Ilse Burghardt (Andersen) rejse fra Kiel til Hamburg til Nykøbing F. 1919-24

Startet af Jane Kirsten Krause-Schmidt, 08 Jun 2019 - 10:38

Forrige emne - Næste emne

Jane Kirsten Krause-Schmidt

Jeg har en usikkerhed på nogle få år vedr. min mormor Ilse Margareta Bertha Burghardt/Andersen. Har brug for hjælp til hvordan jeg evt. kan få oplysning om min mormors ophold disse år. Samtidig ved jeg INTET om min oldemors liv - efterfølgende - efter samme periode....

Her er hvad jeg ved:

Ilse blev født 7. maj 1916 i Kiel af ugifte Margareta Marie Berta Burghardt (født i Breslau nu Wroclau). Margareta blev 13. juli samme år blev viet til  (danskfødte) Hans Adolf Andersen. Han vedkendte sin også faderskabet til Ilse. Har fødselsattest og vielsesattest. På vielses attesten er desuden noteret at Margaretha og Hans Adolf 17. april 1923 blev  skilt.

9. oktober 1919 rejste moderen med barnet Ilse til Hamburg, og Ilse forsvinder for mig indtil november 1924. 

Iflg. folketælling 1925, Søvej 37, Nykøbing Falster, DK opholder Ilse sig ved sin farmor Maren (som er enke). På samme FT, stå også at Ilse  05-11-1924 havde samme bopæl.

Ilses far: Hans Adolf opholdt sig fortrinsvis i Kiel fra 1915-1922 på mange forskellige adresse, (undtaget FT-1921 hvor han opholdt sig på Faksinge sanatorium) jeg har nogle dårlige fotokopieret folkeregisteradresser fra et tidligere besøg i Standesamt i Kiel.

Hans Adolf døde 24. maj 1924 ved sin mor på Søvej 37 i Nykøbing F.

Hele historien med data kan hentes på min hjemmeside: www.jane-krause.dk, klik ind på linket med det røde spørgsmålstegn.

Mvh.

Jane Krause


Mvh.
Jane K. Krause