Familysearch - hvor er folketællingerne

Startet af Helle Jespersen, 09 Jul 2019 - 09:10

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg sidder lige med en person hvor jeg ville søge i bestemte folketællinger.
Men, de er ikke på listen.  ??? ???

Der er et underligt spring i folketællingsrækken, men bl.a mangler 1845, 1906, 1911 og 1925
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Hans Chr. Baagøe

Hej

Generelt mangler tællingerne i listen, fordi der ikke er nogen, der matcher dit valg.

Det skyldes oftest en indtastningsfejl for de enkelte tællinger, eller at de lokaliteter, hvor der findes en med de søgte data, ikke er indtastede.

Hvis du har oplysninger om en anden person i husholdningen for de enkelte tællinger, kan du ofte være heldig, når du søger på vedkommende.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Helle Jespersen

Okay, tak skal du have.  :)
Jeg har nu arbejdet med FS i 2 år og har faktisk ikke oplevet det så massivt som her.
Derfor det undrede mig.

Umiddelbart bliver det svært at søge på husstanden, da jeg ikke aner hvor han er.
Han er enkemand, og bor ikke ved børnene. Dem har jeg rimelig styr på.

Jeg er ved at opspore min tipoldemor, og ham jeg søger på er min tipoldefar, men de bliver aldrig gift. Hun er kun husbestyerinde hos ham
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Hans Chr. Baagøe

Jeg føler, der er ret ofte, at en person mangler i en eller flere tællinger, når der søges på vedkommende. Ugifte og fraskilte er som regel de vanskeligste at finde. Nogle gange skyldes det dog brugen af forskellige efternavne for den samme person.

I din viste søgning, er din Knud Jepsen ikke med i 1930, selv om tællingen er med i oversigten. Hvis du oplyser hvor og hvornår Knud er født, kan jeg godt gøre et forsøg på at finde ham. Kan han eventuelt være flyttet ud af landet?

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Helle Jespersen

Jeg taber Knud efter 1901.
Da er han i Udby, Vends, Odense. Han står da som røgter på en gård.

Knud er født 28 Maj 1839, Ølholm, Langskov, Nørvang, Vejle

Søn af Jeppe Knudsen og Maren Israelsdatter.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.


Gitte Johansen

#6
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Det er samme familie i 1911 og 1916 han bor hos kan jeg se.

Jeg kan blot ikke se sammenhængen, umiddelbart er det ikke familie han bor hos.
Ikke hvad jeg lige umiddelbart kan se i hvert fald.

Men, så er det i hvert fald også bekræftet, at min tipoldemor IKKE er sammen med ham i hhv 1911 og 1916
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Jeg kan heller ikke fremsøge ham igennem FS :(
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Hans Chr. Baagøe

Hej

Hvis du ser på de indtastede oplysninger, er fødselsåret indtastet som 1889 i 1911-tællingen og som 1859 i 1916-tællingen, så han kommer kun med, når du har de to fejltolkninger med i søgeintervallet.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe