åb 3. september 1933 i Galten Kirke, Galten sogn i Galten herred, Randers amt

Startet af Svenn Chr. Trønning, 06 Jun 2011 - 17:04

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg har en dåb 3. aeptember 1933 i Galten Kirke, Galten sogn i Galten herred, Randers amt som jeg ikke helt kan tyde.  Speciel de to sogne.

Jeg får det til:
"
Det er Galten Kirkebog side 8 nr.8. Opslag 11, 1931-1948.
Faddernes fulde Navn, Stilling og Bopæl:
Forældrene Ungpige Kirsten Jul Kristensen, Hørring Sogn, Rentier Niels Jul Kristensen, Hørring Sogn, Gårdejer Kristen Fisker, Bornigs Sogn.
"
På forhånd tak for hkælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Niels Bursøe

Hej Trønning

Jeg læser det som Hørning og Borup sogne, med streg over u'et i Borup. Borup sogn findes, ligesom Hørning, også i Randers amt, så mon ikke, det er derfra grd Fisker kommer.

med venlig hilsen

Niels


Svenn Chr. Trønning

Hej Niels Bursøe.

Rart at hilse på dig igen. Tak for hjælpen, Hørning Sogn opdagede jeg selv, men da jeg havde fået at hvide at de var gift i Herning to det mig lidt tid at finde ud af at det var i Hørning Sogn de var gift i.

Kan du have det godt i denne varme.
Med venlig hilsen

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Niels Bursøe

Hej igen,

Er du enig med Borup som det andet sogn?

Hyggeligt at vores veje krydser endnu engang. Måske vi en dag finder ud af, at vi har fælles forfædre, har du evt hugoenotter i familien?

Pas på væskebalancen i varmen, bortset fra, at vi nu skal have en omgang tordenvejr.

Mvh

Niels




Svenn Chr. Trønning

Hej Niels.

Jeg må svare nej til dine to spørgsmål og tordenvejret kom sent her til Virum.

Håber at det bliver lidt bedre vejr i de næste par dage for jeg før besøg af mit barnebarn på 6 fra Århus så regn må godt vente lidt.

Med venlig hilsen

Svenn

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning