Dåb i Ringkøbing 1859 Anton Peter Knudsen

Startet af Hanne Elly Petersen, 15 Jun 2019 - 19:49

Forrige emne - Næste emne

Hanne Elly Petersen

God aften
Jeg håber på hjælp til at læse Fadderne ved Anton Peter Knudsens dåb 13 Juni 1859, han er født den 25 April 1859 - Ringkøbing, Hind, Ringkøbing - https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-994H-7C1V?i=30&cc=2078555

Jeg læser

10
d 25 April

Anton Peter Knudsen

I Ringkjøbing
Kirke d 13
Juni 1959

Guldsmed Peter
Knudsen og Hustru
Ane Frederikke
Knudsen født Smith
35 Aar gl af Ring-
kjøbing

Enkefrue Linde
Frøken Charlotte xx
xx Jørgensen
xx Klokker
xx Schmidt
xx G. xx
Urmager xx

Mange hilsner HanneElly

Inge Hedal

Hej

Jeg læser:
Enkefrue de Linde
Frøken Charlotte Rosenvinge
Malermst. Jørgensen
Bagermst. Klokker
Hattemagermst Schmidt
Skomagermst. G. Faurbye
Uhrmager Sindahl

Mvh Inge

Hanne Elly Petersen

Hej Inge
Tusinde tak for din hjælp
.. er Bagermst. Klokker - forskellige personer - og ikke Hattemagermst Schmidt ? er det til at gennemskue  :)
Mange hilser HanneElly

Inge Hedal

Hej igen
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål. Giver nedenstående et svar på det? Ellers må du vende tilbage.

Ringkøbing, Hind, Ringkøbing Købstad, Ringkøbing Købstad, Bredgade, 13, FT-1860, B0505
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Mathias Engevardtsen Klokker     36     Gift     bager, huusfader          Warde 
Hansine Caroline Andreassen     35     Gift     hans kone          Ringkiøbing 
Johan Leonhard Klokker     9     Ugift     deres søn          " [Ringkiøbing] 
Mathias Carl Klokker     4     Ugift     do [deres søn]          " [Ringkiøbing] 
Niels Christian Jensen     22     Ugift     bagersvend          Nysogn, Ringkiøbing Amt 
Graversine Thomsen     21     Ugift     tjenestepige          Welling, Ringkiøbing Amt 
Ane Kirstine Gjerløv     49     Ugift     dagleier hos Klokker          Ringkiøbing 

Ringkøbing, Hind, Ringkøbing Købstad, Ringkøbing Købstad, Nørregade, 12, FT-1860, B0505
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Frederik Christian Schmidt     39     Gift     hattemager, huusfader          Ringkiøbing 
Bergitta Frederikke Lautrup     34     Gift     hans kone          do [Ringkiøbing] 
Magnus Christian Smidt     4     Ugift     deres søn          do [Ringkiøbing] 
Frederik Barginus Schmidt     2     Ugift     do [deres søn]          do [Ringkiøbing] 
(...)
Mvh Inge

Hanne Elly Petersen

Hej Inge
Det hjalp med folketællingerne - så kan jeg se at "Klokker" ikke er en Stillingsbetegnelse men et familienavn  :) Tak igen Inge
Mange hilsner HanneElly