Politiets Registerblade - hvorfor kommer de navne jeg søger ikke frem?

Startet af Hanne Fisker, 08 Jun 2019 - 00:22

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Kære Forum

Lige siden den gamle side med Politiets Registerblade blev flyttet/ændret har jeg ikke kunnet få de navne frem jeg søger på.
Jeg finder slet ikke dem jeg søger for jeg får alle andre navne i stedet for.

Vil en eller anden være sød at forklare mig hvordan jeg få https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/kilder-pa-nettet/politiets-registerblade til at vise de navne jeg søger?

Jeg bliver en anelse frustreret hver gang der ændres på en af de sider jeg ofte bruger, for jeg kan ikke altid se en logik i måden de fungere på bagefter.

Venlig hilsen
Hanne Fisker

Peter Kristiansen

Sådan søger du i Politiets registerblade
Du kan søge i registerbladenes indhold. Vælg avanceret søgning og sæt kryds ved politiets registerblade, så søger du alene i registerbladene.


Eller kan du give et konkret eksempel ?
M.v.h. Peter Kristiansen

John Damm Sørensen

Citat fra: Peter Kristiansen [754] Dato 08 Jun 2019 - 00:32
Sådan søger du i Politiets registerblade
Du kan søge i registerbladenes indhold. Vælg avanceret søgning og sæt kryds ved politiets registerblade, så søger du alene i registerbladene.


Eller kan du give et konkret eksempel ?

Der må KUN være kryds i feltet for registerblade for at få alle søgemuligheder navn, fødselsdato, etc.


Hilsen
John

Hanne Fisker

Hej Peter Kristiansen og Ole Damm Sørensen

Tak for jeres svar.

Jeg har prøvet flere muligheder også den i nævner, men finder ikke at det giver noget alligevel.

Jeg ved med garanti at min morfars søster Thora Katrine Jensen, skal have to registerblade under navnet Thora Cathrine Jensen, men hun dukker ikke op ved søgningen.

Venlig hilsen
Hanne Fisker



Hanne Fisker

Hej igen

Til Steffen: Takker der kom det ene blad frem, hende fra Udbyhøj.

Til Gitte: Bingo! Det var lige præcis dem jeg ledte efter. Takker.

Men hvorfor kan jeg ikke selv finde hende? Hvad gør jeg forkerte.

Vh
Hanne Fisker


Gitte Johansen

#8
Jeg laver ikke en masse krydser. jeg skriver bare Thora Catrine (uden H) Jensen, så kom hun frem i den ene.

Da jeg så vidste fra en anden af dine tråde, at hun var født i Udbyhøj, var hun nem at finde.


Det samme med den anden. Thora Cathrine Jensen, hvor jeg vælger Thora Cathrine og Jensen, så kommer disse




https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/sog-i-indtastede-kilder#/results?q1.f=freetext_store&q1.op=in_multivalued&q1.t=thora%2520cathrine%2520jensen&f1.f=firstnames&f1.l=thora%20cathrine&f2.f=lastname&f2.l=jensen&sortField=lastname&sortDirection=asc&postsPrPage=10&collections=1,17,18,19
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Sørensen

En mulighed for at finde person.
Avanceret søgning, og tilføj felter.
Venligst Jørgen - 2300

Hanne Fisker

Hej

Til Steffen: Tak jeg kendte ikke de nederste felter, må vist lige se om jeg kan finde ud af det.

Til Gitte: Tak for forklaringen.  :D

Til Jørgen: tak for det viste eksempel, jeg kendte som sagt ikke de nederste felter.

Bare lidt irriterende at jeg nu igen skal bruge tid på at finde ud af hvordan tingene virker, især da det jo efter min mening fungerede meget bedre på den gamle side. Jeg er ikke ligefrem en ørn til at lære nye ting.

Tusind tak til jer alle.

God dag

Vh
Hanne