Hans Christian Frederiksen, f .03-04-1860 i Korsør, konf. 05-04-1875 i Roskilde

Startet af Karen Riis Jensen, 30 Maj 2019 - 18:11

Forrige emne - Næste emne

Karen Riis Jensen

Vi har brug for hjælp til at finde ovenstående Hans Christian Frederiksen i lægdsrullen.

Vi ved, at han blev gift den 16-01-1877 i Massachusetts, USA, og han blev amerikansk statsborger.  Her oplyses det, at han var arbejdsmand, så han har nok ikke nogen håndsværksmæssig baggrund med sig fra DK.

Endvidere forsøger vi at finde ham i lægdsrullen for at finde ud af, hvornår han rejste til USA - men indtil videre uden held.

Det seneste spor efter ham i DK er hans konfirmation i Roskilde den 05-04-1875, hvor han boede hos forældrene, som nogle år tidligere flyttede fra Nørrebro, København;  imidlertid flytter de tilbage til hovedstaden senere, idet den yngste datter Dagmar bliver konfirmeret i Sct. Johannes kirke d 05-10-1879.

Vi håber meget, at der er nogle, som har et forslag til at komme videre !

På forhånd tak !

Mvh
Karen



Gitte Johansen

Slettet. Ikke ham i registerblad, jeg fandt (født 30.4)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Er i Todesgade 1879??

https://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=2&item=5922486

Hjemsendt i 1881 efter straf.

Sikker på, at det er den rigtige?

Eller er det forkert vielsesdato. Da er han kun 17 år.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karen Riis Jensen

SUPER Gitte - hvordan fandt du ham ?  Jeg forsøgte at kigge i alfabetiske indeks til lægdsruller i Kbh, men kom ikke videre !

Jeg glemte at skrive navnet på hans far, men ingen slinger i valsen, for du fandt ham.

Nu skal jeg have transskriberet bemærkningerne under Vedtegninger, så jeg kan få en idé om, hvad han blev straffet for.

HERLIGT AT DU KUNNE OG VILLE HJÆLPE !   :)

Mange hilsner,
Karen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karen Riis Jensen

Ja - det er den rigtige - jeg havde for travlt, da jeg skrev mit indlæg, da der skulle have stået 1887 for vielsessår - troede, at ALT var ok i køkkenet, men lige pludselig fik jeg en duft, der krævede min assistance, og så trykkede jeg for hurtigt på SEND !!

HC har efter sin straf formodentlig været familiens sorte får, siden vi aldrig har hørt om ham, men så var det godt at Amerika ville tage imod ham !

Herligt med din hjælp !

Mh
Karen

Karen Riis Jensen

Ja - jeg er med på at finde ham under fødesogn - har også været den pågældende side igennem, idet jeg lagde mærke til en Johan Fredrik Wagner også fra Korsør, men jeg overså "min" HC Frederiksen - godt, at dine øjne er bedre! ;)