J.Johansen

Hej , Anita H. !!!

  Jeg har her en eller to opl. 5709  1. Ole Ellingsgaard m. f. Kin. hfg. Søfarende Styremand 1872 Færøerne N%Dansk%  

 og her : 5710  Marie Ellingsgaard k. b. hin .g. Syforening 1876 , Haugesund ,Norge.

og efter Ancestry Search: Ole Ellingsen Mofossbakke born 1877 in Drangedal , Telemark ,Norway.

siger dette ikke noget , jeg kan desværre ikke gå i detaljer forde jeg ved ikke ordeligt svaret . Og må derfor nøjes med og gætte lidt om jeg må sige det således. At det er umuligt tror jeg bestemt ikke på. Alt er muligt uden og modarbejde sin Alderdom. Prinz Valiant Klassikkerne foreksempel. MVH. Magnus fra Ejde , Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

Angående den Styremand, må jeg indrømme som mendt helt hen i flæng, forde hvorfor  skulle Ole Knudsen der var Lejebonde på Ellingsgaarden i Vestnes Kommune ,pludselig være en Styremand fra Færøerne også Marie hed hans Kone ikke ,men Maren, Malene, eller Elisabeth ,har det ikke her ved hånden akkurat nu. Måske er der mere om de opl. med Knud Olesen ,Fremstedal der var Soldat ,eller en Ole eller Knud et helt andet sted fra i Norge eller var han rett og slett ikke Nordmand ,men foreksempel ,Dansker istedenfor.

    Hvad for kommentar kunne komme på tale angående dette . ???

                      hilsen. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen


  Hej, igen . Det var nærmest lykkedes og distrahere mig om de forskellige personer på mit Træ angående foreksempel Ole Knudsen , man blandede dem faktiskt alle sammen og forvirrede mig til en vis grad . Men nu har jeg fået fat i den rette rækkefølgen som kommer her under :

Ole Knudsen born 13 April 1781 Died 4 Mar. 1847 .
Family  info:
Father : Knud Olesen Ellingsgaard ( 1745 ). Ældre.
Mother: Elisabeth Olesdatter ( 1757 ).
Spouse. Elsebeth Malene Joensdatter 1789-1863.
Married 1810 the church of Ejde.
Chrildren:
Anton
Johannes
Olaf
Knud (1822 ).Yngre.
Hans Olesen Ellingsgaard died in Brooklyn New York born 1826.

Muligvis hjælper dette her mere på et venligt svar eller flere. Jeg venter spændt på et svar. MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen


  Og lidt mere her under: Elsebeth Malene Joensdatter havde disse forældrene: Joen Hansen 1706 og Konen Cathrine Joensdatter 1764 , ellers fået en besked fra Florida i U.S.A som lyder således her under:

                                                     Peterkin Family Tree.!!!

Maureen is a descendant of the Ellingsgaaard Family ,her email is: keavme@msn.com  og Daniel Johnsons email direkte er således her også: dan@eyelightmedia.org og hendes Link her:

          http://www.genealogy.com /users/k/e/a/Maureen-Keaveny-FL/? Welcome.
Men den Link fik jeg ikke åbnet ordeligt desværre, den var akkurat som bare Blank o.s,v.

          MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

 

  Hej, igen . Har stået og snakke i det fine Solskin i Morgen tidligt med Andrew Ellingsgaard om foreksempel Oles Slægt og sagde han at de folkene kom alligevel over fra Molde til Vestnes som stemmer med hans brors udsagn om det samme at " Herrefolkene kom over fjorden til Vestnes fra Molde " så nu havde det været godt om nogen kunne hjælpe mig og søge på de Folketællningerne der er om foreksempel Ole Knudsen ,Molde eller Knud Olesen Ellingsgaard og sende dem her ind eller til mig privat email addressen som er : magnjo@olivant.fo

        Mvh. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

Hej igen. Jeg har disse eksempler her fra ancestry.com .

Seeking descendants of Elias Knutsen Gaaseide b. 1836 from the Gaaaseide(Gåseide)farm. more og Romsdal fylke, Norway. He was married to severinne Ottosdatter Vaksvik b. 1835. They had at least seven chrildren . jacobine, Marie, Olivia, Knud. Ole. sevrin, and Per Karolus. some dscendants were known to have emigrated to Michigan and washington state in the early 1900,s. please contact me if you have any connection to this farm.

Og noget om Clayton Family Tree. Knud Olsen b. 2 jun 1847 Gigstad,Skrautvaal, Oppland,No. Faren Ole Knudsen b.27Dec 1807 samme sted og død den 1862, Konen Guri olsdatter b.1805 married 14 nov 1821 Aurdal, Oppland ,Norway. Faren til Ole var Knut Knudsen 1756 Kvien ,Oppland, No død 1838 Valders, No kone Anna Bendixdatter b.1769 Aurdal Oppland ,NO. Forældre til Anna var Bendix Gladem Olsen b.3Jan 1747 Oppland , Norway og konen Astrid Knudsdatter b. 1725 Sigdal, Buskerud, Norway.
Og så er der noget om Erbes Family Tree og Foley Family Tree også. Men dette er måske nok først.

     Mvh. Magnus Fra Ejde på Færøerne.

Pernille Petersen

#17
Hej,

Har lige set at dit emne er laest flere hundrede gange, men ingen har vaeret i stand til at hjaelpe.

Jeg foreslaar, at du forenkler din foresporgsel.

Opret blot eet emne per person - start med at poste eet emne for den ane/person, som lige nu og her er vigtigst for at kunne komme videre i dit familietrae.

I emne titlen, skriv hvem du leder efter og fx hvor de er fodt.

Skriv i meget simpelt format (fx i listeform - laes andre efterlysninger herinde)
Inkluder hvem du leder efter, hvor og hvornaar personen er fodt/ dod/ viet.
Altsaa hvad du lige netop ved som kan hjaelpe til opslag.

Udelad andre tanker og ideer paa dette stadie, da det forvirrerer mere end det hjaelper.

Og hvis du fx ikke har data nok, sporg hvordan du skal komme igang/videre.

Det er utrolig god hjaelp at finde herinde, men hvis ingen forstaar, hvad du lige netop mener, er der jo ingen der kan hjaelpe.

Mette R Francke

Hei

Jeg er enig med Pernille.
Legg også ved tråden/svarene du har fått fra DIS Norge

Mette
Mette R Francke

Magnus T.J.Johansen

Nej, igen de bare tørre lister ,som om jeg intet har opgivet her før , nej det må jeg antage som den bare Nonsens. Nej så slapper jeg hellere af med en Kop Thea og et lækkert Brød med Engelsk Golden Syrup istedenfor og glemmer det her manrer herinde en tid fremover. Så spændt er jeg nok ikke på DIS-Danmark heller.

      Mvh. Magnus T.J.Johansen. Ejde - Færøerne.

Jan Koefoed Baastrup Rømer

#20
Hej Magnus.
I betragtning af den villighed, der er til at hjælpe andre på denne hjemmeside, er det nok fordi der ikke er nogen, der kan hjælpe dig.
Det kan jo også være, fordi du ikke får fat på netop dem, der kan hjælpe dig, fordi du leverer et elendigt oplæg med din overskrift "Aneefterlysning", som er intetsigende.
Læs dette indlæg om at skrive gode indlæg, som står øverst på oversigten http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html før du skriver næste overskrift. Du får fat på de rigtige og undgår at ulejlige dem, der alligevel ikke kan hjælpe dig.
Det er altid en god idé at sætte sig ind i sagerne, før man handler.
Og så hjælper det ikke at blive fornærmet - hjælpsomhed er større overfor venlige mennesker end overfor de sure.
Med venlig hilsen
Jan

Magnus T.J.Johansen

Hej, igen. deværre siden jeg begyndte og fængles med Jødiske Slægtninge ,som man vanligvis tager som mere specielt , har jeg mødt en Kold Skulder istedenfor ,velvilje. Man er blevet lidt oprevet og sur på mig og spurgt direkte hvad jeg skal gøre med disse gamle GUBBER fra foreksempel 1700 tallet. Jeg prøver og lade som ingenting ,men det er lidt svært ,når nogle direkte prøver og virke NÆSVISE mod mig desværre. Desværre det er dette med JØDER.
                          MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

Hej igen efter en pause.

Jeg har her nogle oplysninger siden sidst.

Jeg har prøvet og opdatere på Geni og Myheritage.com . Jeg får det nu til at være at Faren til Ole Knudsen var Knud Joensen 1767- 1. Oct 1814 gift med Marte Olsdatter 1769- 1. Nov 1856 FosseGard , Hordaland i Norge . Forældrene var til Knud Joensen Jon Anderson 1720-1801 Moldskred i Norge gift med Anne Eriksdotter 1726 Arskog Vartdal i Norge.
Videre Ole Knudsen var helst gift også med Dordi Knudsdatter 30 Sep 1798 Stor Elvdal ,Hedmark i Norge og død den 3 vNov 1817 i Zumbrota, Goodhue, Minnnesota i U.S.A . Hendes forældre var Knud Pedersen 1775- 6. Dec 1817 Hedmark i Norge gift med Siri Halvorsdatter Messelt 1777-1820 Stor Elvdal i Hedmark i Norge.
Om dette ikke viser sig og være korrekt kan jeg altid koble disse folkene fra igen som man plejer og gøre med en eventuelt falsk GEDCOM som kan komme for indenfor Slægtsforskning ellers.
Ellers må jeg indrømme at Ancestry.com er meget hændt og søge på og har meget godt materiale som mam kan buge i Slægtsforskning. Har disse oplysninger der henne fra.
Hvad synes I om disse oplysninge ellers. Håber I kommer med nogle velmente bemærkninger om Emnet. Glæder mig og høre fra jer i Danmark , plus Norge.
     Mvh. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

Flemming Banzon

Hei Magnus !

Hvorfor kan du ikke at imot et godt råd som Jan sende deg.
Ikke kom med sure oppstøt på de svar du får.
Her er der masser av hjelp fra mange flinke folk. Så ikke kom med at du blir møtt med en kold skulder fordi du søker på Jøder, det er tyll.
Søk på en korrekt måte å start med et konkret nav og sted, vent på eventuell svar å så gå videre med neste spørsmål i samme retning.
Her på Slektsforum får du al den hjelp du bare kan om man stiller konkrete spørsmål

Mvh
Flemming

Magnus T.J.Johansen

 Hej igen.

       Jeg forstår ikke dit vrøvleri om sure opstød, jeg forsker ikke angående det Emne faktiskt. Ved heller ikke hvad du hentyder til overhovedet, jeg må derfor tage det som alene manepolering med mit indhold i mine indlægg som du har så ondt af desværre.

      Der ser ikke ud til at her er så mange very kind people who can give me a helping hand in this case . Instead you make me very sorry.

       Kind regards. Mr. Magnus from Ejde in the Faroe Islands.