Hvordan gemmer jeg mine egne spørgsmål og svar ????

Startet af Jonna Andersen, 10 Jul 2019 - 16:03

Forrige emne - Næste emne

Jonna Andersen

Hej hej.
ER der ikke en der vil fortælle mig hvordan jeg kan gemme mine egne spørgsmål og svar ??? Jeg har ledt ihærdigt efter det, men jeg er absolut ikke nogen computernød, desværre.  :(
Venlig hilsen
Jonna Andersen
Venlig hilsen
Jonna Andersen
jo28an@gmail.com

Hans Peter Christiansen

#1
Klik på dit navn.

Nederst står der:

Vis de seneste beskeder fra denne person.
Vis de seneste tråde startet af denne bruger.

Når du så har fundet dine indlæg, kan du gemme "adresse" linien for hver tråd.
Mvh HP

Egon Hansen

Ja, - men for pokker! Når man har været med på mange tråde gennem flere år, og så gerne vil tage et spørgsmål op igen kan det være et større detektivarbejde at finde måske 5 eller10 år tibage.
Så spørger man igen,---- og får såat vide at det var det man fil svar på i tråden af 14 okt nittenhundrede og hvidkål ! og hvorfor man ikke bare havde trukket den gamle tråd frem!
Er der en genvej til gamle tråde ? eller hvordan finder I eksperter d af hvad jeg har skrevet for mange år siden, hvis ikke I tilfældigvis kan "google det" ?
Mvh Egon

Mikkel Eide Eriksen

Hej Egon

Prøv at gøre som Hand Peter forklarer, så får du en liste over de tråde du har startet :)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Jonna Andersen

Hej hej
Tusind tak for hjælpen. Det kunne selv jeg finde ud af.  ;D
Venlig hilsen Jonna
Venlig hilsen
Jonna Andersen
jo28an@gmail.com

Egon Hansen

Hej Mikkel.
Jo, det forstår jeg godt-    men!
Jeg får 10 sider med ialt 279 tråde jeg har startet siden 2010. Dertil kommer mindst dobbelt så mange hvor jeg har blandet mig i  andres tråde!
Og så alt det som var før 2010!
Og så er det ikke sikkert at det som blev svaret på problemet  kommer før langt nede i rækken af indlæg!
Og alligevel sker det at jeg bliver opfordret til at se det svar jeg fik på næsten det samme spørgsmål for flere år siden, frem for at ulejlige engang til. enda med link til den gamle tråd!
Er det en fantastisk hukommelse  hos den der svarer. eller er dr een eller anden genvej?
Mvh Egon

Mikkel Eide Eriksen

#6
Hej Egon

Aha ja, jeg har efterhånden også en del tråde og indlæg at holde styr på. Hvordan andre kan huske alle de gamle indlæg skal jeg ikke kunne sige...

Måske "googler" nogle efter et muligt svar, for at se om de kan svare dig, og finder derved en af dine gamle tråde?

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Hans Peter Christiansen

Hej på tråden.

Man kunne evt. gemme linkene under den aktuelle person, i ens slægts forsknings program  :-\
Mvh HP

Niels Andersen

I et regneark linker jeg til "svaret" hvor jeg så kan søge (filtrerer) nr. på tråd skifter jo hele tiden.

mvh Niels Andersen





Mikkel Eide Eriksen

Hej Niels

Trådnumrene skifter ikke, det har jeg aldrig oplevet. Linket til det nyeste svar skifter, idet hvert enkelt indlæg har sin egen adresse. Den kan fås ved at klikke på den lille overskrift over hvert indlæg.

Og Hans Peter: Det er da også rigtigt. Når jeg starter en tråd, sætter jeg (hvis det er relevant) et link til den som en note i min database på personen/-erne som tråden omhandler.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Hans Peter Christiansen

Man kan jo også "omdøbe" ens link, så de bliver mere sigende.

Højreklik på linket og: Rediger hyperlink.

Her kan der så skrives i klar tekst, hvad linket omhandler og det er stadigvæk "klikbart" med den rigtige adresse  ;)
Mvh HP